• 1
  • 2
2012-09-23, 21:31
Medlem
fountrains avatar
Hej.
Jag tränar och bulkar ganska seriöst nu, eller har snarare gjort senaste året.

Mitt dagliga intag består utav väldigt mycket fet mat. Blir lätt en pizza, nån chipspåse eller hamburgare varje dag. Dricker också väldigt mycket oboy som innehåller massor av socker.

Utöver allt skitmat och oboy äter jag också vanlig mat + 2-3 proteinshakear varje dag.

Trots mitt väldigt höga intag 4500-5000kcal, 150-200g protein (varierar lite dag till dag) så går jag inte upp mer än nåt kilo i månaden.

Trots att jag har gjort superbra ökningar hittills undrar jag, skulle jag byggt mycket mer muskler under denna tid jag bulkat ifall jag inte skulle ätit så mycket skräpmat?

Trots att jag äter mycket skitmat som innehåller massor av kalorier, har jag alltid varit noga med att uppnå mitt dagliga proteinintag.

Vad tror ni, bygger man sämre ifall man har mycket skräpmat som kolhydratkälla?
Citera
2012-09-23, 21:37
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Om du äter mycket fett se till att ha det från bättre fett källor då. Fett är bra och gott!
Citera
2012-09-23, 21:44
Medlem
LabiSiffres avatar
Fleromättat fett är bra. Chips är alltid dåligt.
Citera
2012-09-23, 22:03
Medlem
JoliQuZs avatar
Ur ett muskelbyggnade perspektiv påverkar det nog inte så mycket, ur ett hälsoperspektiv är en annan femma. Det är inte optimalt men visst bygger du muskler.
Senast redigerad av JoliQuZ 2012-09-23 kl. 22:06.
Citera
2012-09-23, 22:06
Medlem
beregistains avatar
Jag personligen får mer utav att äta riktig mat än skräpmat. Sen hur det verkligen är kan jag inte svara på.

Men vad mena du med "Trots mitt väldigt höga intag 4500-5000kcal, 150-200g protein (varierar lite dag till dag) så går jag inte upp mer än nåt kilo i månaden."

Definiera "Nåt kilo"? om Nåt kilo >1, så tror jag vekligen du har gjort ett litet snedsteg vad gäller bulk. Med snedsteg menar jag att du kunde öka i vikt saktare, och gjort lika stora progressioner med "rätt mat" utan att grisa ner dig med chips o pizza. Detta kommer bara innebära en onödigt lång deff.
Citera
2012-09-23, 22:40
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fountrain
Trots mitt väldigt höga intag 4500-5000kcal, 150-200g protein (varierar lite dag till dag) så går jag inte upp mer än nåt kilo i månaden.

Om du inte går upp i vikt av det så måste du antingen träna väldigt mycket varje dag (5h+). Eller så är det ett jävla monster på 110kg muskler och 2m lång.

Men troligen så har du räknat fel.
Citera
2012-09-24, 17:22
Medlem
fountrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoJuiced
Om du äter mycket fett se till att ha det från bättre fett källor då. Fett är bra och gott!

Bra där!
Ja fettet kommer främst från pizzan/chipsen, men också mjölken (dricker normalt 1-1-½ per dag.)
Vad finns det mer?
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Fleromättat fett är bra. Chips är alltid dåligt.
Är det så vanligt? Fettet från mjölken är det flerofettat?

Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Ur ett muskelbyggnade perspektiv påverkar det nog inte så mycket, ur ett hälsoperspektiv är en annan femma. Det är inte optimalt men visst bygger du muskler.

Dåså. Frågan är hur farligt det är när man tränar väldigt aktivt? Lika farligt?

Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Jag personligen får mer utav att äta riktig mat än skräpmat. Sen hur det verkligen är kan jag inte svara på.

Men vad mena du med "Trots mitt väldigt höga intag 4500-5000kcal, 150-200g protein (varierar lite dag till dag) så går jag inte upp mer än nåt kilo i månaden."

Definiera "Nåt kilo"? om Nåt kilo >1, så tror jag vekligen du har gjort ett litet snedsteg vad gäller bulk. Med snedsteg menar jag att du kunde öka i vikt saktare, och gjort lika stora progressioner med "rätt mat" utan att grisa ner dig med chips o pizza. Detta kommer bara innebära en onödigt lång deff.

Går upp 0,8-1,2kg per månad, oftast... Klart jag skulle kunna öka saknare, men det skulle innebära att jag blir tvungen att planera maten nogrannare. Nu äter jag bara på.

Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Om du inte går upp i vikt av det så måste du antingen träna väldigt mycket varje dag (5h+). Eller så är det ett jävla monster på 110kg muskler och 2m lång.

Men troligen så har du räknat fel.

Snabb huvudräkning så har jag utgått från att en pizza innehåller ~2000 kcal, sen har jag försökt räkna ihop allt från frukost. Men kan säkert vara lite fel, får ta med mig en matvåg till jobbet imorgon och kolla riktigt.
Citera
2012-09-24, 17:33
Medlem
Muskler lär du bygga ändå som någon skrev. Bra och lätt fett att få i sig är att ta rapsolja i protendrinken eller ta raps/olivolja på maten. Ägg också, men det är ju jobbigare att äta. Men hamburgare och pizza är ju inte fel det heller. Riktigt bra kompliment till träningen tycker jag.
Citera
2012-09-30, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Muskler lär du bygga ändå som någon skrev. Bra och lätt fett att få i sig är att ta rapsolja i protendrinken eller ta raps/olivolja på maten. Ägg också, men det är ju jobbigare att äta. Men hamburgare och pizza är ju inte fel det heller. Riktigt bra kompliment till träningen tycker jag.

Rapsolja är lika fail som att dricka gainer.
Citera
2012-09-30, 21:29
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundmule

Nej det är verkligen inte fail.

Gainer hade jag valt om det inte var så dyrt. Rapsolja är bra fetter och billigt.
Citera
2012-09-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundmule

haha skojare där!
Citera
2012-10-03, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Nej det är verkligen inte fail.

Gainer hade jag valt om det inte var så dyrt. Rapsolja är bra fetter och billigt.

Rapsoljan är giftig i för stora mängder, samt att kalorierna rinner ur kroppen om man bara dricker oljan. Lika så gainer proppade med socker och värdelöst näringsinehåll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in