2012-09-27, 10:12
Medlem
Jag gillar liksom inte hela grejen med programmet. Blanda ihop shr serisa saker med underhllning fr folk hemma i stugorna, skamligt p ngot stt. Sen hnga ut mnniskors hela jvla liv p tv. Nvl dom som r lite ldre och har knarkat bort hela sitt liv men nr det r unga mnniskor. En del kanske fr sig ett drgligt liv, inte s roligt d att hela Sverige vet om att dom har knarkat, horat och stulit.

Jag ser det som man utnyttjar svaga mnniskor.
Citera
2012-09-27, 10:32
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Kunde blivit ett bra program om det producerats av SVT och med en annan programledare n den dr blonderade nollan. Tl inte karln! Otroligt osmidig och blst kille.

Hela den dr id men att de tror att de kan frndra hennes liv genom att ge henne en bostad r helt fel. Det var ju knappast hemlsheten som var orsaken till hennes miserabla liv - den var en konsekvens av hennes val hon gjort i livet tidigare samt uppvxten.

Sklart att en lgenhet inte kommer fixa de egentliga problemen. Men det blir ju sjukt mycket enklare om man har motivationen att sluta om man samtidigt har ett hem som r anslutet till ngon sorts rehabilitering dr folk frsker hjlpa en. Sen att skaffa jobb osv kommer nog blir mycket enklare nr man har blivit "ett litet offer p tv" dr folk vill f good will cred genom att hjlpa henne.

Skulle hon fortfarande st och hora p gatorna och tnka "n om man kanske ska sluta d" s blir nog uppfrsbacken bra mycket lngre.
Citera
2012-09-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrpotat
Undrar om ngra illegala nysvenskar kommer trnga sig p nr ''huset'' r frdigbyggt och TV-teamet borta?

Gratis boende till de som behver det! Stllet lr snart vara versvmmat av somaliska musslor och skggiga ''barn''.

Huset gs av Basta (Socialt fretag) s den risken r nog liten. Men jag frstr hur du tnker.
Citera
2012-09-27, 10:50
Medlem
jackflashs avatar
Kom in bit in i programmet och var tills i morse helt vertygad om att Pontus var en av pundarna som skulle f ett nytt hem. Fy fan att ha en sdan arbetskamrat. Bde mytoman och klantig som aldrig erknner sina fel utan skyller p alla andra. Anders gjorde helt rtt som gav honom en knga.
Var kommer han ifrn egentligen?
Citera
2012-09-27, 10:57
Medlem
Citat:
Kunde blivit ett bra program om det producerats av SVT och med en annan programledare n den dr blonderade nollan. Tl inte karln! Otroligt osmidig och blst kille.

Hela den dr id men att de tror att de kan frndra hennes liv genom att ge henne en bostad r helt fel. Det var ju knappast hemlsheten som var orsaken till hennes miserabla liv - den var en konsekvens av hennes val hon gjort i livet tidigare samt uppvxten.

Hon kommer f genomg rehabilitering och prata i stdgrupper. Arbeta och frska sluta knarka. Det r inte bara en stor lada med en massa pundare utan det tillhr www.basta.se

Se mjligheten till ett bttre liv fr fan. VILL man sa sig ur ett missbruk s kan det lyckligtvis g. Men det r bara om man sjlv vill. Nu kan dom f std dr och har en bra grund, ETT HEM.
Citera
2012-09-27, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Jag gillar liksom inte hela grejen med programmet. Blanda ihop shr serisa saker med underhllning fr folk hemma i stugorna, skamligt p ngot stt. Sen hnga ut mnniskors hela jvla liv p tv. Nvl dom som r lite ldre och har knarkat bort hela sitt liv men nr det r unga mnniskor. En del kanske fr sig ett drgligt liv, inte s roligt d att hela Sverige vet om att dom har knarkat, horat och stulit.

r du seris? Du frstr vl att produktionen har tillstnd av deltagarna att f filma dom och att dom fr visa deras berttelser? Deltagarna bestmmer allts sjlva om dom vill "hngas ut" eller inte. Men det fattar du vl sjlv att det klart som fan r vrt det d dom kan f egna hem och std frn folk p Basta. Har man kommit s lngt att man pundar, knullar fr pengar och snor koppar s bryr man sig nog inte ett skit av vad hela Sverige tycker.

Ditt inlgg var en aning hjrndtt.
Citera
2012-09-27, 11:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet

Men de vljer vl sjlv hur mycket de vill bertta om sina liv. S det r ju inte produktionen fel.
Citera
2012-09-27, 11:09
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Men de vljer vl sjlv hur mycket de vill bertta om sina liv. S det r ju inte produktionen fel.
Nej, de bara utnyttjar flickan fr egen vinning. Ungefr som torskarna.
Citera
2012-09-27, 11:10
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Nej, de bara utnyttjar flickan fr egen vinning. Ungefr som torskarna.

Lter ju sjukt om det skulle vara s.
Citera
2012-09-27, 11:30
Medlem
jajahars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kom in bit in i programmet och var tills i morse helt vertygad om att Pontus var en av pundarna som skulle f ett nytt hem. Fy fan att ha en sdan arbetskamrat. Bde mytoman och klantig som aldrig erknner sina fel utan skyller p alla andra. Anders gjorde helt rtt som gav honom en knga.
Var kommer han ifrn egentligen?

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/...arga_snickaren

Det r hans roll att agera slagpse. Anders fvergrd kan helt inte g loss p en f d pundare och skr tjej s Pontus gr det mesta fel och sticker till slut.
Citera
2012-09-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Ja men dom r inte i sina sinnens fulla bruk att gra beslut som r bra fr dom sjlva. Jag tycker inte man ska utnyttja det fr att gra ett tv program och tjna pengar.
Citera
2012-09-27, 12:15
Medlem
Herrpotats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vacker
Jag ser mycket hellre att det blir versvmmat av somalier n idioter som dej. Du mste leva totalt i din egen hjrntvttade vrld som ens brjar tnka i dom banorna. Du borde skickas till Somalia sjlv och bo dr ett par r fr att sen kunna sga att du vet ntt om en del somalier.

Mmm, det lter bra lilla vn.

Ta du en liten rundtur i Rosengrd eller valfri flyktingfrlggning, s kanske ser var jag vill komma med min kommentar.

Att hjlpa svenskar som fallit ner p botten har jag inga problem med, men folk som inte tillhr Sverige ser jag inte riktigt ngon anledning fr oss att slsa pengar p. Vrt sociala skyddsnt och alla dess frmner r till fr svenskar, inte ngra Somalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in