2014-12-10, 17:06
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Välkommen till klubben! Jag gjorde ett ställningstagande 2007 tror jag det var, att inte gå in på de där jävla skitsidorna. Samma gäller förstås Expressen.

Jag läser SvD och DN (vet att det i grund och botten är samma smörja men hittills har de hållit en lite högre nivå än aftonbladet). Tycker dock att DN framförallt har börjat tappa det rejält senaste tiden.

Jag har försökt hitta svenska nyheter i olika lokaltidningar men fokuset i de lokala tidningarna brukar ofta hamna på sport och det intresserar mig inte speciellt mycket : (

Jag skulle nog inte välja fria tider och avpixlat i hopp om att jaga "objektiva" nyheter. Men de kan väl till viss del fungera som en slags "motpol". Det viktiga är iaf att man tänker -själv- och själv är grymt kritisk till allt man läser.
Senast redigerad av AmadeusKrieg 2014-12-10 kl. 17:13.
Citera
2014-12-10, 17:14
Medlem
Varför var det just en artikel om fredspriset som fick dig att bojkotta aftonbladet?

Fredspriset i sig är ju ett rent jävla skämt där det verkar som dom som väljer det drar random kända namn ur en hatt så att rapporteringen håller samma nivå som priset är väl bara bra.
Citera
2014-12-10, 17:31
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Välkommen till klubben! Jag gjorde ett ställningstagande 2007 tror jag det var, att inte gå in på de där jävla skitsidorna. Samma gäller förstås Expressen.

Jag läser SvD och DN (vet att det i grund och botten är samma smörja men hittills har de hållit en lite högre nivå än aftonbladet). Tycker dock att DN framförallt har börjat tappa det rejält senaste tiden.

Jag har försökt hitta svenska nyheter i olika lokaltidningar men fokuset i de lokala tidningarna brukar ofta hamna på sport och det intresserar mig inte speciellt mycket : (

Jag skulle nog inte välja fria tider och avpixlat i hopp om att jaga "objektiva" nyheter. Men de kan väl till viss del fungera som en slags "motpol". Det viktiga är iaf att man tänker -själv- och själv är grymt kritisk till allt man läser.

Så sjukt, jag mailade faktiskt DNs chefredaktör häromdagen, ska se om jag hittar de.

"Vad är det som händer? Har ni fått ny chef? Nya direktiv?

Nej, svaret måste vara att ni blivit uppköpta av Schibsted."

SVAR: Hej *****!

Tack för ditt mejl.
Förstår inte riktigt vad du menar.
Vad syftar du på?

Mvh
/Susanne Jacobsson
Webbredaktör DN.se"

"Vad kul med ett svar! Tack så mycket.

Jag tror du förstår vad jag menar men vill veta mer exakt, med glädje Susanne.

DN har helt vänt inriktning senaste månaderna, från att vara en bra tidning med nyttig information om relevanta händelser till Aftonbladetliknande rubriker i form av citat och lockande bilder.
Väl inne på artikeln är det källor som expressen och Aftonbladet.

Ett bra exempel är Juan Flores artikel om "skatteverkets nya fest". Där var väl i princip inte ett rätt tyvärr.

Jag förstår att ni måste överleva, men känner man inget samhällsansvar?"

SVAR: "Hej ****!

Det är förstås tråkigt att du upplever att DN.se har blivit sämre de senaste månaderna.
Vi jobbar hårt för att ge våra läsare en bra bevakning – vad gäller granskningar, tyngre reportage och andra mer lättsammare nyheter.
Men vi tar förstås till oss dina åsikter och jag lovar att föra vidare dem till mina chefer.

Mvh
/Susanne"

"Jag personligen bryr mig inte jättemycket. Bytar bara tidning efter många års läsning, jag tror dessutom att det kommer gå bättre för er ju mer hjärndött det blir. Det är dit Sverige är på väg med journalistik.

