Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-30, 17:14
Medlem
Evropas avatar
Det här är verkligen det enda nyårslöfte man behöver: att aldrig mer köpa Expressen, Aftonbladet, DN, GP, Sydsvenskan, SvD, etc.

Agendasättande "journalistik" varvat med klicktörstande sensationsionsrubriker?
Thanks, but no thanks.
Citera
2014-12-30, 22:05
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Det här är verkligen det enda nyårslöfte man behöver: att aldrig mer köpa Expressen, Aftonbladet, DN, GP, Sydsvenskan, SvD, etc.

Agendasättande "journalistik" varvat med klicktörstande sensationsionsrubriker?
Thanks, but no thanks.

Hela det här jävla tugget om agendasättande journalistik är ju så fel det bara kan bli. Journalister ska inte sätta agendor, de ska rapportera om verkligheten. Inte skapa den. Möjligen kan kolumnister och så kallade proffstyckare ha den rollen, men så är ju verkligen inte fallet i dagens murvelträsk.
Citera
2015-03-04, 18:11
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag beslutade mig för att sluta läsa både Aftonbladet och Expressen efter senaste uthängningskampanjen, och i förlängningen har jag börjat vända svensk media ryggen helt. Egentligen inte för uthängningarna i sig, men det känns mer och mer som att svensk media existerar i någon slags parallellvärld som jag inte lägre orkar ens försöka relatera till. Termen "oberoende nyheter", med betoning på nyheter, existerar inte längre. Vad man erbjud är en odiös blandning av stora, kladdiga, ideologiska penslar, lögner, ickenyheter, propaganda, pompösa krönikor, bantningstips, mer lögner, dravel och jävla kändisskvaller. Detta sagt av någon som fick Aftonbladet med modersmjölken och själv köpte tidningen dagligen i många herrans år. Aldrig mer.

Tyvärr är vanans makt stor, och jag kommer på mig själv att klicka in på skiten när jag är uttråkad. Jag har dessutom som samhällsintresserad svårt att hitta alternativa rikstäckande nyhetskanaler. Får väl skaffa tocken där Twitter.
Citera
2015-03-05, 00:07
Bannlyst
Det är väl bara det här som fattas i debatten om dessa nya vänner Muslimer behandlar sina kvinnor som skit. Det vägrar Pro muslimska media erkänna.
http://theync.com/shocking/1356-dist...n-by-4-men.htm

Dom här är inte ens IS krigare utan bara 4 kompisar i Saudiarabien.

Dagens invandring har just nu en exponentiell tillväxt eftersom varje invandrare på ett eller annat sätt skapar fler invandrare när det sprider sig hur lätt det är att komma hit. Då kommer det fler våldsmän hit
Citera
2015-03-30, 19:55
Medlem
elegantlywasteds avatar
Avinstallerade mina appar för AB och Expressen idag. Sverige behöver motviktsmedia som kan ta öppna debatter och respektera oliktänkande, inte äga en moralisk ståndpunkt och försöka förgöra alla som inte sjunger i samma kör som dem. Det är på god väg att skapa ett GW Bush samhälle: "either your with us or you're against us." Det tror jag i längden skapar ett frustrerat och farligt samhälle. Vill påpeka att jag inte är varken rasist eller främlingfientlig, (väldigt starka och svepande epitet som ständigt används) tvärtom. Min flickvän är Albanska så jag älskar olika (väldigt mycket dessutom &#128522, men problemet ligger för min del inte där utan i att debatten slutar vid hurvida vi ska "öppna våra hjärtan" helt utan begränsningar? Vart går gränsen för vad vi klarar av som land? Hur stora uppoffringar är vi egentligen villiga att göra? När säger den mest liberala och behjärtansvärda stop? Problemet med alla "fina" avslöjanden som görs berättar mer för mig om den uppenbara frustrationen som finns, men att tidningarna istället skulle ge sig i kasst med frustrationen istället för att kväsa den, behöver en konkret, svår och känslig debatt. Dit vågar ingen av de etablerade på ett seriöst sätt ge sig. Adjö AB och Expressen. Tills dess att en en modig motvikt presenterar sig blir det texttv för min del, plus lite snnat så klart. Ha det gott
Citera
2015-03-31, 09:11
Medlem
StefanHeterJags avatar
Det är nu ännu viktigare att bojkotta pk-medias webbsiter! Regeringens förslag att presstödet ska fördelas om så att man inte längre räknar på prenumerationer och lösnummerförsäljning utan på klick på deras hemsidor är en specialanpassad känga i ansiktet på oss alla som röstar med plånboken.

