Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-09-26, 19:58
Medlem
Nattskattas avatar
Detta är historien om när jag och en mycket nära vän till mig (Juristgross här på FB,hoppas att även han kommer beskriva sin version utav denna upplevelse) under loppet av 4 dagar konsumerade en okänd substans som en annan vän till mig hade med sig när han var här på besök.Jag kallar honom för "Herr A" efterssom han vill vara Anonym.Vi gav substansen namnet "psykospulver" (även "ufopulver" och "rymdgodis") för ingen hade någon aning om vad detta egentligen var,och jag tror inte att dessa dagar gjort oss klokare heller.

Hur som helst jag ska ta detta från början.Herr A kom sent till mig Torsdag kväll,jag mötte honom i centrum sedan gick vi hem till mig.Han berättade om ett mystiskt pulver han hittat i ett naturområde där han bodde.Jag var mycket nyfiken på detta,han försökte hindra mig från att testa.Det kunde vara vad som helst.Råttgift,tvättmedel,någon okänd RCdrog.Med andra ord någonting som enbart en idiot skulle sätta i sig.

Jag är väl knappast känd för min självbevarelsedrift och att värna om min hälsa.Innan kvällen var slut hade jag satt i mig några korn utav det mystiska pulvret,och några till.Pulvret var gulvitt och ganska finkornigt,med en del grövre klumpar som påminde om grovkornigt salt de var dock lätta att krossa.Det hade den vidrigaste lukt och smak jag någonssin upplevt.Lukten påminde lite om jenkatuggummi,men mera kemisk och väldigt påtaglig.Bara tanken på hur det luktade ger mig kvälningar.Lukten bet sig även fast i hår,kläder och liknande efter att man intagit det.

Effekten kom onormalt snabbt.Bara någon minut efter att det intagits började saker och ting förvridas.Jag befann mig i verkligheten men samtidigt var jag långt,långt borta.Vid de första tillfällena fick jag hallucinationer.Katter sprang över golven och upplöstes i tomma intet.Små bloddroppar trängde fram ur porerna på mina vänners ansikten om jag tittade för länge på dem.Jag var övertygad om att mina blodådror var plastslangar och att mitt hjärta var en tickande maskin.Trots dessa skräckbilder var jag aldrig rädd.Jag skrattade hysteriskt åt allting.Det var totalt psykotiskt och jag älskade det.Min Första tanke var att min vän "juristgross" (Herr J) skulle älska denna substans så jag bjöd över honom att testa.Detta var början på våra 4 dagar där vi befann oss i ett gränsland där allting var möjligt.

En märklig effekt jag snabbt upptäkte var hur pass mycket det fick blodkärlen att dra ihop sig.Ögonvitorna vart totalt vita,utan det minsta spår utav rött någonstans.Det såg läskigt onaturligt ut.Aldrig sett något sådant förut.Blodådrorna över resten av kroppen drog ihop sig till den grad att de knappt var synliga och det kändes som att det gick trögt för blodet att ta sig fram.Det kändes farligt,giftigt.Även hjärtat började slå snabbare.

Efterhand vågade vi oss på högre och högre doser och effekten vart olika för varje gång.Endast de två första gångerna upplevde jag hallucinationer och då tog jag bara några korn.Som mest var jag uppe i doser kring 0,3g.Drogen i fråga var väldigt psykisk.Min vän som har erfarenhet utav Dissociativa droger liknade det vid mxe.Jag kan inte utala mig om detta.Sömnbehovet försvann totalt under ruset så jag misstänker även att någon form utav cs kan ha varit inblandad.

Jag upplevde ett totalt inre lugn den andra dagen.Som att det som tidigare jagat mig äntligen lämnat mig ifred.Jag kände mig hel inombords.Känslan sitter kvar fortfarande men inte lika starkt.Herr J fick kontakt med sina känslor och fick tillbaka minnen ifrån det förflutna.Det var som att knäcka skalet som håller allt det man håller inom sig tillbaka.Som att öppna pandoras ask.Det var fruktansvärt och skrämmande men det förändrade våra liv.