Tack för att du svarat."
Citera
2014-12-10, 17:40
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
Intresseklubben antecknar.
+1

Grattis till ditt nyfångade förnuft TS. AB har dock inte haft någon trovärdighet att tala om på decennier. Och det är en underdrift.
Citera
2014-12-10, 18:00
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag har egentligen bojkottat båda tidningarna under flera år, men ibland händer det att jag surfar in på deras hemsidor av ren tristess och i syfte att bli underhållen. Men jag brukar mest bli förbannad över alla vinklade reportage som de skriver, plus allt skvaller och dokusåpakändisar och annat trams.

Efteråt brukar jag dessutom känna mig smutsig ...
Citera
2014-12-10, 19:40
Medlem
Man ska inte tro på allt man läser, det vet alla friska människor, det gäller att vara källkritisk och tänka lite. På AB finner jag en hel del intressanta artiklar och deras sportsidor håller hyfsad kvalité. Läser 100 gånger mer AB än hatsidor som AP och FT, det är en sak som är säker!
Citera
2014-12-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Tre inavlade rasistiska skribenter kan knappast konkurrera med välutbildade hårt granskande journalister. Bara löjligt om du tror något annat.

Välutbildade på att skriva samma sak och inget objektivt granskande kan väl knappast någon hurra för. Dina marxistjournalister är totalt värdelösa.
Citera
2014-12-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinskikaos
Man ska inte tro på allt man läser, det vet alla friska människor, det gäller att vara källkritisk och tänka lite. På AB finner jag en hel del intressanta artiklar och deras sportsidor håller hyfsad kvalité. Läser 100 gånger mer AB än hatsidor som AP och FT, det är en sak som är säker!

Hatsidor? På vilket sätt förknippas dessa sidor med hat? Det är ju ren objektivitet.
Citera
2014-12-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Hatsidor? På vilket sätt förknippas dessa sidor med hat? Det är ju ren objektivitet.

Jag har bara sett en massa propaganda om hur dåliga muslimer och Islam är när jag besökt deras sidor, särskilt på AP. Och jag tror nog att mycket är sanning som de skriver men då det nästan uteslutande handlar om invandring, i negativ bemärkelse, så har jag bildat den uppfattningen att sidan vill hetsa mot muslimer, där av hatsida. Sån här hets ser jag inget av på AB och liknande.
Citera
2014-12-11, 11:29
Medlem
torrenttobbes avatar
DNS BLOCKERA AFTONBLADET!
Jag gjorde det, så många gånger jag har försökt gå in på den av misstag och blivit stoppad av min dator.
Kan inte ens om jag vill
Citera
2014-12-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinskikaos
Jag har bara sett en massa propaganda om hur dåliga muslimer och Islam är när jag besökt deras sidor, särskilt på AP. Och jag tror nog att mycket är sanning som de skriver men då det nästan uteslutande handlar om invandring, i negativ bemärkelse, så har jag bildat den uppfattningen att sidan vill hetsa mot muslimer, där av hatsida. Sån här hets ser jag inget av på AB och liknande.

Nej, på AB ser du hets om att BEVARA invandringen. Allt som säger emot det faktumet att invandringen är olönsam eller skadlig för Sverige ser man inget om. Så jag tycker det är fullt befogat för AP att köra den linjen om de nu vill det. Men att kalla hatsajt tycker jag är extremt. Tycker nog EXPO är en hatsajt eftersom de genuint hatar allt med SD att göra och vinklar saker och fabricerar lögner etc.
Citera
2014-12-11, 16:21
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Välutbildade på att skriva samma sak och inget objektivt granskande kan väl knappast någon hurra för. Dina marxistjournalister är totalt värdelösa.
Skulle vilja se Avpixlat gräva fram hemlighetsstämplade dokument för att ta ett exempel.
Återigen, Avpixlat, friatider m.m är skapade för ett enda syfte och det är att slänga skit på invandrare. Man hittar på rena lögner, men om det är ditt sätt att hålla dig "informerad" så för all del, låt inte mig stoppa dig.
Citat:
Du är så hjärntvättad att du förmodligen inte vet vad du heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in