Flashback bygger pepparkakshus!
2005-04-03, 08:02
Medlem
danbanans avatar
Nu börjar dem belgiska och till viss del franska klassiska cykelloppen dugga tätt.
Idag söndag Flandern Runt. I veckan Gent-Wevelgem och nästa helg den största av dem alla, "Helvetet i norr", Paris-Roubaix.
Därefter följer Liege-Bastogne-Liege.

Jag tror att Magnus Bäckstedt tar det hyfsat lugnt idag om han inte går med i utbrytning och finns med därframme på slutet, för att satsa allt på Paris-Roubaix som han har att försvara sen förra året.
Andra farliga att hålla ögonen på blir väl bl a J-A Flecha, Tom Boonen, Andreas Klier, Steffen Wesemann.

Dopade cyklister eller ej så är det fascinerande att sitta framför Eurosport och kolla in dem här loppen.
Citera
2005-04-03, 13:04
Moderator
Gromguttens avatar
Favvoeftermiddag i soffan.

Belgisk klassiker (de och de nordfranska är bara bäst av endagsloppen) med Vacchi och Adamsson, F1 emellanåt och därefter Hockeyn. Tänk om det kunde regnat också så man inte kände "borde vara ute"-pressen...

Måste tajma in "hemmakontoret" till GW. Perfekt "bakgrund"
Citera
2005-04-03, 18:46
Medlem
danbanans avatar
Härligt att en hemmaåkare som Tom Boonen vann Flandern Runt.
Blir väl antagligen "odödlig" i Flandern + att han får en bra historia att dra för barnbarnen när han hängt upp den gamle järnhästen.
Citera
2005-04-03, 19:01
Moderator
Gromguttens avatar
Danbanan, har du ngn bra site att plocka ut banskisser, höjdkurvor och liknande? Ännu roligare om man ser var man är i loppen...

Läste på en annan site att inte Eurosport kommer att visa Paris-Roubaix utom i sammandrag.
Citera
2005-04-03, 19:08
Medlem
danbanans avatar
Jag såg på eurosport.com:s TV-sida att Paris-Roubaix ligger kl. 17-17.45 nästa söndag..skandal är ett ord man vill i såna här lägen!

Du får googla om du vill hitta dem officiella hemsidorna.
Ronde van Vlaanderen finns på www.rvv.be, med banskisser och allt.
Paris-Roubaix www.letour.fr också med banskiss och allt möjligt man kan vilja veta.
http://syklingensverden.com/ och www.cyclingnews.com är också användbara sidor.
Citera
2005-04-03, 19:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Jag såg på eurosport.com:s TV-sida att Paris-Roubaix ligger kl. 17-17.45 nästa söndag..skandal är ett ord man vill i såna här lägen!

Du får googla om du vill hitta dem officiella hemsidorna.
Ronde van Vlaanderen finns på www.rvv.be, med banskisser och allt.
Paris-Roubaix www.letour.fr också med banskiss och allt möjligt man kan vilja veta.
http://syklingensverden.com/ och www.cyclingnews.com är också användbara sidor.

Tackar, har vi tur kanske de kör det på Eurosport 2, det verkar lättare att justera tablån där. Jag tror dessutom att norska TV2 kör, men det hjälper ju inte dig...
Citera
2005-04-03, 19:16
Medlem
danbanans avatar
Varken Eurosport 2 eller Norska tv 2 hjälper mig....får se om det går att se på nätet. Blir en hektisk vecka.
Annars får jag helt enkelt sticka till Norge över helgen
Vädret var ju lite emot oss idag, får hoppas på regn och snålblåst nästa söndag så man kan sitta inne med gott samvete.
Citera
2005-04-03, 19:18
Medlem
Hispers avatar
Jag såg stora delar av loppet idag, kul att säsongen är på gång på riktigt. Det är underbart att spendera dagarna framför TV tittandes på cykling!!

Fy tusan för att cykla på de där smala kullerstensbelagda vägarna, de borde vara extra ömma i rumpan efter en sådan här dag.
Citera
2005-04-03, 19:21
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag såg stora delar av loppet idag, kul att säsongen är på gång på riktigt. Det är underbart att spendera dagarna framför TV tittandes på cykling!!

Fy tusan för att cykla på de där smala kullerstensbelagda vägarna, de borde vara extra ömma i rumpan efter en sådan här dag.

Ja, för att inte tala om händerna.
Bäckstedt berättade för några år sedan att han skakar i kroppen ett par timmar efter ett sånt här lopp
Om jag inte minns fel så körde en del med nån sorts dämpning på framgaffeln under mitten av 90-talet, men det verkar förevunnit nu i och med att carbonramar och gafflar blivit det vanligaste att använda.
Citera
2005-04-03, 19:22
Bannlyst
Är detta en skämttråd eller är ni seriösa?
Finns det folk (som inte är fransoser eller italienare) som gillar att titta på cykling på tv?
Citera
2005-04-03, 19:25
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer
Är detta en skämttråd eller är ni seriösa?
Finns det folk (som inte är fransoser eller italienare) som gillar att titta på cykling på tv?

Många jag känner lägger semestern efter när tour de france går. Framförallt håller vi helgerna rena för då vankas bergsetapper.
Citera
2005-04-03, 19:29
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Många jag känner lägger semestern efter när tour de france går. Framförallt håller vi helgerna rena för då vankas bergsetapper.

Exakt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in