2012-09-11, 17:28
Medlem
facerapeforfriendss avatar
Tja alla!
För exakt 1 månad sedan idag så var det ett ''stort'' evenemang på en mindre ort i västra götaland.

Jag hade en fest med ca 30 personer, några gick ifrån mig vid ca 7, några stannade kvar och gick senare, de som gick först träffade på polisen på torget, i denna grupp går 2 killar som är 20 och har sin alkohol i ryggsäckar, de går tsm med folk som är mellan 17-19. När polisen stoppar dom hälls all alkohol ut,även för killarna som är 20 vilket jag tyckte var fel och även dom.

Dagen efter skrev jag till polismyndigheten ang. det som hände, fick ett svar några veckor senare där det stod att myndigheten har valt att utreda händelsen.

Nu idag fick jag ett nytt svar ifrån internutredningsenheten i Göteborg där det stod att en anmälan ang.tjänstfel alt. grovt, har upprättats med det som jag skrev till polismyndigheten som underlag.

Så min fråga är.. vad fan kommer hända nu?... Någon som är bra inom detta område?
Citera
2012-09-11, 17:33
Bannlyst
Troligtvis inte ett skit som är till din fördel kommer att hända.
Citera
2012-09-11, 17:33
Medlem
facerapeforfriendss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryAndy
Troligtvis inte ett skit som är till din fördel kommer att hända.

Nej, det är jag väl medveten om men dom undrar vad som kommer hända om det går längre..
Citera
2012-09-11, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av facerapeforfriends
Nej, det är jag väl medveten om men dom undrar vad som kommer hända om det går längre..
Det kommer inte gå längre, kollegor står upp med kollegor.
Om man är under 20 får man inte bära omkring med oöppnad alkohol, om öppnat så spelar ålder ingen roll
Polisen har inte gjort fel där
Citera
2012-09-11, 17:53
Medlem
Det enda fel jag kan tänka mig som begåtts är att polismannen inte upprättat rätt papper, alt att det redan vid beslaget framgick att ägaren motsätter sig förverkande och att han/hon då inte lämnade över ärendet till åklagare.

När det däremot gäller själva sakfrågan, dvs beslaget, är detta fullkomligt korrekt. Alkoholen har beslagtagits antagligen pga brott mot ordningslagen eller lokal ordningsföreskrift alt. har man ansett det vara sannolikt att dryckerna var avsedda för personerna under 20 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in