Herr A åkte hem söndag morgon.Han själv vågade aldrig prova något utav detta "psykospulver" utan lämnade det kvar åt oss.Kan ha varit kring 2-3g allt som allt.De sista två dagarna var vi båda ganska så psykiskt instabila.Vi befann oss i ett inferno utav känslomässigt kaos.Jag fick tillgång till förmågor jag inte vetat att jag hade.Allting skedde i ett tillstånd utav hyperrealism.Allting var kristallklart men samtidigt så var det en helt annan värld.

Jag har dagboksanteckningar ifrån dessa dagar som jag skrivit under påverkan utav denna substans.Jag planerar att återkomma med dessa.Denna tripprapport är alltså inte på långa vägar klar,jag undanber mig därför att få några utlåtanden och/eller betyg om min beskrivning utav ruset.Har någon däremot någon aning om vad denna substans kan vara för något på denna bristfälliga information skulle det vara väldigt intressant.Jag själv har aldrig upplevt eller ens hört talas om något liknande.
Citera
2012-09-26, 20:56
Medlem
Towelie.3gss avatar
Din identifikation av pulvret påminner om dmt. Gulvit och luktar lite som naftalen. Men att döma av ditt rus kan vi ju utesluta det direkt. Har aldrig testat en dissociativ drog men troligen var det ni tog.
Kan ju också vara en syntetisk deliriant. Är följande beskrivning passande? http://sv.wikipedia.org/wiki/Delirium

Återkom gärna med mer ingående beskrivningar av upplevelsen. Alltid kul att läsa välskrivna tripp rapporter mörka höstkvällar när regnet slår ner.
Senast redigerad av Towelie.3gs 2012-09-26 kl. 21:07.
Citera
2012-09-26, 21:08
Bannlyst
DXM?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dextrometorfan

Att det skulle vara DMT kan man nog avfärda med tanke på hur ovanligt det är, men visst fan knarkas det fortfarande DXM i stugorna?
Senast redigerad av buskar 2012-09-26 kl. 21:11.
Citera
2012-09-27, 01:01
Medlem
Berberines avatar
plus att DMT inte är aktivt oralt i sig själv.
Men det där med några korn och bara någon minut innan påslag låter ju sjukt otroligt, hur administrerade ni substansen?

Tror också på någon Diss-drog om något.
Citera
2012-09-28, 10:18
Medlem
Nattskattas avatar
Det mest troliga efter att lekt detektiv är att det skulle röra sig om en substans som kallas "Ethyl ketamine"

Kom på att mina anteckningar skrivna i "stundens hetta" befinner sig ca 300 meter ifrån mig,och jag har ännu inte druckit mitt morgonkaffe.Men återkommer som sagt
Citera
2012-09-28, 10:39
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskatta
Detta är historien om när jag och en mycket nära vän till mig (Juristgross här på FB,hoppas att även han kommer beskriva sin version utav denna upplevelse) under loppet av 4 dagar konsumerade en okänd substans som en annan vän till mig hade med sig när han var här på besök.Jag kallar honom för "Herr A" efterssom han vill vara Anonym.Vi gav substansen namnet "psykospulver" (även "ufopulver" och "rymdgodis") för ingen hade någon aning om vad detta egentligen var,och jag tror inte att dessa dagar gjort oss klokare heller.

Det är sjukt idiotiskt att ta pulver du inte har någon aning om vad det är!

Vissa substanser är dödliga vid 10mg!

GÖR INTE DETTA!
Citera
2012-09-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskatta
Det mest troliga efter att lekt detektiv är att det skulle röra sig om en substans som kallas "Ethyl ketamine"

Kom på att mina anteckningar skrivna i "stundens hetta" befinner sig ca 300 meter ifrån mig,och jag har ännu inte druckit mitt morgonkaffe.Men återkommer som sagt

Jag tror det var en blandning utav droger och ni kan skatta er själva lyckliga att ni fortfarande står på benen.

