2012-09-12, 23:53
Bannlyst
Hej, har lite av en jurdisk frga. Fr ett tag sedan kpte jag en 120 MS, som sedan blev tillbaka hackad. Precis nu hittade jag i min hotmail korg ett email dr han ber om urskt fr att han tagit tillbaka den och han gjorde det nr han var full. Problematiken r att nu r den level 240. Dock s har jag alla mejl p att jag betalat och vice versa. Kontaktat killen men kan nog vnta mig ett svar tidigast imorgon.. Vad tror ni om detta? Om han stter emot kommer min anmlning spela ngon roll? Om han vill ge mig pengarna tillbaka kan jag neka och be om gubben istllet? Kpet hnde fr cirka 2 r sedan. MVH
Citera
2012-09-12, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justmejustme
Du vet vl vem han r och vart han bor?

http://www.byggmax.com/se-sv/byggvar...rn/28026/kofot

Jo, jag vet vart han bor. Dock andra sidan landet. Dock har han bett om urskt fr att han tog tillbaka och linkade mig acc och pw fr 2 r sedan som inte stmmer lngre. Nu har jag hans facebook och printat hans vnner och hans bror drifrn. D han lirat upp den under tv r s tror jag att det kommer bli knas nr jag vill ha tillbaka den bara. Fr jag vill inte ha pengarna utan gubben. Mvh
Senast redigerad av Jezere 2012-09-13 kl. 00:10.
Citera
2012-09-13, 00:28
Medlem
Neejfrfan, g inte till polisen..!..

Min polare kpte en tibia gubbe fr ntt r sedan som blev tillbaka hackad, d anmlde han det och polisen sa d att det r olaglit att slja spel karrakrrer gav han d bter..

Det du kan gra r att du perssonligen tar kontakt med han sger det att du ska ha charen innan du slr in pannbenet p han. Eller eventuellr gr honnom hunted, men ingen polis, fr dom kommer bara brka med dig d.. Vilken vrld gller det?
Citera
2012-09-13, 00:33
Medlem
pozies avatar
trden borde ligga i juridik.

sen du som sger din polare fick bter, r du dum i huvudet? s med andra ord begr blocket lagbrott?

du kan g till polisen om du vill, men de kommer inte gra ngot t det... eftersom det r ett spel.... + att det r emot tibias regler att byta chars, s med strsta sannolikhet skulle charen bli deletad.
Citera
2012-09-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
trden borde ligga i juridik.

sen du som sger din polare fick bter, r du dum i huvudet? s med andra ord begr blocket lagbrott?

du kan g till polisen om du vill, men de kommer inte gra ngot t det... eftersom det r ett spel.... + att det r emot tibias regler att byta chars, s med strsta sannolikhet skulle charen bli deletad.

r du sjuk i huvet eller?.. sitt inte och lura i han att han ska g till polisen.. Jaa, det jag exakt menar r att det inte r lagligt att slja spel karraktrer p det viset. s ha fick bter? Du med dlig kunskap ska bara ta och knipa din trut istllet fr att sitta och ljuga fr stackarn att han ska g till polisen, d dom kommer vnda sig emot honom??.. Plugga p lite frfan innan du ppnar din trut, idiot
Citera
2012-09-13, 03:42
Moderator
MondoBizarros avatar
SA > Jur
/Mod
Citera
2012-09-13, 06:13
Medlem
Men r du tolv r gammal eller?

1. Det r inte olagligt.
2. Polisen delar inte ut ngra bter.
3. Din polare ljuger.

Du tillhr skert skaran som tror att det r krkmedel i spriten med.
Citera
2012-09-13, 11:24
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magickdash
r du sjuk i huvet eller?.. sitt inte och lura i han att han ska g till polisen.. Jaa, det jag exakt menar r att det inte r lagligt att slja spel karraktrer p det viset. s ha fick bter? Du med dlig kunskap ska bara ta och knipa din trut istllet fr att sitta och ljuga fr stackarn att han ska g till polisen, d dom kommer vnda sig emot honom??.. Plugga p lite frfan innan du ppnar din trut, idiot
jag hoppas verkligen att du aldrig frkar dig. var vnlig att komma med lite fakta om att det r olagligt. Frklara nnu en gng fr mig d hur det kommer sig att polisen inte bryr sig om att blocket och tradera sljer t.e.x tibia gubbar och wow gubbar. plugga p lite sjlv fr fan.
Citera
2012-09-13, 16:51
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magickdash

Nu r du ute och cyklar. Det r inte olagligt att byta/slja/kpa characters frn ngot spel. Det r dremot emot TOS och du kan bli bannad i spelet till exempel.

Att din kompis fick bter r rent skitsnack.

Kort sagt har TS betalat fr en produkt som du inte har ftt vilket r bedrgeri.
Citera
2012-09-13, 18:51
Bannlyst
Du kommer aldrig f tillbaka din gubbe eller pengarna, snt r det med online spel gubbar.

Om inte garen r snll tillrckligt fr att ge dig den tillbaka s bryr sig inte polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in