• 1
  • 2
2012-09-19, 09:28
Medlem
jackflashs avatar
Med anledning av att Amandas pojkvän från den här tråden jobbar på Moderna Tidskrifter så fångade detta märkliga företag mitt intresse.

MT har varit flitigt omskrivna av branschmedia som Resumé och Dagens Media, och då sällan i positiva ordalag. I bolagets katalog finns bland annat magasinet Pappa och Egoboost som drevs av Blondinbella. Hon har dock sålt av sin del och är inte längre delaktig i processen.

Här skriver Resumé om att bolaget är konkursmässigt och här skriver man om att man nyss, efter slarv förlorat sin F-skatt.
Mer från Resumé om MT finns här.

Här finns samlade artiklar om detta märkliga företag på Dagens Media. Bland annat om det infekterade bråket med säljbolaget som resulterade i färre utgivningar av Egoboost.

Männen bakom MT är VD D*niel *ndersson-*lm, där alla * är A. 22 år från Sthlm samt Joh*n Möll*r, bosatt på Värmdö.

Så Flashback. Vad vet vi om dessa herrar och deras bolag?
Hur ligger det till med skatteskulder med mera, är de inbetalda?
Hur länge kan de hålla sig flytande?
Senast redigerad av jackflash 2012-09-19 kl. 09:30.
Citera
2012-09-19, 10:45
Medlem
IMPlicits avatar
Jag träffade Daniel och Johan på Modernas jubileumsevent på Café Opera. Så vitt jag vet är Daniel inte längre förlagets VD, utan har tagit över Kalle Agelands gamla tjänst som sales director. Vad det blev av Kalle har jag dock ingen aning om.
Citera
2012-09-19, 13:09
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag träffade Daniel och Johan på Modernas jubileumsevent på Café Opera. Så vitt jag vet är Daniel inte längre förlagets VD, utan har tagit över Kalle Agelands gamla tjänst som sales director. Vad det blev av Kalle har jag dock ingen aning om.

Kalle finns kvar på deras kontaktsida. Vet dock inte om han jobbar kvar.
Vad var anledningen till att Daniel lämnade VD-posten?
Citera
2012-09-19, 13:17
Medlem
jackflashs avatar
En del intressant information om MT i det här inlägget på Blondinbellas blogg:
http://blondinbella.se/2012/08/07/champagnefrukost/

Citat från en kommentar på sidan:
Citera
2012-10-08, 14:59
Medlem
jackflashs avatar
Kom igen nu Flashback!

Detta verkar vara en av de största lekplatserna på länge.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...ter-foretaget/

Citat:
Flera medarbetare berättar om löner som uteblir i veckor, personal som jobbar utan anställningsavtal och en ovärdig arbetsmiljö. Johan Möller, vice vd på Moderna Tidskrifter, nekar till uppgifterna, samtidigt som ledningen har startat en egen utredning kring bluffakturor på säljavdelningen.

Någon här måste veta mer om detta låtsasföretag och deras affärer.
Citera
2012-10-08, 21:11
Medlem
Weissmullers avatar
K Ageland finns inte med längre som Sales Director. Dessutom säger Johan Möller: "På säljsidan har fem slutat och ingen av de säljare som var med i starten är kvar i dag. Tre säljare förekommer dessutom i en utredning på grund av bluffakturor."

Man undrar om han är en av de som förekommer i utredningen?
Citera
2012-10-10, 10:27
Medlem
Olivier Pion (mer känd som Olivier de Paris) tillhör också säljarna som har slutat. Jag kan nästan garantera att han är en av dom under utredning. Jag har själv arbetat som kollega inom sälj med Olivier och han är ju inte direkt den som drar sig för att fulsälja, om man säger så...
Citera
2012-10-10, 13:30
Medlem
Schibsteds avatar
Det här blir väl nästa förundersökning att vänta på.

Börjar ju förstå vart Amanda S fått sina idéer ifrån, om Kalle nu jobbar/t som säljare på Moderna.
Den här soppan blir bara värre och värre. Kommer väl sluta med en EBM-utredning.
Citera
2012-10-25, 09:24
Medlem
jackflashs avatar
Kan även tillägga att de helt saknar koll på sina kunder. Förra året var jag på en barnmässa i Göteborg och beställde då en kort prenumeration på tidningen Pappa á tre nummer. Betalade via faktura och har således ingen löpande prenumeration. Jag tror att sista numret borde kommit någon gång i juni, men jag får fortfarande tidningen. Häromveckan så fick jag dessutom två nummer samma dag, med två helt olika utgivningsdatum.

Om alla som köpte samma typ av prenumeration fortfarande får tidningen utan att betala för den så lär det kosta massor för dem. För övrigt är det en sjukt dålig tidning...
Citera
2012-10-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kan även tillägga att de helt saknar koll på sina kunder. Förra året var jag på en barnmässa i Göteborg och beställde då en kort prenumeration på tidningen Pappa á tre nummer. Betalade via faktura och har således ingen löpande prenumeration. Jag tror att sista numret borde kommit någon gång i juni, men jag får fortfarande tidningen. Häromveckan så fick jag dessutom två nummer samma dag, med två helt olika utgivningsdatum.

Om alla som köpte samma typ av prenumeration fortfarande får tidningen utan att betala för den så lär det kosta massor för dem. För övrigt är det en sjukt dålig tidning...

Tidningen är väl annonsfinansierad och då är prenumerationsintäkten mer lök på laxen. Det är ju bättre för dem att ha många gratisprenumeranter för att få upp antal läsare, då kan de få fler annonsörer och ta bättre betalt.
Citera
2012-11-07, 16:44
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escola
Tidningen är väl annonsfinansierad och då är prenumerationsintäkten mer lök på laxen. Det är ju bättre för dem att ha många gratisprenumeranter för att få upp antal läsare, då kan de få fler annonsörer och ta bättre betalt.

Tror inte att de lever på annonser så som Metro eller annan gratistidning. Lösnmmerförsäljningen är säkerligen en mycket stor del av inkomsten.

Nu är detta pajasföretag för övrigt på tapeten igen.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...nofogden-igen/
En skatteskuld på 840 K till fogden och allt är "under kontroll"
Hur tänker man när man svarar så?
Citera
2013-02-26, 09:55
Medlem
jackflashs avatar
Jag fortsätter hålla denna tråden levande då jag tror att det finns mycket att gräva i i detta bolag.
Nu byter bolaget namn, kanske för att tvätta bort en dålig stämpel.
Bolaget har skulder på över 2 miljoner till Kronofogden, varav merparten är skatteskulder. Hjälp nu till Flashback och fyll på med intressant info om dessa nissar.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3635590.ece
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in