Vad gjorde ni under fyra dagar då?
Citera
2012-09-28, 21:54
Medlem
Nattskattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilpin
Det är sjukt idiotiskt att ta pulver du inte har någon aning om vad det är!

Vissa substanser är dödliga vid 10mg!

GÖR INTE DETTA!

Nej jag har aldrig hävdat att jag inte skulle vara en total idiot :P
Man lever för kicken!!
Avråder dock andra från att vara lika idiotiska.

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Jag tror det var en blandning utav droger och ni kan skatta er själva lyckliga att ni fortfarande står på benen.

Vad gjorde ni under fyra dagar då?

Det VAR en blandning.Förutom psykospulvret (ethyl ketamine?) konsumerades stora mängder amfetamin,även alkohol och någon namnlös rökmix.Det blir så om man bor i en liten tråkig fittstad där det inte finns något bättre att göra än att fördriva tiden med diverse kemikalier
Det är ett hårt liv!

Första dagen hade vi en lugn hemmafest hos mig.Herr J hade ännu inte dykt upp.Jag tjatade på Herr A att få testa det mystiska pulvret.Han tyckte liksom er att jag var en idiot men gav tillslut med sig.Mina vänner drack öl och snackade skit.Herr A satt och ritade.Jag låg på golvet och målade målarbok,såg blod överallt och skrev ned allt som hände och vad jag kände (lägger upp det jag skrivit efter detta inlägg.Är väldigt rörigt och förvirrande men man kan inte förvänta sig att få någonting i ett logiskt sammanhang under inverkan av en disocciativ drog.

Andra dagen kom Herr J.Under den korta nyktra stund innan vi började med psykospulvret fikade vi på stan,jag fixade en ny bankdosa eftersom jag slarvat bort min gamla.Väldigt tråkigt och normalt.Väl hemma hos mig vågade vi på oss högre doser.Vi försvann ifrån verkligheten.Vi kom på den geniala idéen att ut på krogen efter att jag klätt ut Herr J till transvestit.Vi hamnade på efterfest där jag efter lite för mycket blandning med amf började må riktigt dåligt (vart väl 3-4 g totalt+alkohol+psykospulver) fick ont åt hjärtat till och orsakade världens dramatik så att mina vänner -nästan- ringde ambulans.Allt gick dock väldigt bra.Vi tog taxi hem,jag åt tog lite fick i mig lugnande och somnade en liten stund.Herr A och Herr J var dock väldigt vakna och lät mig få vila ut så mycket som jag skulle behövt.Var riktigt irriterad när jag gick upp och var tvungen att börja dagen med en lina för att stå ut vilket ledde till att jag vart dålig igen,men det gick över efter bara några minuter.Vi stannade i lägenheten hela dagen och jag och Herr J befann oss i en annan verklighet.Fredag till måndag var vi ständigt påverkade av höga doser utav psykospulvret.

Tredje dagen åkte Herr A hem igen.Han lämnade kvar resterna utav psykospulvret åt oss.Vi hade tänkt att vi skulle spara det,men det gick inte.Suget efter att fylla på var för starkt.Vi började båda två avsky drogen allt mer och mer.Det som hade varit roligt och spännande förut började kännas skrämmande och vi önskade båda att allt skulle få bli normalt igen.Både tredje och fjärde dagen var väldigt känslosamma.En helg utav tillräckligt med mat och sömn samt en ständig påverkan utav olika substanser gjorde att vi var ganska psykiskt svaga.Varken dag 3 eller 4 lämnade vi lägenheten.Det var som att det inte fanns någon värld utanför.Vi var fångade i våran egen lilla bubbla.Gråt,ilska,rädsla,hat,kärlek... allt var ett kaos utav känslor vi inte kunde kontrollera.
Herr J fick tillbaka minnen utav det förflutna han tidigare inte mindes.Tredje dagen var bara ett enda kaos.Men det ledde till förändring utan tvivel.Alla känslor som florerade kunde inte låta bli att beröra en.

