2000-06-16, 03:01
Medlem
Ville bara tipsa om att Simon Postford bytt Artistnamn, Stil och drog.
Han hette tidigare Hallucinogen, men heter nu Shpongle. Dessutom hr man frkortningen DMT nu istllet fr LSD... h... det dr DMT vill jag prva!
Nja... grym musik! hmta napster och ladda hem dessa MP3or
Citera
2000-06-16, 16:42
Medlem
Musiktips!

Jo Sphongle r verkligen nyskapande och "intelligent" musik! Astral Projection och Hallucinogen, Infected Mushroom etc har jag alltid tyckt varit ganska trkiga och frutsgbara, alltid samma koncept: djup baskagge i runt 220 BPM + de sedvanliga TB303-ljuden, ngot uttjatat vid det hr laget..

"Divine moment of truth" dr man genom en vocoder sjunger "DMT,DMT, LSD, LSD" r verkligen lysande bra "knarkarmusik" ;)

Det mesta med Ozric Tentacles kan jag ocks rekommendera..
Citera
2000-06-16, 19:53
Medlem
Musiktips!

Can - "mushroom"

Guru Guru - "der lsd march"

Brainticket - "celestial ocean"

Cosmic Jokers - "planeten sit in"

- otrolig kosmische musik av tyska elektrohippieskrautrockarep 70-talet!!
Flummar SATAN!!

PS. Har heller aldrig frsttt vad flummare ser i "goa-trance" - superfrutsgbar trkig och kommersiell musik. Tacka vet jag d lite progressive house eller collagehiphopelectro eller ren och skr DUB
Citera
2000-06-16, 22:08
Medlem
Musiktips!

goa och trancemusik r ju visst s j*vla sknt att lyssna p....Stt p en fet tranceskiva nr du r E:ad s lovar jag att du njuter.....och njuter......och mr alldeles alldeles jttegreat....=)
Och om du r flummig som fan r det jkligt schysst att frsvinna in i goamusiken.....Fast smaken r ju som baken.....
Citera
2000-06-17, 01:55
Medlem
Musiktips!

Shpongle lter som musik gjord p en Amiga, plus lite etnokitsch. Fruktansvrt amatrmssigt, men ocks vldigt charmigt.

Lovar dig, stt p en fet krautplatta nr du r spik nykter, s lovar jag att du njuter och frsvinner i musiken, om du har ett ppet sinne vill sga.

Ash Ra Tempels 3-4 frsta plattor, Gttschings Inventions for Electric Guitar, Amon Duul - Phallus Dei r ngra till exempel p helt otrolig kraut.

ss svenska The Spacious Mind sklart, har du inte lyssnat p dom Mike s har du missat nt stort! Kolla p delerium.co.uk och fe.org ...
.
Citera
2000-06-17, 11:17
Medlem
Musiktips!

har hrt att Hallucinogen r professor vid Harvard i matematik eller nt och r relativt ung, typ 30 eller nt. Stmmer detta, eller r det nt sorts rykte bara?
Citera
2000-06-17, 23:08
Medlem
Musiktips!

((Amon Duuls "phallus Dei" tyclker jag e lite vl tysk rockopera...!!))

Men ASHRA:s frsta platta e verkligen far out.

Eller ash ra tempels "seven up" som de gjorde tillsammans med Tim Leary - och en s*even-up*-flaska med ren lsd!!!!...

Dr kan man tala om TRIPP-musik bokstavligt talat...!!

Citera
2000-06-18, 02:00
Medlem
Musiktips!

Men du Brap... Du mste vl hlla med om att Hallucinogen's Deranger och Jiggle of the Sphinx r jvligt skna ocks? Fr att inte tala om Gamma Goblins I & II
Citera
2000-06-18, 02:07
Medlem
Musiktips!

Nu r du taskig! Shpongle's musik r dunder! Vissa gamla Hallucinogen ocks!
Fast jag ska lyssna p dina grejer... ngon speciell lt du kan rekommendera?
Citera
2000-06-18, 02:08
Medlem
Musiktips!

Jag mr s bra och r s lycklig ven utan musik till en E :-)
Citera
2000-06-18, 02:09
Medlem
Musiktips!

hmmm... efter att ha lst din postning igen finner jag en viss sarkasm... eller missfrstr jag?
Citera
2000-06-18, 13:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Musiktips!

Jo, visst kan jag vl lyssna p Hallucinogen ox och tycka det r rtt ok, men det nr inte samma hjder som Sphongle..

Den som tyckte att Sphongle lt som ntt som var gjort p en Amiga har nog inte hrt dom... I s fall anvnder vl Vangelis och JMJ commodore-64 hehe...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in