2012-09-11, 12:59
Bannlyst
Vad händer om man inte går på samhälltjänst?

Försov mig idag och har ingen mobil eller sorts att kunna ringa till kriminalvården, tänkte ringa imorgon eller senare , tror ni jag kan snacka mig ur det och komma nästa gång jag har tid att göra min tid?
Citera
2012-09-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Vad händer om man inte går på samhälltjänst?

Försov mig idag och har ingen mobil eller sorts att kunna ringa till kriminalvården, tänkte ringa imorgon eller senare , tror ni jag kan snacka mig ur det och komma nästa gång jag har tid att göra min tid?

Bäst att du bättrar dig och visar din bra sida annars kan det bli värre för dig om du inte gör den..
Citera
2012-09-11, 13:16
Medlem
Det beror på hur domen ser ut är det skyddstillsyn eller villkorligt? Rör det sig om skyddstillsyn får du troligtvis en varning av övervakningsnämnden, rör det sig om villkorligt anmäls det till åklagare som beslutar vad som ska hända och risk finns här att han/hon väljer att väcka talan och du får en varning (upprepas det finns risk för att man istället undanröjer domen och du får krypa in). Mitt tips är att snarast ta kontakt med ansvarig på frivården och förklara läget.
Citera
2012-09-11, 14:32
Bannlyst
Hur långt efter man fått sitt straff brukar man påbörja samhällstjänst?..
Citera
2012-09-11, 14:34
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Hur långt efter man fått sitt straff brukar man påbörja samhällstjänst?..
Helt olika, själv gör jag en 60-timmars nu efter en dom 2010, beror helt på den dömdes möjligheter att utföra den.
Men kallad blir du rätt omgående efter domen vunnit laga kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in