Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-25, 01:01
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag har alltid gillat fiskpinnar, enkelt att steka ock gott...
Jag åt Felix fiskpinnar i minst 20 år kanske en gång i veckan...

Ända tills nått jävla geni (en total idiot) på felix kom på iden att blanda i någon slags margarin i skorpan på fiskpinnen så att man inte behöver att använda egen margarin för att steka fiskpinnarna...

DET FÖRSTÖRDE HELA SMAKEN, och istället för att vara snyggt orange i färgen så har dom nu en likblek färg...Ok, jag bytte märke och allt var frid och fröjd tills även dom började tillsätta margarin i fiskpinnarna, jag bytte märke igen och samma sak hände!!!

Felix-fiskpinnar, Findus-fiskpinnar, Ica-fiskpinnar...

i början skrev dom på paketen att dom blandade in margarin i skorpan, men efter en tid slutade dom med den informationen på paketen, och jag blev lurad att köpa ett paket, som jag naturligtvist var tvungen att slänga...(Det är kanske 3-4 år sedan jag åt fiskpinnar)

(((Är det någon som vet något märke som inte tillsätter margarin i fiskpinneskorpan???)))
Citera
2012-09-25, 08:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Har ingen aning. Det bästa är väl att du kontaktar respektive producent och frågar dem direkt.
Citera
2012-09-25, 09:11
Medlem
Slupens avatar
Du ska nog helt enkelt börja göra egna fiskpinnar. Svarare än så är det inte. Alternativt bli tjenis med en fiskhandlare och de kan göra fiskpinnar åt dig regelbundet som du ser till att köpa och frysa in efter behov.

http://www.recept.nu/recept_nu/huvud...da_fiskpinnar/

En baggis att panera fiskbitar och steka upp.

Margarin är också direkt onyttigt så bra att du slutat äta denna undermåliga produkt.
Citera
2012-09-25, 12:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Du ska nog helt enkelt börja göra egna fiskpinnar. Svarare än så är det inte. Alternativt bli tjenis med en fiskhandlare och de kan göra fiskpinnar åt dig regelbundet som du ser till att köpa och frysa in efter behov.

http://www.recept.nu/recept_nu/huvud...da_fiskpinnar/

En baggis att panera fiskbitar och steka upp.

Margarin är också direkt onyttigt så bra att du slutat äta denna undermåliga produkt.

Hemmagjorda fiskpinnar är förstås mycket trevligare, men nästan en annan maträtt än köpta... Det är så pass stor skillnad i konsistens och smak. Jag har inte ätit köpta fiskpinnar på flera år, tycker inte heller att det är roliga längre. I många är det dessutom skräpfisk istället för torsk numera, det varken smakar bra eller ser roligt ut med den grå färgen.
Citera
2012-09-25, 13:32
Medlem
burberrys avatar
Ibland gör jag egna fiskpinnar av torsk.

Recept

Skär fisken i lämpliga bitar
salta och peppra lite
rulla runt fisken i mjöl
doppa i äggvita
rulla runt i ströbröd
stek i smör tills fiskpinnarna är gyllenbruna
Citera
2012-09-25, 15:15
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag har alltid gillat fiskpinnar, enkelt att steka ock gott...
Jag åt Felix fiskpinnar i minst 20 år kanske en gång i veckan...

Ända tills nått jävla geni (en total idiot) på felix kom på iden att blanda i någon slags margarin i skorpan på fiskpinnen så att man inte behöver att använda egen margarin för att steka fiskpinnarna...

DET FÖRSTÖRDE HELA SMAKEN, och istället för att vara snyggt orange i färgen så har dom nu en likblek färg...Ok, jag bytte märke och allt var frid och fröjd tills även dom började tillsätta margarin i fiskpinnarna, jag bytte märke igen och samma sak hände!!!

Felix-fiskpinnar, Findus-fiskpinnar, Ica-fiskpinnar...

i början skrev dom på paketen att dom blandade in margarin i skorpan, men efter en tid slutade dom med den informationen på paketen, och jag blev lurad att köpa ett paket, som jag naturligtvist var tvungen att slänga...(Det är kanske 3-4 år sedan jag åt fiskpinnar)

(((Är det någon som vet något märke som inte tillsätter margarin i fiskpinneskorpan???)))

Jag förstår precis ditt problem med dessa fiskpinnar. Har upplevt samma saker med de märken du nämner.
Dock har fiskpinnarna på Lidl inte detta problem, och de är dessutom mycket godare än Findus och övriga märken du nämner.

