2012-09-08, 22:46
Medlem
Hej! Jag köpte mig för ett par veckor sedan min första Mac dator. Har tidigare enbart använt windows. Så fort jag fått problem med mina gamla datorer har jag bara fabriksåterställt dem. Kan man göra detta med Mac också och i så fall hur? Har alltid tidigare fått med en återställningsCD men det fick jag inte med denna.
Tacksam för svar!!
Citera
2012-09-08, 23:02
Medlem
OffensiveShits avatar
Köp en lion os x kopia, eller ladda ner den, bränn den på en dvd eller boota upp den i usb-minne.
Stoppa in skivan/usb:n håll in c under tiden då datorn laddar upp. Välj din skiva/usbsticka och installera om operativsystemet.

Vill du ha mer info testa google, banne mig.
Citera
2012-09-08, 23:24
Medlem
tzjs avatar
Se till att skaffa en extern hårddisk till Timemachine-backuper. Läs på om det, det är en extremt enkel procedur. Och förvänta dig inte att du får problem det första du gör.

Är det något jag rekommenderar nya Macanvändare så är det att skaffa en hårddisk till backuper. Skulle du få problem så kan du återställa till senaste backupen utan att behöva jobba dig som med en PC.
Citera
2012-09-08, 23:29
Medlem
nosheoldwomans avatar
Vad är det för problem? Jag har haft Mac i över 10 år och har återställt en gång genom alla åren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in