2012-09-14, 13:29
Medlem
Hej! Laddade ner en film fr ett tag sedan och har raderat den frn datorn. Dock finns det i "alla mina filer" fortfarande ett alias med samma namn som filmen jag tog bort. Nr jag trycker p filen s str det "aliaset kan inte ppnas eftersom originalfilen inte kan hittas". Sen fr jag tre alternativ, radera alias gr inte, reparera alias gr inte heller och okej gr inget. S hur blir jag av med filen?
Citera
2012-09-14, 13:33
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Slng filen alias i papperskorgen, sen sker tmmning, funkar fr mig iaf.
Citera
2012-09-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIPPOZIPPO
Slng filen alias i papperskorgen, sen sker tmmning, funkar fr mig iaf.

Tyvrr gr det inte flytta den dit. Ngot mer frslag?
Citera
2012-09-14, 13:44
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Ligger det en kopia ngn stans? Sk via spotlight testa?
Citera
2012-09-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ligger det en kopia ngn stans? Sk via spotlight testa?

Testade men det finns bara den filen, lste ocks att man skulle frska att skapa ett nytt original till filen under "Mer info" men det alternativet gr inte att vlja.
Testar att ladda ner filmen igen fr att se om det lser ngot.
Citera
2012-09-14, 13:56
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Har du dom i Itunes? Isfall skapas ett orginal i biblioteket, detta kan du justera i instllnigar, kolla i biblioteket och jag tror du skall finna. Konstigt att du inte kan slnga filmen i papperskorgen och radera med sker tmmning? Lycka till!
Citera
2012-09-14, 14:02
Medlem
Citat:
Har du dom i Itunes? Isfall skapas ett orginal i biblioteket, detta kan du justera i instllnigar, kolla i biblioteket och jag tror du skall finna. Konstigt att du inte kan slnga filmen i papperskorgen och radera med sker tmmning? Lycka till!

Tack! Nej, har bara sett filmen i VLC och sen tog jag bort den frn datorn. Det gr inte dra filen ngonstans och alternativet att flytta till papperskorgen gr inte vlja. Vet inte riktigt hur jag ska gra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in