Fjärde dagen tog jag sista dosen som fanns kvar.Mådde bara dåligt på det men orkade ändå inte återvända till verkligheten.Jag storgrät av utmattning och trodde aldrig att jag skulle bli normal igen.Herr J tänkte åka hem men hade inte kraften att ta sig iväg så han stannade ännu en natt.Jag låg mest i sängen,städade av lite som snabbast.Bytte sängkläder,tvättade upp allting för att få bort den vidriga lukten av substansen.Den bet sig fasst överallt.Tvättade håret 10 gånger men lukten satt kvar ändå.Somnade tillslut och när jag vaknade var det genast bättre,efter några dagar var jag som vanligt igen.Bara en erfarenhet rikare.
Citera
2012-09-28, 22:33
Bannlyst
Nej, eftersom ethyl-ketamine i princip inte förekommer alls förrutom på obskyra rc-shoppar så kan jag garantera att det inte var det. DXM är en mycket populär drog med likvärdiga effekter så jag förstår inte alls hur du kom fram till just ethyl-ketamin?
Citera
2012-09-28, 22:43
Medlem
Nattskattas avatar
Skrivet under påverkan delan in det i dag ett,dag två osv.Vissa detaljer kan jag inte skriva ut eftersom de blir för utlämnande och vissa saker är bara så korkat förvirrade att jag skäms.Har även skrivit samma sak på flera ställen och tycker att det är onödigt att upprepa sig på samma sätt i efterhand men skriver i stort sett precis som jag skrev.

Första dagen:

"Testade lite av det konstiga pulvret som Herr A hade med sig.Idiotiskt,jag vet men min nyfikenhet tog överhanden.Känner redan att något börjar hända.Det är helt psykotiskt! Allas ansikten är blodiga.Mina vener är för trånga.Jag försvinner i mitt eget hem! Jag är den samanlänkande tråden här mellan alla människor men ingen pratar med mig.Som om jag inte fanns.De viskar saker när de tror att jag inte hör.Det at varmt och kallt på samma gång.Allting vibrerar och går för fort.Allt är fel och jag förstår inte orden de säger.Jag är här men samtidigt i en annan värld.Deras ansikten är röda och uppsvällda.Det är fel!

Ådrorna i mina armar BULTAR som spända,vibrerande gummiband.Det gör ont.Alla ignorerar mig.Det här är fruktansvärt konstigt.Aldrig upplevt något liknande.Detta är ren och skär spykos och en snabbspolning utav tiden.Verkligheten fast i en förvrängd miljö.Min rygg rycker i spasmer på ett smärtssamt men samtidigt skönt sätt.Detta är läskigt,jag vill att allt ska bli som vanligt igen.Jag vill inte vara i detta gränsland.

Elektrisk vibrering.Martin är en mänsklig hund.Ingen vet vad de heter här.Det blinkar överallt innuti huvudet.Där har vi ett annat namn.Hjärtat slår fel.Neonblixtar swishar förbi mina ögon.Jag är inte längre människa bara ett redskap för att andras tankar ska kunna formuleras på ett papper i ett ologiskt sammanhang som kastar om i ett sådant förvirrat kaos att ingen kan tyda dess egentliga mening.Skratt som inte är glädje och oro som gestaltar sig i ignorans.Alla svamlar.Det finns ingenting här,allt är bara illusioner.

