Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-26, 08:26
  #1
Medlem
Lorenzis avatar
Tjeena

Är 20 år nu och har under hela min barndom och tonår varit med om att jag drömmer om en tjej , behöver ej vara någon speciell eller någon jag är intresserad av , men vaknar upp i stort sätt förälskad i den tjej jag drömt om. I drömmarna behöver det inte vara att vi haft sex , utan kan också vara att vi umgåtts intensivt elelr kelat lite.

Till exempel inatt drömde jag om 3 olika tjejer jag egentligen inte brytt mig så mycket om eller tänkt på , men vaknade upp jäkligt betatt i samtliga. Efter ett par veckor brukar det dock återgå till det normala eftersom jag träffar på dessa tjejer någorlunda regelbundet och så inser jag att jag inte alls är speciellt intresserad i dem.

Men vafasen är detta egentligen ? Har någon annan också varit med om det , och vad kan det bero på ?
Citera
2012-09-26, 08:35
  #2
Medlem
FRULZs avatar
Har aldrig varit med om detta, däremot brukar jag bli dissad av de jag tycker om i sömnen och vakna upp gråtandes..
Citera
2012-09-26, 08:42
  #3
Medlem
masmakas avatar
Det är inget konstigt egentligen. Det är väl lite som att man drömmer sexdrömmar om folk man inte kan tänka sig att göra något med i verkliga livet.
I drömmen blir ju dessa tjejer någon annan, de uppträder ju inte som vanligt när de är i din dröm, de kanske är en bättre verision, någon som du kan tänka dig att inleda något med, men i verkliga livet är de någon annan, därför slutar du känna så efter några veckor. Har hört att man inte kan drömma om nya ansikten, utan att man måste använda kända ansikten i drömmarna. Kanske därför du drömmer om tjejer i din omgivning. Men vet inte hur detta stämmer.
I övrigt så är det väl inga större problem med såna drömmar annat att man blir lite obekväm i deras sällskap ett tag kanske. Som när jag en period hade sexdrömmar om min lärare varje natt, kunde inte se honom i ögonen...
Citera
2012-09-26, 10:58
  #4
Medlem
Jag har varit med om det. Händer ibland. Behöver inte vara nån tjej man vet vem det är utan någon ens undermedvetna antagligen konstruerat. Intensiva drömmar emotionellt sett. Sen vaknar man och känner en svag förälskelse som kan sitta i en hel dag. För mig som är singel sedan länge kan det nästan kännas lite skönt att komma i kontakt med dessa känslor man näsan glömt bort igen.

Ingenting konstigt och jag tror mig ha läst att det är ett relativt vanligt fenomen. Intressant är det iaf.
Citera
2012-09-26, 12:12
  #5
Medlem
Tame-Ones avatar
http://www.youtube.com/watch?v=nVmnkY62ut4
Citera
2012-09-26, 12:17
  #6
Medlem
Bisarros avatar
Jag har varit med om det frera gånger. Jobbig känsla. Hur det funkar i hjärnan vet jag inte. Jag är osäker.
Citera
2012-09-26, 12:43
  #7
Medlem
har inte läst allt.. men va på semester en gång för 4-5 år sen... drömde om en tjej.. vi va hemma hos henne och jag träffade hennes föräldrar i drömmen....
sen vaknade jag upp "kär"
gick in på datorn och in på bilddagboken... och uppe till höger ser jag henne! tjejen jag drömde om!
så jag skrev till henne.. vi började snacka mer och mer...jag berättade vad jag drömt och hon blev helt paff när jag kunde beskriva deras lägenhet, hur hennes rum såg ut,hennes hall och hennes föräldrar... för jag gick där i drömmen, hon blev "kär" i mig jag blev "kär" i henne"
hur som så träffades vi och inget hände, hon va inte som jag trodde och jag va säkert inte som hon trodde.. så det gick åt helvete detta var när jag va 15 tror jag...vi är dock än idag vänner och träffas och umgås:P

Sånt här är helsjukt tycker jag... men döcoolt:P
Citera
2012-09-26, 12:54
  #8
Medlem
Zeus-fars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lucchese
För mig som är singel sedan länge kan det nästan kännas lite skönt att komma i kontakt med dessa känslor man näsan glömt bort igen.

Bra sätt att se på det.

Tycker det kan vara rent ut sagt förjävligt att vakna upp efter en sådan dröm dock. Första sekunden är man överlycklig och sedan fattar man att det var en dröm. Brukar ta mig någon dag innan jag kommer över det.
Citera
2012-09-26, 12:55
  #9
Avstängd
OMGClayAikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonic92
har inte läst allt.. men va på semester en gång för 4-5 år sen... drömde om en tjej.. vi va hemma hos henne och jag träffade hennes föräldrar i drömmen....
sen vaknade jag upp "kär"
gick in på datorn och in på bilddagboken... och uppe till höger ser jag henne! tjejen jag drömde om!
så jag skrev till henne.. vi började snacka mer och mer...jag berättade vad jag drömt och hon blev helt paff när jag kunde beskriva deras lägenhet, hur hennes rum såg ut,hennes hall och hennes föräldrar... för jag gick där i drömmen, hon blev "kär" i mig jag blev "kär" i henne"
hur som så träffades vi och inget hände, hon va inte som jag trodde och jag va säkert inte som hon trodde.. så det gick åt helvete detta var när jag va 15 tror jag...vi är dock än idag vänner och träffas och umgås:P

Sånt här är helsjukt tycker jag... men döcoolt:P
Det där är ju rätt sjukt faktiskt. Synd att ni inte blev tillsammans och skaffade barn. Vilken jävla god natt-saga det hade varit för ungarna

Jag har drömt något liknande för några år sedan. Att jag var kär i en tjej i min dröm och när jag vaknade så mumlade jag "jag måste hitta henne, jag måste hitta henne" för mig själv tills jag verkligen hade vaknat till. Jag hittade henne dock aldrig, men det vore kul, eller intressant och se ifall tjejen jag drömde om verkligen existerar.
Citera
2012-09-26, 13:17
  #10
Medlem
Hawxs avatar
Fy fan vad sjukt. Hade precis en sådan dröm nu inatt. Har fortfarande allting framför mig även fast jag gick upp kl 6 i morse. Faktum är att det brukar hända, går alltid över efteråt en dag eller två.
Varför det blir såhär vet jag dock inte!
Citera
2012-09-26, 14:58
  #11
Medlem
mytologis avatar
Jag brukar drömma om den tjejen jag tycker om, i drömmen gillar hon mig med, och sen vaknar jag..
Citera
2012-09-26, 15:12
  #12
Medlem
Rodimusprimes avatar
Har hänt mig med. Man har träffat någon asskön tjej man klickat perfekt med. Sen vaknar man och kvinnan existerar inte ens, det SUGER.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback