2012-10-04, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falk7
Vilken adress har det hr boendet? (Din lnk verkar inte funka)

r det ngon som vet vad Linnea heter i efternamn och om hon har Facebook/blogg/whatever?
Adress: Basta
Postort: Nykvarn
Citera
2012-10-04, 01:50
Medlem
Ngon som knner till ngon som varit p detta stlle som det gtt bra fr?
Citera
2012-10-04, 01:58
Medlem
Duckks avatar
Det hr verkar ju vara Linneas FB iaf, hon gillade "Tjuvgods.se" i mndags...

Ett mycket bra program som jag definitivt kommer flja, hoppas verkligen att det gr bra fr de medverkande. Verkar ju inte ha gtt s bra fr Linnea, iaf enligt ngon hr. Det knns bra nd, att Basta ser till s att alla r drogfria, och misskter man sig s ker man ut.
Citera
2012-10-04, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Det hr verkar ju vara Linneas FB iaf, hon gillade "Tjuvgods.se" i mndags...

Varit inne p Tjuvgods hemsida och sett vad de str fr?
Citera
2012-10-04, 02:25
Medlem
Duckks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pessimistkvist
Varit inne p Tjuvgods hemsida och sett vad de str fr?

Oj, ber om urskt fr att jag inte kollade upp det. Trodde att det var ngon syskonsida till tjuvlyssnat/tjuvtittat.

Borde ha kollat upp det innan!
Citera
2012-10-04, 02:37
Medlem
Trodde att du trodde att det var en sida dr man kunde kpa och slja tjuvgods haha.. Vilket det ser ut som vid frsta anblick
Citera
2012-10-04, 03:39
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pessimistkvist
Vad baserar du detta p? Han har pundat lika lnge som Linnea i stort sett, varfr r det mer krt fr honom ? Fr att han mer "ser ut" som en pundare? Sluta misstro folk och hoppas p dem istllet. Det gr vrlden bttre.

Jag baserar det p vad du citerade. Jag har erfarenhet av mnniskor som Johan, och Linnea ocks fr den delen. Det m lta som att jag drar alla ver en kam men enligt min erfarenhet s finns det mnga lika drag fr de som fastnar i skiten och stannar dr. Det r hela hans utstrlning, attityd, blick, ja jag vet inte hur man frklarar bttre fr ngon som inte har samma erfarenhet.

Jag kan inte svara p om Linnea r "krd" eller inte. Helt upp till henne. Men som sagt r hon inte hrdad n s drfr tror jag att hon har strre chanser. Johan r liksom ganska stpt och formad.

Kan man inte misstro folk och hoppas p dem menar du?
Citera
2012-10-04, 08:02
Moderator
v50s avatar
Att en eller ett flertal av deltagarna kommer ka p ngot terfall eller terg till sitt gamla drogberoende r inte konstigt, det vore snarare mrkligt om alla klarar av att hlla sig drogfria d det r svrt att bryta ett missbruk. Fr som nmndes i senaste programmet krvs det att man bryter helt med sin gamla umgngeskrets utver att man ska klara av att sluta med drogerna vilket fr mnga r mycket svrt.
Citera
2012-10-04, 10:23
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Jag baserar det p vad du citerade. Jag har erfarenhet av mnniskor som Johan, och Linnea ocks fr den delen. Det m lta som att jag drar alla ver en kam men enligt min erfarenhet s finns det mnga lika drag fr de som fastnar i skiten och stannar dr. Det r hela hans utstrlning, attityd, blick, ja jag vet inte hur man frklarar bttre fr ngon som inte har samma erfarenhet.

Jag kan inte svara p om Linnea r "krd" eller inte. Helt upp till henne. Men som sagt r hon inte hrdad n s drfr tror jag att hon har strre chanser. Johan r liksom ganska stpt och formad.

Det finns vl ingen i deras situation som har en annan utstrlning, blick, attityd och vad mer. Ngonstans brjar frndringen, knns vldigt krasst att dma ut Johan efter att bara ha sett brottstycken ur hans liv. Bara att mta sina demoner (som att lmna tillbaks blockfljterna) r steg som kan brja bryta murarna.

Det r 20 r av missbruk som ska brytas, det r beteenden, frsvarsmekanismer och mycket annat som ska frndras. Det gr man inte p en vecka av byggande p ett rum. Vad som hnder med honom terstr ju att se, men han har helt klart grundkunskaperna i ryggmrgen gllande byggandet, det tillsammans med Basta! kan vara det som gr att han kommer ur skiten.

Det handlar s jvla mycket om sjlvknsla och det r ingenting man bygger upp p ngon vecka, och ven om man inte terfaller fysiskt s gr man det jkligt ofta mentalt och s knner man sig vrdels bara fr att man tnker tanken (jag har inte drogproblem men vl andra saker jag jobbat mig ur som handlar om beroende och sjlvbelning). Kolla bara hur Linnea handskas med kritik och motgngar, allt rasar. Allt fr att knna sig toppen i ngra klipp lngre fram (hur snabba hennes svngningar r vet vi ju inte, men beteendet knns igen).

ven om Linnea inte fixat att komma ur skiten denna gng s kan detta vara fret hon s vl behver. Hon har sett och knt den "goda" sidan av livet. Nu handlar det helt enkelt om att f nog, ungefr som Johan uttryckte det i frsta programmet, han r less p att vara kriminell, han vill vara normal, g till jobbet, ha familj.

