Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-11-19, 08:23
  #1
Medlem
Hatar de nya hemsidorna som ser snygga ut men är fulla med flash, script, javafönster osv... innehållslösheten gömmer man undan.
Tacka vet jag innehållsdigra sidor i vanilla HTML, just pure HTML, a' universitetssida 1990

Fan folk verkar glömma vad internet vad till för, information
Citera
2002-11-19, 09:02
  #2
Medlem
Jag håller med!
Den snyggaste sidorna jag sett är clean'a HTML sidor, utan en massa flash å script...bra att vet att man inte e ensam =)
Citera
2002-11-19, 23:26
  #3
Medlem
hmmm

Är det för att ni inte själva kan tillvärka dom eller ..
Citera
2002-11-19, 23:53
  #4
Medlem
de jävlarna gör medvetet så att sidan inte fungerar utan alla scripter och activex och flash och bajs

vaför???? DÄRFÖR att reklam spammarna kräver det och reklamen är deras ENDA inkomst
Citera
2002-11-20, 13:33
  #5
Medlem
Nej, jag kan inte tillverka script och sånt, eftersom jag inte kan programmera. Men anledningen att jag hatar såna sidor är dels att de frångår den standard som webben skapades för, dels att den gör att informationen blir allt viktigare och utseendet viktigare.. har man nåt att säga eller delge behöver man ren text och nån bild, och det görs med fördel i ren html. Dessutom går såna där nya sidor ofta långsamt för de med modem, de krashar lättare webläsaren och de kan innehålla onehagliga grejer för datorn (installera program och sån skit)
Citera
2002-11-20, 15:15
  #6
Medlem
garbages avatar
Jag tycker att det finns många siter som som är jäkligt snygga & roliga att utforska första gången men finns det inget innehåll av värde, (förutom inspiration) är det knappast troligt att jag kommer tillbaka. En site som är segladdad väljer jag överhuvudtaget att inte besöka.
Citera
2002-11-20, 21:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garbage
Jag tycker att det finns många siter som som är jäkligt snygga & roliga att utforska första gången men finns det inget innehåll av värde, (förutom inspiration) är det knappast troligt att jag kommer tillbaka. En site som är segladdad väljer jag överhuvudtaget att inte besöka.

men hallå seg laddad va
flashback????
Citera
2002-11-20, 22:10
  #8
Medlem
garbages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av if null
men hallå seg laddad va
flashback????
Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt. Menar du att segladdad inte är ett sammansatt ord utan i själva verket 2 ord eller vill du kanske vill säga att FBs forum är segt. :? Om du menar det andra alternativet har du en poäng där. Å andra sidan så är jag inte på forumet när det är segt så det är nog min poäng ändå.

Men jag sa faktiskt "en site som är segladdad väljer jag överhuvudtaget att inte besöka". Jaja... jag antar att jag ljög lite.
Citera
2002-11-20, 22:54
  #9
Medlem
nä fy för nymodigheter på internet, tacka vet jag dom gamla datorerna som var stora som hus och användes som miniräknare.
Citera
2002-11-21, 15:38
  #10
Medlem
Det finns ett gammalt ordspråk som säger att "content is king". Hur det sedan sveps in är egentligen av mindre rang.
Citera
2002-11-21, 16:04
  #11
Medlem
Nä, jag kan inte flash, ska lära mig i skolan om nån vecka. Jag menar att, precis som ljh. sa, sidorna nuförtiden tävlar mer om att vara snygga än om att ge ut "bäst" och mest information.

Visst kan flash vara snyggt ibland, men oftast är det bara onödigt, och jag tycker att man kan göra lika snygga sidor med HTML.
Citera
2002-11-21, 17:12
  #12
Medlem
o22ys avatar
Visst e det kult med bara html kodning, men tänk på dom som bara har ett litet företag!

Kanske vill att besökaren ska ha lite ögon godis...samt att det som skulle rymmas på en sida kanske rymmer 3 osv...

Tycker på så sett inte att det e fel med lite Gfx o kewla flash fuktioner på en sida inet alls!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback