SVT sänder två pass från Para-VM med
Anna Beck, ena i detta ögonblick, andra på Lördag, men dom skippar tydligen resten, vill man se alla pass med paracykel så sänds dom på EurovisionSport i korrekta 1080p50(till skillnad från UCI's streams på Youtube som tyvärr lidit av frame rate-mistch, 50fps feed konverterat utan omskalning till 29.97fps). Har på båda sändningarna nu och får säga att den med engelsk kommentering av en mycket mer kunnig duo är att klart föredra, Ola Brännholm är jobbig i mina öron, mer så än Härenstam någonsin varit.
Citat:
Tisdag 24 september
12.00-13.00 SVT Play: Tempolopp, paracykel Anna Beck
Kommentator: Ola Bränholm
Lördag 28 september:
10.40-13.45 SVT Play: Linjelopp, paracykel Anna Beck
Kommentator: Gustav Zetterlund
Paracykel-VM
Damer:
Louise Jannering och Catrin Nilsson, tempo tandem
Anna Beck, tempo- och linjelopp
Herrar
Henrik Marvig, linjelopp
Tandem-linjeloppet med
Louise Jannering och
Catrin Nilsson kördes i söndags, sändes på EurovisionSport, går att se i efterhand, jag tror inte SVT sände det passet? Sen vet jag inte om tjejerna ställer upp i morgondagens landsvägslopp i para-tandem.
OffTopic så krockar det tyvärr med segling i jättebåtar från 52SuperSeries på Youtube Tisdag till Lördag, som i sin tur krockar med svenskbåtens finalseglingar på Torsdag i Americas Youth Cup.
Edit: OffTopic så seglar svenskarna semi-finaler redan idag Tisdag ser jag nu, det var en extradag tillagd som TV4 struntar i att sända när det väl är svenskt i vattnet. Skickligt.
Tisdag 24 september
10:50-17:30 2024 Para-Cycling Road World Championships, Individual Time Trial - Women and Men C1-3, H1-5 and T1-2
11.45-13.00 SVT Play: Tempolopp, paracykel Anna Beck, Kommentator: Ola Bränholm
12:45 Day 1 - VALENCIA 52 SUPER SERIES ROYAL CUP
14:00-17:00 Unicredit Youth America's Cup – Semi-Finals (med
Swedish Challenge)
Onsdag 25 september:
10:35-13:30 2024 Para-Cycling Road World Championships, Road Race - Men and Women Tandem
13.55-17.30 SVT1/SVT Play: Lagtempo, mixed, Kommentator: Björn Becksmo och Nathalie Eklund
12:45 Day 2 - VALENCIA 52 SUPER SERIES ROYAL CUP
Citat:
Ursprungligen postat av
Ballsten69
Värdelösa SVT ska inte ha hand om cykel, sämsta kommentatorerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
wejo
Gillar du inte att höra Becksmo rabbla hundradelar och säga "Sveitsch"?
Jag klarar inte heller av Becksmo längre, inte ens när det är skicross. Får börja leta alternativa källor till dom sändningarna när snön kommer.
Edit2:
Anna Beck vann, mosade motståndet.