Det r det frsta steget som jag ser det (det var det som fick mig att ta itu med mina problem), att helt enkelt f nog. Drefter r det en livslng resa, men den gr att bemstra.
Citera
2012-10-04, 12:22
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Det hr verkar ju vara Linneas FB iaf

Vilken fin profilbild !!(ironisk) Hon ser ut att vara tillbaks i sitt gamla esse !! Synd att hon inte tog chansen att frbttra sitt liv nr hon hade mjligheten. Fast det var vl heller inte s otippat. Om bara 1 av alla dem som flyttar in dr hller sig ren & skaffar sig ett jobb s ska man vara njd fr det r inte s att dem har oddsen p sin sida.
Citera
2012-10-04, 13:34
Medlem
Lindstroems avatar
Om man tittar p url:en till hennes facebook s str det "Lennythegoodguy". Googlar man p det fr man upp en hel del grejer. Bland annat detta. Hr skriver hon sjlv, senaste inlgget den 1 oktober.

Vaknade i morse och det pirrade i magen p mig direkt.
Det r rtt vanligt nu fr tiden, jag vaknar och knner mig kr, fr det r s jvla underbart att vakna utan att ha ddsngest ver att jag har sovit.
Utan att vakna och inte behva gra ngot annat, inte ha panik ver att inte vara ptnd, slippa skmmas infr mig sjlv.

Jag drmde att min mamma dog en gng, det va inte alls speciellt lngesen, jag vaknade mitt i natten av att jag grt.
Och det sjuka var att jag helt pltsligt knde mig som Linnea, som den riktiga Linnea utan droger.
Eftersom att jag hade brjat knna knslor i smnen s hade jag dessutom kontakt med mitt knsloliv utan att kunna kmpa emot, det va som att mitt riktiga jag hade lyckats kmpa sig igenom missbrukarpersonligheten i mig som annars har full kontroll inom mig, och det ENDA jag sa till mig sjlv under minuterna jag var mig sjlv var "Linnea snlla sluta knarka, det hr r DU so pratar till dig sjlv nu, Det enda du vill egentligen r att lgga ner!! Det r det enda du vill. Jag ber dig."
Jag fick inte panik, utan lyssnade p mig sjlv och passade p att knna knslor igen, i kanske tio minuter innan jag somnade om igen.

Nu sitter jag hr, sams med mig sjlv.
Och nr jag vaknar p morgonen behver jag inte gra ngot annat n att vakna fr att m bra.
Jag vaknar p morgonen och knner mig kr, kr i livet p livets villkor.

klla:
http://lenny-said.980746.n3.nabble.c...es&user=294625
Citera
2012-10-04, 14:07
Medlem
Duckks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindstroem
Om man tittar p url:en till hennes facebook s str det "Lennythegoodguy". Googlar man p det fr man upp en hel del grejer. Bland annat detta. Hr skriver hon sjlv, senaste inlgget den 1 oktober.

Vaknade i morse och det pirrade i magen p mig direkt.
Det r rtt vanligt nu fr tiden, jag vaknar och knner mig kr, fr det r s jvla underbart att vakna utan att ha ddsngest ver att jag har sovit.
Utan att vakna och inte behva gra ngot annat, inte ha panik ver att inte vara ptnd, slippa skmmas infr mig sjlv.

Jag drmde att min mamma dog en gng, det va inte alls speciellt lngesen, jag vaknade mitt i natten av att jag grt.
Och det sjuka var att jag helt pltsligt knde mig som Linnea, som den riktiga Linnea utan droger.
Eftersom att jag hade brjat knna knslor i smnen s hade jag dessutom kontakt med mitt knsloliv utan att kunna kmpa emot, det va som att mitt riktiga jag hade lyckats kmpa sig igenom missbrukarpersonligheten i mig som annars har full kontroll inom mig, och det ENDA jag sa till mig sjlv under minuterna jag var mig sjlv var "Linnea snlla sluta knarka, det hr r DU so pratar till dig sjlv nu, Det enda du vill egentligen r att lgga ner!! Det r det enda du vill. Jag ber dig."
Jag fick inte panik, utan lyssnade p mig sjlv och passade p att knna knslor igen, i kanske tio minuter innan jag somnade om igen.

Nu sitter jag hr, sams med mig sjlv.
Och nr jag vaknar p morgonen behver jag inte gra ngot annat n att vakna fr att m bra.
Jag vaknar p morgonen och knner mig kr, kr i livet p livets villkor.

klla:
http://lenny-said.980746.n3.nabble.c...es&user=294625
Verkar ju g bra fr henne, och hon skriver frvnansvrt bra. Hon har verkligen potential till att vnda p steken helt och hllet. Som ngon sa tidigare i trden, det finns ngot inuti pannbenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in