2024-07-29, 11:54
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det jag menade i frgende inlgg var snarare att det r ganska meningslst att argumentera emot biologin.
Medans vi sitter och gnller har p flashback i vra civiliserade bubblor med vra I lands problem s pgr ett fruktansvrt lidande ute i den riktiga vrlden bde fr djur och mnniskor.
ppna gonen

En lglig video: Your Depression is what will set you free
Citera
2024-07-29, 12:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
ven utan massinvandringen lever ju inte de flesta bra liv. Det finns egentligen inga bra liv alls, men ngot man skulle kunna kalla bra liv ser ut ungefr s hr: man fds av rika frldrar och har s god hlsa att man aldrig fr vrre sjukdom n en veckas frkylning. Man behver aldrig arbeta fr sitt uppehlle i hela sitt liv. Man ter och dricker bara precis det man sjlv vill. Man har privatlrare, s att man aldrig behver stta sin fot i skola. Tack vare frldrarnas pengar har man rd att tillfredsstlla alla sexuella nskeml och ta alla droger man vill ha. Man dr snabbt av en hjrtattack eller en hjrnbldning eller fr ddshjlp nr inget roar en lngre.

Observera att ett sdant liv inte heller gr att leva utan att gra det p andras bekostnad. Ngon mste m dligt genom att arbeta ihop frldrarnas vlstnd. Tjnare och prostituerade ser till att den hr personen aldrig behver stda, laga mat, diska eller knna sexuell frustration.
Patetiskt. Du r verkligen totalt vrdels.
Citera
2024-07-29, 12:37
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Patetiskt. Du r verkligen totalt vrdels.

Ett blytungt argument av hycklarnrden. Det finns inte ngot i mitt inlgg som inte r sant. Bara att behva arbeta fr sitt uppehlle r ju fr jvligt. Det anses bara som normalt fr att vi lever i ett samhlle byggt p lgner. De gamla grekerna sg tminstone allt fysiskt arbete som ett straff frn gudarna.
Citera
2024-07-29, 13:29
Medlem
Citat:
Det jag menade i frgende inlgg var snarare att det r ganska meningslst att argumentera emot biologin.
Medans vi sitter och gnller har p flashback i vra civiliserade bubblor med vra I lands problem s pgr ett fruktansvrt lidande ute i den riktiga vrlden bde fr djur och mnniskor.
ppna gonen

Ja, biologin kommer garantera att du dr ngon gng. Det du har att vlja p r att antingen omfamna livet och ta vara p den tiden du har eller s kan man gra som du, bli ett svagt patetiskt sjlvmkande kreatur som skapar sitt eget lidande vilket garanterar att ditt liv kommer vara helt vrdelst och uselt.

h, nej... en ekorre i skogen blev tagen av en duvhk. Dags att frvandla hela livet till ett sjlvmkande, gnlligt helvete och brja fresprka utrotningen av allt liv som kan knna ngot i respons p det som ni gr.
Citera
2024-07-29, 13:33
Medlem
Citat:
Att f hlla sitt lilla barn fr frsta gngen med insikten om vilken skitvrld man satt den lille oskyldige till. Frldrar borde knna skam.

Ja, sedan som Inmendham sger i videon lta barnet g p lina med vetskap om att det r knivar nedanfr. Vilken krlekshandling!

Det blir verkligen hjden av absurditet att dessutom hlla brandtal fr ngot som alla skall glmma bort med dden. Inte en enda som intrder hr skall minnas besket.
Senast redigerad av Tandan 2024-07-29 kl. 14:10.
Citera
2024-07-29, 14:29
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, biologin kommer garantera att du dr ngon gng. Det du har att vlja p r att antingen omfamna livet och ta vara p den tiden du har eller s kan man gra som du, bli ett svagt patetiskt sjlvmkande kreatur som skapar sitt eget lidande vilket garanterar att ditt liv kommer vara helt vrdelst och uselt.

h, nej... en ekorre i skogen blev tagen av en duvhk. Dags att frvandla hela livet till ett sjlvmkande, gnlligt helvete och brja fresprka utrotningen av allt liv som kan knna ngot i respons p det som ni gr.

Har gamla japanska flaggan som avatar - klockren tangentbordskrigare som bara r stddig p ntet.

Alla mnniskor som inte r knslomssigt strda inser frsts att just en sdan sak som att djur mste ta varandra fr att verleva - vissa djur kan bokstavligt talat inte leva p vegetarisk fda - r just ett av de frmsta argumenten fr att medvetet liv inte borde finnas.
Citera
2024-07-29, 14:39
Medlem
Citat:
Har gamla japanska flaggan som avatar - klockren tangentbordskrigare som bara r stddig p ntet.

Har Spooner och ett lolbertarianskt meme som avatar - klockren skrattkossa.

Citat:
Alla mnniskor som inte r knslomssigt strda inser frsts att just en sdan sak som att djur mste ta varandra fr att verleva - vissa djur kan bokstavligt talat inte leva p vegetarisk fda - r just ett av de frmsta argumenten fr att medvetet liv inte borde finnas.