Jag är inte.Jag minns inte att jag haft ett förflutet.Jag har aldrig varit.Mina händer skriver ord,men det är inte mina händer (och det är inte mina ord!!!) Allt detta är bara en spegelbild utav den dimension vi kallar verkligheten.Förvriden.Jag måste krossa tidsmuren för att kunna återvända annars har jag förlorat tillträdet till min egen själ

Spegelglaset har krossats nu.Två världar har blivit en.Verkligheten blandas med de förvridna skärvorna utav en annan värld.Jag vet inte ens vart jag bor.Jag försvann ett tag.Trodde jag var i stockholm fastän jag låg i min egen lägenhet.Ett hål öppnar sig mitt i ingenstans.De andra vill ha tillträde till denna värld men vågar inteAllt i min kropp är fel,mitt huvud är någon annanstans,det har lossat ifrån min fysiska kropp och svävar iväg allt längre och längre bort.Jag existerar inte.Jag är totalt galen och jag älskar det!

Nattspökena vrålar i natten.Detta är tiden då ingenting blir allt.Min fysiska kropp är bara ett skal.Mina ögon har bytt färg.Mina inälvor är ersatta av gummislangar.Jag är en mänsklig robot,ett experimend.De tror att jag inte mäsker något men jag vet.Mitt hjärta är en tickande maskin.En bomb jag kommer att skapa kaos och förrödelse vad jag än gör.Inget är vad det verkar vara.Alla är borta nu.Jag är ensam.Minns inte vart de skulle.Blodet rinner överallt nu.Väggar,golv,tak -allt är täckt av blod! Kroppen gör ont när den försöker leva,den vill vara död nu.Varför lämnar de mig ensam här??!! Psykospulvret är farligt.Det öppnar upp passager till andra världar människan inte ska ha tillträde till."Det stora" kommer att straffa mig för det här Jag leker med saker jag inte kan hantera.Jag är bortom allt förstånd.Hopplöst förlorad i ett gränsland mellan psykos och verklighet.Jag är rädd.Jag har ingen aning om vad jag håller på med,vilka makter jag utmanar.

Det är blåa blixtar i mitt tak.Vlodet cirkulerar runt.runt.runt.För tjockt och förgiftat utav främmande kemikalier.Leker jag med döden? Jag vill inte dö,jag vill leva.Allting snurrar för snabbt.Smärta,skrikande,skärande smärta.En verklighet som förflyttar sig i sicksackvågor.Tänk om jag fastnar här för alltid?! att jag inte kan komma tillbaka?

Frågade Herr A om jag kunde få/få köpa resten av "psykospulvret" Det här är bland den häftigaste och mest skrämmande jag upplevt.Herr A sa att jag kunde få det,han själv vågade sig inte på det.Min fösta tanke nu när jag nyktrat till något är att Jusristgross (Herr J) måste testa detta.Ska ringa honom senare idag"

Återkommer med de andra dagarna senare,men ni fick ett smakprov direkt taget ur (den alltenativa) verkligheten.Frid till er alla.
Citera
2012-09-28, 22:49
Medlem
Nattskattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Nej, eftersom ethyl-ketamine i princip inte förekommer alls förrutom på obskyra rc-shoppar så kan jag garantera att det inte var det. DXM är en mycket populär drog med likvärdiga effekter så jag förstår inte alls hur du kom fram till just ethyl-ketamin?

Detektivarbete.

Lukt,färg,smak,rus påminner mest om den substansen.

Pulvret hittades slängt i naturen,det är inget vi har beställt från internetsida om du trodde det.Det påminner inte om någonting jag hört talas om.Kan inte säga med säkerhet att jag VET till 110% att het rör sig om ethyl ketamine men det är hittils den bästa gissningen.

Har ingen erfarenhet av DXM men det faller på den speciella lukten samt en del andra effekter som inte DXM har.Jag kan dock inte svära på att det inte är DXM blandat med någonting annat som har dessa egenskaper som denna substans hade.
Citera
2012-09-28, 23:08
Medlem
Låter som en riktig resa.,. Hade det varit jag hade jag tagit en bit och (godhjärtat) lämnat det till polisen och sagt att jag hittat det.
Då kunde du ju som en till synes god men nyfiken medborgare frågat sen vad det var och eventuellt fått svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in