Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-09-12, 09:21
Medlem
Hej!

Mitt barn kom hem frn skolan igr, han gr nu i ttan och hvdar att han r Tvungen att torka borden i skolan. Jag undrar d om det r lagligt att tvinga ungarna att torka borden, jag tror knappast det, men man vet aldrig.

Tack i frhand!
Citera
2012-09-12, 09:26
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blitto44
Hej!

Mitt barn kom hem frn skolan igr, han gr nu i ttan och hvdar att han r Tvungen att torka borden i skolan. Jag undrar d om det r lagligt att tvinga ungarna att torka borden, jag tror knappast det, men man vet aldrig.

Tack i frhand!
Det kallas fr uppfostran, du borde testa det. Funkar bra.
Citera
2012-09-12, 09:28
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Hej!

Tack i frhand!

Oj stackars liten Blev han tvungen att bra sin tallrik och glas till disken ocks?
Frstr egentligen inte vad du vill f ut av trden? Tycker du att din son fick uppleva ngot s traumatiskt att du funderar p att anmla skolan om det skulle vara olagligt?
Citera
2012-09-12, 09:28
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Hej!

Tack i frhand!

Haha fyfan vilken vrdels instllning du har! Ge oss sammanhanget om du ska frvnta dig ngot vettigt svar.
Citera
2012-09-12, 09:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Curlingfrldern vnder sig nog mest mot att man inte fick reda p det i frvg, s att frldrarna kunde ha torkat bordet t sonen.
Citera
2012-09-12, 09:49
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Hej!

Tack i frhand!
Dags att brja uppfostra barnet hemma kanske. Grt ungen nr h*n kom hem och du genast gjorde en macka till h*n
Stm skolan fr frsk till uppfostran nr du inte tydligen klarar av det sjlv
Citera
2012-09-12, 09:59
Medlem
Juridiskt gr det inte att svara p om vi inte fr veta skolans ordningsregler. Det kan mycket vl vara juridiskt okej. Du har som frlder alltid mjlighet att vlja en annan skola dr ditt barn slipper lra sig torka upp efter sig.
Citera
2012-09-12, 10:03
Medlem
Miryons avatar
h nej, han behvde torka borden. Brjade han grta ocks?

Men serist, frvntar du dig att anmla skolan eller ngot fr att din son fick torka borden?
Citera
2012-09-12, 10:09
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Tought Shit!
Fullt mjligt att det r okej med tanke p lokala regler i matsalen. De br ju ha frhandlats med elevrdet om man vill vara helt p den skra sidan.
Juridiskt stt s r inte alltid ordning och reda ett sprsml, mycket kan g under vanligt hyfs och hnsyn till andra.
Jag har barn i min omedelbara nrhet som tvingas att klippa grsmattor, dammsuga och stda sina rum samt sin toalett fr att f betalt en gng per mnad, s kallad mnadspeng.
Dr har jag ocks diktatoriskt anmlt att den som inte jobbar skall svlta.
Fr vrigt s blir det serisa avdrag p mnadspengen ifall inte ordning och reda funkar kombinerat med bra studieresultat.
Var det ngon som kallade det uppfostran hr i trden? Vilket bra ord, det skall jag ocks brja anvnda nu. Tack!

Mvh
Roger(Moore)
Citera
2012-09-12, 10:10
Medlem
Det r inte sjlv torkandet i sig som r problemet, det r bra att han faktsikt gr de, han fr gra samma sak hemma, s kom inte med ngot ljligt, men saken r den att han fr torka efter 1000 elever, vilket r ett helvetes massa jobb vilket tar honom hela rasten. Fr man d tvinga dom, frgan r om man fr, inte om man borde eller inte.
Citera
2012-09-12, 10:12
Medlem
tunnsomlufts avatar
nr jag gick i grundskolan var det samma sak.
p vilket stt skulle det vara olagligt att ha som regel att man torkar av borden i matsalen efter sig vid matintag?
en annan sak r om det r en och samma elev som jmt och stndig ska torka alla bord. som jag minns det s turades man om under mina grundskoler.
Citera
2012-09-12, 10:13
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Citat:
Det r inte sjlv torkandet i sig som r problemet, det r bra att han faktsikt gr de, han fr gra samma sak hemma, s kom inte med ngot ljligt, men saken r den att han fr torka efter 1000 elever, vilket r ett helvetes massa jobb vilket tar honom hela rasten. Fr man d tvinga dom, frgan r om man fr, inte om man borde eller inte.

ven i vr skola s har barnen med jmna mellanrum kkskommendering och fr d fljdaktligen hjlpa till dr med diverse handrckningsuppgifter.
Mina sner br det med stolthet och bravur och avser inte gra det till en skolpolitisk frga i riktsdagen och via BO klaga.
Ibland s mr de sm liven bra av att f torka andras skit s de lr sig att lmna diverse ytor som de sjlva nskar att finna dem ven i framtiden.

Mvh
Roger(Moore)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här