En ekorre dr i skogen s drfr br allt liv utplnas.

Att du som fresprkar att varenda djur och varenda mnniska p planeten(och i universum) ska utrotas, inklusive din egen familj och nrstende, brjar tala om empati och att vara knslomssigt strd r nd lustigt.
Senast redigerad av Reiwa 2024-07-29 kl. 14:49.
Citera
2024-07-29, 15:21
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Har Spooner och ett lolbertarianskt meme som avatar - klockren skrattkossa.

En ekorre dr i skogen s drfr br allt liv utplnas.

Att du som fresprkar att varenda djur och varenda mnniska p planeten(och i universum) ska utrotas, inklusive din egen familj och nrstende, brjar tala om empati och att vara knslomssigt strd r nd lustigt.

I frsta hand vill jag att mnniskor ska d ut genom att helt enkelt sluta frka sig. Att vi talar om krnvapenkrig och kometer r ju fr att de flesta fredrar sina livslgner framfr den krassa sanningen. Men alla medvetna varelser i hela universum br frsts d ut, ven om man nskar att det ska ske s smrtfritt som mjligt.

Sedan min mor blev dement s har jag bara idioter till nrstende nd. Min far och bror r typiska NPCs. Min bror r frbannad p mig fr att jag lever p sjukpension p futtiga dryga 120000/r men tycker att det r helt rtt nr politikerna och de stenrika pissar honom i ansiktet och stjl miljarder frn honom och andra som arbetar. Samma fega mentalitet som r den frhrskande p det hr skmtet till forum.
Citera
2024-07-29, 15:27
Medlem
Citat:
I frsta hand vill jag att mnniskor ska d ut genom att helt enkelt sluta frka sig. Att vi talar om krnvapenkrig och kometer r ju fr att de flesta fredrar sina livslgner framfr den krassa sanningen. Men alla medvetna varelser i hela universum br frsts d ut, ven om man nskar att det ska ske s smrtfritt som mjligt.

Sedan min mor blev dement s har jag bara idioter till nrstende nd. Min far och bror r typiska NPCs. Min bror r frbannad p mig fr att jag lever p sjukpension p futtiga dryga 120000/r men tycker att det r helt rtt nr politikerna och de stenrika pissar honom i ansiktet och stjl miljarder frn honom och andra som arbetar. Samma fega mentalitet som r den frhrskande p det hr skmtet till forum.

Precis som alla andra antinatalister s handlar det om att ditt eget liv r skit, och i kombination med att vara en narcissist som saknar empati fr andra och att vara ett barn mentalt som inte r kapabel till annat n sjlvmkan, s anser du drmed att om inte du kan f ha det s ska ingen annan heller f ha det.
Citera
2024-07-29, 15:33
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Precis som alla andra antinatalister s handlar det om att ditt eget liv r skit, och i kombination med att vara en narcissist som saknar empati fr andra och att vara ett barn mentalt som inte r kapabel till annat n sjlvmkan, s anser du drmed att om inte du kan f ha det s ska ingen annan heller f ha det.

Inte alls. Jag blev pessimist fr 50 r sedan, nr jag var 3 r. D hade jag inga krmpor alls och var ganska bortskmd av min mor och mina morfrldrar. Jag brjade att hata vrlden och livet nr jag insg att det r idiotiskt och bara slutar med dden nd. Jag har fr vrigt redan rknat upp mnga pessimister och antinatalister som var vlbestllda. Han som kallar sig Metaphysical Exile tillhr t.ex. brasilianska verklassen och kunde bara skita i lidandet omkring sig, men han har medknsla med allt som lider.
Citera
2024-07-29, 15:37
Medlem
Citat:
Inte alls. Jag blev pessimist fr 50 r sedan, nr jag var 3 r.

Haha, vilket jvla skitsnack.

Citat:
Jag har fr vrigt redan rknat upp mnga pessimister och antinatalister som var vlbestllda. Han som kallar sig Metaphysical Exile tillhr t.ex. brasilianska verklassen och kunde bara skita i lidandet omkring sig, men han har medknsla med allt som lider.

Jag har redan frklarat det hr fr dig men eftersom att du r en materialist ut i fingerspetsarna s r du helt ofrmgen att frst att ekonomiskt vlstnd inte p ngot vis garanterar ett bra liv, men du r liksom helt fast i frestllningen att materiella ting och pengar r det enda som betyder ngot.
Citera
2024-07-29, 15:46
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Haha, vilket jvla skitsnack.

Du dmer andra efter dina egna bristflliga frmgor. Jag kunde lsa flytande och skriva vid 3 ocks. Inmendham ska ha varit s ung som 1 nr han genomskdade allt.

Citat:
Jag har redan frklarat det hr fr dig men eftersom att du r en materialist ut i fingerspetsarna s r du helt ofrmgen att frst att ekonomiskt vlstnd inte p ngot vis garanterar ett bra liv, men du r liksom helt fast i frestllningen att materiella ting och pengar r det enda som betyder ngot.

Det r klart att jag r materialist. Kroppen r materiell. Att ha det bra r att inte lida brist p pengar och hlsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in