Avinstallerade mina appar för AB och Expressen idag. Sverige behöver motviktsmedia som kan ta öppna debatter och respektera oliktänkande, inte äga en moralisk ståndpunkt och försöka förgöra alla som inte sjunger i samma kör som dem. Det är på god väg att skapa ett GW Bush samhälle: "either your with us or you're against us." Det tror jag i längden skapar ett frustrerat och farligt samhälle. Vill påpeka att jag inte är varken rasist eller främlingfientlig, (väldigt starka och svepande epitet som ständigt används) tvärtom. Min flickvän är Albanska så jag älskar olika (väldigt mycket dessutom 😊
, men problemet ligger för min del inte där utan i att debatten slutar vid hurvida vi ska "öppna våra hjärtan" helt utan begränsningar? Vart går gränsen för vad vi klarar av som land? Hur stora uppoffringar är vi egentligen villiga att göra? När säger den mest liberala och behjärtansvärda stop? Problemet med alla "fina" avslöjanden som görs berättar mer för mig om den uppenbara frustrationen som finns, men att tidningarna istället skulle ge sig i kasst med frustrationen istället för att kväsa den, behöver en konkret, svår och känslig debatt. Dit vågar ingen av de etablerade på ett seriöst sätt ge sig. Adjö AB och Expressen. Tills dess att en en modig motvikt presenterar sig blir det texttv för min del, plus lite snnat så klart. Ha det gott