Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
En ny rapport om Sverige från Europakonventionen.
Europarådet vill se åtgärder mot rasism och diskriminering i Sverige, det framgår av en ny rapport om situationen Sverige.
Europarådets kommission mot rasism och intolerans rekommenderar bland annat att Sverige inför en handlingsplan mot
boendesegregation. Rådet efterlyser även
krafttag mot den ökande rasismen på internet.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5283944
Hur skall vi göra för att motverka boendesegregation?
Vad innebär "krafttag mot rasismen på internet"? Kräver Europakonventionen att vi skall stänga Flashback nu?
Vad är rasismen på internet? räknas sidor som Avpixlat och Friatider som sidor som Sverige skall ta krafttag mot?
Haha.. den "rapporten" har skrivits av Expo, Afrosvenskarna, Unga muslimer el dyl.
Det funkar så här:
EU, Europarådet, FN och liknande organisationer har s.k. "rapportörer" i olika länder. I Sverige är dessa s.k. "rapportörer" organisationer typ Expo, Afrosvenskarna, Unga muslimer el dyl.
Expo, Afrosvenskarna, Unga muslimer el dyl. plitar ihop en rapport om den otroooliga rasismen i Sverige - inklusive sina egna rekommendationer om kraftfulla åtgärder - och skickar in denna till "Europarådets kommission mot rasism och intolerans".
Europarådets kommission mot rasism och intolerans "sammanställer" (brukar vara det verb som används) den rapport som typ Expo har plitat ihop och skickar tillbaka denna rapport till Sverige -
nu presenterad som en "rapport om Sverige från Europarådets kommission mot rasism och intolerans"
Svenska media uppmärksammar, att "Europarådets kommission mot rasism och intolerans" har kritiserat Sverige! Gemene man ska skämmas! Sverige måste bli bättre!
Således NOLL transparens betr. genom vilken process som denna s.k. rapport har tillkommit och NOLL transparens betr. vilka som i praktiken har hållit i pennan.
LÄS den här angelägna artikeln. Václav Klaus:
Citat:
Något människor i västra Europa kanske glömt mer än dem som levde under kommunismen är att det är den demokratiska processen som är det viktigaste, inte besluten i sig. Det är en historiens ironi, som jag inte kunde föreställt mig 1989, att jag nu ensam bland ledande politiker måste predika om demokratins värde.
http://www.friatider.se/tjeckiens-pr...och-demokratin