Ocean Trader tror jag märket på Lidl heter.
Citera
2012-09-25, 17:14
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag förstår precis ditt problem med dessa fiskpinnar. Har upplevt samma saker med de märken du nämner.
Dock har fiskpinnarna på Lidl inte detta problem, och de är dessutom mycket godare än Findus och övriga märken du nämner.

Ok, jag är tveksam med allt som kommer ifrån Lidl, hehe...

Men jag ska prova, TACK för tipset...(vem vet, jag kanske kan börja äta fiskpinnar igen!)
Citera
2012-09-25, 21:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes

Jag tycker inte du ska vara skeptisk. Min erfarenhet är att Lidl faktiskt har betydligt bättre hel- och halvfabrikat än de andra matkedjorna.

De har dessutom ett annat märke av fiskpinnar som är lite dyrare och ännu bättre. Kommer dock inte ihåg vad de heter.

Frionor är ett annat märke som finns i flera affärer som också funkar. Personligen tycker jag alltid att Findus haft de absolut sämsta fiskpinnarna.
Citera
2012-09-26, 20:35
Medlem
Lys avatar
Haller med om att Lidl faktiskt har battre hel och halvfabrikat an manga andra, trots de ar en lagpris-kedja. De har ett marke av fiskpinnar som ar riktigt bra. Annars tipsar jag om att gora helt hemmagjorda fiskpinnar. enkelt och gott!
Citera
2012-09-27, 05:38
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Haller med om att Lidl faktiskt har battre hel och halvfabrikat an manga andra, trots de ar en lagpris-kedja. De har ett marke av fiskpinnar som ar riktigt bra. Annars tipsar jag om att gora helt hemmagjorda fiskpinnar. enkelt och gott!
Jag ska prova fiskpinnarna på Lidl, och märket Frionor som Sadeyes tipsade om, om jag kan hitta det i någon butik...

Men en sak jag är mycket trött på att alltid höra är den LÖGN om man laga det själv hemma enkelt och mycket godare än det man köper...HELT FEL...

Prova att göra donughts hemma godare än dom man köpa, det är inte möjligt...
Prova att göra pommes hemma godare än dom köper, det är inte möjligt...
Prova att göra godis hemma godare än vad kan köpa, det är inte möjligt...
Prova att göra bakverk godare än ett bageri, det är inte möjligt...

Listan är oändlig på vad man INTE kan laga till hemma bättre...
( och det är mycket enklare att köpa än att laga till det själv )

undantag finns säkert, men inte många...

(((Tack för tipsen om att göra egna fiskpinnar))), men det finns inte en möjlighet att det blir godare än dom man kan köpa...
Senast redigerad av JEBUS-666 2012-09-27 kl. 05:43.
Citera
2012-09-27, 06:55
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag ska prova fiskpinnarna på Lidl, och märket Frionor som Sadeyes tipsade om, om jag kan hitta det i någon butik...

Men en sak jag är mycket trött på att alltid höra är den LÖGN om man laga det själv hemma enkelt och mycket godare än det man köper...HELT FEL...

Prova att göra donughts hemma godare än dom man köpa, det är inte möjligt...
Prova att göra pommes hemma godare än dom köper, det är inte möjligt...
Prova att göra godis hemma godare än vad kan köpa, det är inte möjligt...
Prova att göra bakverk godare än ett bageri, det är inte möjligt...

Listan är oändlig på vad man INTE kan laga till hemma bättre...
( och det är mycket enklare att köpa än att laga till det själv )

undantag finns säkert, men inte många...

(((Tack för tipsen om att göra egna fiskpinnar))), men det finns inte en möjlighet att det blir godare än dom man kan köpa...
Åh tack för ett riktigt vettigt inlägg!
Efter att ha läst runt i den här forumsdelen halva natten har jag noterat att alla ska va så jävla pretentiösa. Allt ska va hemlagat och det ska vara dyr fin prociutt-vafandennuheter-skinka slaktad av en helig gris från svensk bondgård och till detta någon exotisk dyr grönsak med obegripligt namn..
Råkar man gilla någon färdiglagad skräpmat, ja då är man "WT" och borde inte få skriva i matforat..
Citera
2012-09-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Åh tack för ett riktigt vettigt inlägg!
Efter att ha läst runt i den här forumsdelen halva natten har jag noterat att alla ska va så jävla pretentiösa. Allt ska va hemlagat och det ska vara dyr fin prociutt-vafandennuheter-skinka slaktad av en helig gris från svensk bondgård och till detta någon exotisk dyr grönsak med obegripligt namn..
Råkar man gilla någon färdiglagad skräpmat, ja då är man "WT" och borde inte få skriva i matforat..
Men du har iaf förstått det hela hör jag åtminstone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in