• 1
  • 2
2012-09-04, 21:10
Medlem
Jag tänkte köpa en iPhone 4 från internet eftersom det är billigast så.

Jag har förstått att det finns ett nätverk i USA som kallas Verizon där man använder sig av telefonens ID istället för ett SIM-kort. Dessa telefoner kan vara ESN-låsta vilket innebär att de inte går att använda i USA, men inte heller i Sverige då telefoner som är ESN-låsta/öppna ej har någon plats för SIM-kort.
Citera
2012-09-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatodo
Jag tänkte köpa en iPhone 4 från internet eftersom det är billigast så.

Jag har förstått att det finns ett nätverk i USA som kallas Verizon där man använder sig av telefonens ID istället för ett SIM-kort. Dessa telefoner kan vara ESN-låsta vilket innebär att de inte går att använda i USA, men inte heller i Sverige då telefoner som är ESN-låsta/öppna ej har någon plats för SIM-kort.
länk gärna sidan!
Citera
2012-09-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis93
länk gärna sidan!

Det är en auktion och jag vill inte att priset ska höjas.
Senast redigerad av Whatodo 2012-09-04 kl. 21:23.
Citera
2012-09-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatodo
Det är en auktion och jag vill inte att priset ska höjas.
haha jaha.. detta EZN verkar skumt, köp och testa, du kan annars sälja den på samma sida.
Citera
2012-09-04, 21:25
Medlem
En till fråga: Kan man köpa en locked iPhone och sedan köpa abonnemang till den om man jailbreakar den?
Citera
2012-09-04, 21:43
Medlem
Du ska ha den som är för AT/T den kör samma nät som i sverige och har SIM-kort. Den för Verizon fungerar inte alls i sverige.

Du ska absolut inte köpa en operatörslåst och jailbreaka, det blir bara dyrt och tråkigt.
Citera
2012-09-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
Du ska ha den som är för AT/T den kör samma nät som i sverige och har SIM-kort. Den för Verizon fungerar inte alls i sverige.

Du ska absolut inte köpa en operatörslåst och jailbreaka, det blir bara dyrt och tråkigt.

Kan du utveckla den sista meningen, tack.

Om mobilen är ATT betyder den då att den är olåst? Det finns ju dumma personer som inte har någon aning om vad de har för telefon, bara att det är en iPhone. Hur ska jag veta om den är låst/olåst/fast i ett speciellt nät/ESN-blockerad/etc?
Citera
2012-09-04, 22:05
Medlem
Hittar liksom begagnade iPhone 3G i bra skick för 500 kr, svinbilligt?!
Citera
2012-09-04, 23:59
Medlem
Verizon använder sig inte av gsm nätet som vi i eu kör med, Iphones som funkar på verizon kan inte koppla upp sig i Sverige, oavsett skick/låsning. Dom har inte ens sim kort, utan ally sker digitalt via telefonen och mobilnätet. Samma gäller iphones från sprint. Det är bara AT&T som har iphones som fungerar i Sverige.

Alltså, verizon och sprint iphones = ipods, AT&T fungerar som vanligt efter det att du tagit bort opertörslåset.
Citera
2012-09-05, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stennan
Verizon använder sig inte av gsm nätet som vi i eu kör med, Iphones som funkar på verizon kan inte koppla upp sig i Sverige, oavsett skick/låsning. Dom har inte ens sim kort, utan ally sker digitalt via telefonen och mobilnätet. Samma gäller iphones från sprint. Det är bara AT&T som har iphones som fungerar i Sverige.

Alltså, verizon och sprint iphones = ipods, AT&T fungerar som vanligt efter det att du tagit bort opertörslåset.

Tack, kan man ta bort operatörlåset gratis, exempelvis genom att jailbreaka telefonen?
Citera
2012-09-05, 13:25
Medlem
Hallååå, bump
Citera
2012-09-05, 13:55
Medlem
Ingen aning, jag kör android så du får vänta på svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in