Citat:
Ursprungligen postat av WhySoJuiced
Om du äter mycket fett se till att ha det från bättre fett källor då. Fett är bra och gott!
Bra där!
Ja fettet kommer främst från pizzan/chipsen, men också mjölken (dricker normalt 1-1-½ per dag.)
Vad finns det mer?
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Fleromättat fett är bra. Chips är alltid dåligt.
Är det så vanligt? Fettet från mjölken är det flerofettat?
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Ur ett muskelbyggnade perspektiv påverkar det nog inte så mycket, ur ett hälsoperspektiv är en annan femma. Det är inte optimalt men visst bygger du muskler.
Dåså.
![Yes](https://static.flashback.org/img/smilies2/yes.gif)
Frågan är hur farligt det är när man tränar väldigt aktivt? Lika farligt?
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Jag personligen får mer utav att äta riktig mat än skräpmat. Sen hur det verkligen är kan jag inte svara på.
Men vad mena du med "Trots mitt väldigt höga intag 4500-5000kcal, 150-200g protein (varierar lite dag till dag) så går jag inte upp mer än nåt kilo i månaden."
Definiera "Nåt kilo"? om Nåt kilo >1, så tror jag vekligen du har gjort ett litet snedsteg vad gäller bulk. Med snedsteg menar jag att du kunde öka i vikt saktare, och gjort lika stora progressioner med "rätt mat" utan att grisa ner dig med chips o pizza. Detta kommer bara innebära en onödigt lång deff.
Går upp 0,8-1,2kg per månad, oftast... Klart jag skulle kunna öka saknare, men det skulle innebära att jag blir tvungen att planera maten nogrannare. Nu äter jag bara på.
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Om du inte går upp i vikt av det så måste du antingen träna väldigt mycket varje dag (5h+). Eller så är det ett jävla monster på 110kg muskler och 2m lång.
Men troligen så har du räknat fel.
Snabb huvudräkning så har jag utgått från att en pizza innehåller ~2000 kcal, sen har jag försökt räkna ihop allt från frukost. Men kan säkert vara lite fel, får ta med mig en matvåg till jobbet imorgon och kolla riktigt.