Nu är det viktigare än någonsin att använda unvis.it och att HELA TIDEN nöta in det hos alla era vänner, familj och släktingar som postar alla djävla skitlänkar till pk-media på Facebook. Speciellt nu när aftonbladet och expressen dammsuger Facebook och nätet på nischade video/bild-siter som lajkat osv som sprids som en löpeld på Facebook. Varje gång någon ni känner postar en sådan bild, tala om att klickar man på dom så ger man pengar till våldsvänstern! Berätta att pk-media till och med anställer folk direkt från Researchgruppen och att inte ens SVT och SR ska länkas till.
Citera
2015-03-31, 10:09
Medlem
orrtupps avatar
Jag läser en sak i AB, nämligen Johan Hakelius krönikor som bara blir bättre och bättre. Han tycks få svårare och svårare att dölja sin avsky mot åsiktskorridoren och kollegornas falskhet.

Nu önskar jag bara att det gick att läsa hans krönikor på unvis.
Citera
2015-03-31, 11:06
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Att skriva här att man ska bojkotta expressen och aftonbladet är verkligen att slå in öppna dörrar. Kan inte tänka mig att någon van nätanvändare köper någon av dessa papperstidningar. Man kan kasta pengar i sjön på bättre sätt.
Sedan kan det hända att en eller annan läser på nätet men de drunknar i reklamen och ger upp efter 25 sekunder.

Medianläsaren är en äldre pensionär runt 80 har även enstaka gång sett någon medelålders köpa tidningen men det är sällsynt. Vi når inte dessa gamla PRO stötar via Flashback vi får ge oss till tåls, de dör snart.

Har aldrig sett en invandrare köpa en svensk kvällstidning de är om något ett mycket gott tecken. Kvälls slaskpressens skydds och vårdobjekt tackar genom att bojkotta sörjan.

Jag tror inte invandrarna tycker att kvällspressens kändissnusk är den goda moral som Allah påbjuder.
Citera
2015-04-21, 10:09
Medlem
wastedandlazys avatar
Vad skulle du kräva för att inte bojkotta AB?
Gärna inte i stil med "stöd SD" utan en socialdemokratisk kvällstidning

Vilka delar skall bojkottas och vilka behållas?
Hur ska aftonbladet reformeras för att hjälpa Sverige eller nåt?
Citera
2015-04-23, 13:35
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Vad skulle du kräva för att inte bojkotta AB?
Gärna inte i stil med "stöd SD" utan en socialdemokratisk kvällstidning

Vilka delar skall bojkottas och vilka behållas?
Hur ska aftonbladet reformeras för att hjälpa Sverige eller nåt?
Vad som skulle krävas för att inte bojkotta lögnbladet? Ptja, att hela deras redaktion slängs ut i rännstenen och en helt ny kader med personer med sunt förnuft tar deras plats. Där kulturmarxism ses som den idioti och sjukdom det är, och nationalism är en självklarhet. När vi ändå håller på kan Schibsted ge upp sitt ägarskap helt, då de som ett utländskt mediebolag med massvis med bank- och investeringsföretagsaktieägare knappast kan anses ha intresse av att spegla ärliga och för svenska folket nyttiga nyheter, och LO kan slängas utför stupet.

Med andra ord så är det som krävs att aftonlögnen inte är aftonlögnen längre.
Citera
2015-04-26, 15:06
Medlem
Blondinss avatar
Känns som att svaret på min fråga finns någonstans här. Men många sidor.

Finns det någon ny statistik på hur många som besöker aftonbladet?
Hur många dom tappat/ökat? Hur mycket mindre/mer tidningar ert trycks osv.

Slutade läsa AB, Expressen mfl för flera år sedan.
Citera
2015-04-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elegantlywasted
Avinstallerade mina appar för AB och Expressen idag. Sverige behöver motviktsmedia som kan ta öppna debatter och respektera oliktänkande, inte äga en moralisk ståndpunkt och försöka förgöra alla som inte sjunger i samma kör som dem. Det är på god väg att skapa ett GW Bush samhälle: "either your with us or you're against us." Det tror jag i längden skapar ett frustrerat och farligt samhälle. Vill påpeka att jag inte är varken rasist eller främlingfientlig, (väldigt starka och svepande epitet som ständigt används) tvärtom. Min flickvän är Albanska så jag älskar olika (väldigt mycket dessutom &#128522, men problemet ligger för min del inte där utan i att debatten slutar vid hurvida vi ska "öppna våra hjärtan" helt utan begränsningar? Vart går gränsen för vad vi klarar av som land? Hur stora uppoffringar är vi egentligen villiga att göra? När säger den mest liberala och behjärtansvärda stop? Problemet med alla "fina" avslöjanden som görs berättar mer för mig om den uppenbara frustrationen som finns, men att tidningarna istället skulle ge sig i kasst med frustrationen istället för att kväsa den, behöver en konkret, svår och känslig debatt. Dit vågar ingen av de etablerade på ett seriöst sätt ge sig. Adjö AB och Expressen. Tills dess att en en modig motvikt presenterar sig blir det texttv för min del, plus lite snnat så klart. Ha det gott

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att Expressen inte har kritiserat den planlösa och verklighetsfrånvända asyl- och invandringspolitiken. Anna Dahlberg, som är chef för Expressens ledarredaktion, har ju gjort detta vid ett flertal tillfällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in