2024-08-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det r utdaterade klicher du kommer med jmt. Glaset r fullt men med kloakvatten eller rykande salpetersyra vore klatschigare.

Fulltrff igen. haha

andra sidan inte fr nrden, det vrsta han har rkat ut fr i livet r en blindtarmsoperation. S hans glas bestr nog av Dom Perignon som han sedan pissar ut p dom som r verkligt olycksdrabbade. Jvla tur fr honom att han inte befinner sig i min nrhet.
Senast redigerad av Tandan 2024-08-02 kl. 19:18.
Citera
2024-08-02, 20:57
Medlem
Ngot som fr vrigt r helt bakvnt och vidrigt r nr vi tycker synd om och knner empati fr frldrarna vars barn har dtt, som om det inte vore ofantligt mer synd om barnet. Frldrarna r ju hela orsaken till tragedin och frtjnar ingen sympati alls.
Citera
2024-08-02, 21:50
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Fulltrff igen. haha

andra sidan inte fr nrden, det vrsta han har rkat ut fr i livet r en blindtarmsoperation. S hans glas bestr nog av Dom Perignon som han sedan pissar ut p dom som r verkligt olycksdrabbade. Jvla tur fr honom att han inte befinner sig i min nrhet.

Han r en rketnt.

Slovakiskan snder live igen: https://www.youtube.com/watch?v=iHm9Bp92Nrw
Citera
2024-08-02, 23:10
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Nu r hon tillbaka igen: https://www.youtube.com/watch?v=zuvMfdueL0c
Citera
2024-08-03, 00:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Fulltrff igen. haha

Blindtarmsoperationen var p en f-dag, faktiskt. I tonren. Berttade fr en tant att jag firat den med narkos, och hon tittade frestende p mig fr att hon trodde att jag menade narkotika, lol! Typ dagen efter operationen var det en strre svensk hgtid, s de skrev ut mig frn sjukhuset med stygn p magen. "Vill du ha hjlp att komma hem?" Skit i det, sa jag, gick ngon kilometer till busstationen, sen buss i ngon halvtimme, och sen ytterligare ngon km hem. Haltande, Aj! Men sret hll, och jag fick skll av mina kra pron.

Dom Perignon? D fredrar jag nog en precis lagom kall, trippeldestillerad IPA.

Om jag vore i din nrhet, skulle du gra vad d? Sorry, jag r tolerant och s, men jag fredrar min fru fr kram och kel, bl a fr vra gulliga barn som det har resulterat i. Puss! ❤️
Citera
2024-08-03, 02:49
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Benedictine uppmanar till att inte tro p lgnarna och samhllscharaden: At this point, antinatalism is the number one solution don't let them lie to you
Citera
2024-08-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu r hon tillbaka igen: https://www.youtube.com/watch?v=zuvMfdueL0c

Hon r snygg 🙂
Citera
2024-08-03, 10:34
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varfr d?

Pessimister och optimister ser ju samma verklighet (samma glas), men fokuserar p problem (snart tomt) resp p mjligheter (fortfarande mycket kvar).

INGEN frankring? Motivera!

En positiv attityd gr dig inte immun mot vrldens lidande. Det r som att skra sig i armen och frska intala sig att det knns bra.
Citera
2024-08-03, 10:43
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Exakt, har man inte ens ftt minsta tecken p en andevrlds existens ht s blir det ljligt att leva p det hoppet. Eller ja, minsta otvetydiga tecken p en andevrlds existens skulle jag vl ndra det till i mitt fall. Men jag har bnat och bett om ett svar, och nu r mitt tlamod slut med alltihop. Finns det ngra nissar som hrt mig s kommer jag aldrig frlta dom.

ven om andar skulle finnas s gr de inte automatiskt att livet r vrt att leva. Har inte hrt mnga sga att deras mening med livet r att finnas till fr andarna.
Den existentiella frgan r egentligen bara en tervndsgrnd, fr alla utan undantag.
Citera
2024-08-03, 12:56
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
En positiv attityd gr dig inte immun mot vrldens lidande. Det r som att skra sig i armen och frska intala sig att det knns bra.
Nr jag faceplantade med cykeln i full fart mot en trottoarkant (sg inte den jveln) frra sommaren, kom jag undan med sprucken lpp, en spricka i ett revben, och ngra skrapsr, och skattade mig lycklig drfr att det ju hade kunnat g rtt mycket vrre. Torkade av blodet och fortsatte dagen som om inget hnt med bl a jobb plus ett lite strre inkp fr hemmet. Mitt glas var mer n halvfullt. Vad hade du gjort, gtt hem och grtit och frbannat livet?
Senast redigerad av nerdnerd 2024-08-03 kl. 12:59.
Citera
2024-08-03, 13:35
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Nr jag faceplantade med cykeln i full fart mot en trottoarkant (sg inte den jveln) frra sommaren, kom jag undan med sprucken lpp, en spricka i ett revben, och ngra skrapsr, och skattade mig lycklig drfr att det ju hade kunnat g rtt mycket vrre. Torkade av blodet och fortsatte dagen som om inget hnt med bl a jobb plus ett lite strre inkp fr hemmet. Mitt glas var mer n halvfullt. Vad hade du gjort, gtt hem och grtit och frbannat livet?

"...och skattade mig lycklig drfr att det ju hade kunnat g rtt mycket vrre."

Det r ju precis sdant som bevisar att vrlden r Helvetet. Det finns spdbarn som blir vldtagna i kriget som du ltsas bry dig om, s att deras kroppar brister. Det finns mnniskor med hjrntumr som kan knna hur deras gon trycks ut ur skallen av tumren. Min far sg en gng en ung flickas hjrna rinna ut p marken i Slottsskogen, efter att en sopbil hade skenat nerfr en backe och mosat hennes huvud (vilket fr vrigt troligen r en av orsakerna till att han r s strd som han r). En vrld dr sdant ens r mjligt ska inte existera.
Citera
2024-08-03, 14:23
Medlem
Citat:

Du ska inte vara ute och cykla nr du r full nerdnerd. D r det bttre att promenera. Men bra att du klarade dig utan fula skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in