• 1
  • 2
2012-10-04, 09:57
Medlem
infogivers avatar
Idag publicerades en artikel på arbetaren som bl.a upplyser om hur SÄPO lämnade ut känsliga uppgifter som offentliga, en av dessa personuppgifter tillhör en individ som är aktiv inom högerextrema kretsar och på "nationalistiska" internetforum.

Vem kan denne individ vara och finns det någon överhängande risk att denne person inte är ensam? Består nasse rörelsen utav massa SÄPO "tipsare" ?
Är SÄPO de enda som får tips eller är golningen utbredd?

Här finns artikeln i sin helhet:

http://arbetaren.se/artiklar/sapo-hangde-ut-kallor/

även DN hakar på avslöjandet:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sap...amn-pa-tipsare
Senast redigerad av infogiver 2012-10-04 kl. 10:05.
2012-10-04, 11:20
Medlem
Trondurs avatar
Vore roligt att få reda på vem det är.
Otroligt tråkigt när man litar på någon och det visar sig vara en svikare.

Tror inte direkt någon kommer att komma efter honom med skjutvapen eller tillhyggen, direkt...
Vi nationella fungerar inte riktigt på det viset, även om det finns ett litet fåtal idioter.
Men det är viktigt att veta vem, för sånna där tomtar kan ställa till det för en rejält.

PM:a mig gärna med information om ni inte vill posta det officiellt.
2012-10-04, 11:20
Medlem
Som johan falk filmerna typ! Hur fan gör de som fått namnen läcka nu då, ba att fly sverige?
2012-10-04, 11:32
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
Som johan falk filmerna typ! Hur fan gör de som fått namnen läcka nu då, ba att fly sverige?

Tror att det är ganska lugnt, vi är inte våldsamma av oss även om vi ör kända för att försvara oss effektivt och att det ibland kan vinklas i media som att "DÖDSNAZISTER BRUKAR VÅLD MOT ANTIRASISTER".
Fast om en grupp maskerade grönsakskommunister börjar slunga gatsten eller attackerar demonstrationer med knallskott och tillhyggen...
Och ibland även knivar, hammare med mera, det hände så sent som för nån dag sen...
Då får de skylla sig själva om de får stryk av oss eller polisen.

Hursomhelst, jag tror inte att snubben har något att frukta utom att bli utfryst och att folk lär skrika lite åt honom.
Han kanske borde flytta så att han inte träffar någon på krogen och får en höger, men värre är väl inte att vänta.
2012-10-04, 11:35
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Tror att det är ganska lugnt, vi är inte våldsamma av oss även om vi ör kända för att försvara oss effektivt och att det ibland kan vinklas i media som att "DÖDSNAZISTER BRUKAR VÅLD MOT ANTIRASISTER".
Fast om en grupp maskerade grönsakskommunister börjar slunga gatsten eller attackerar demonstrationer med knallskott och tillhyggen...
Och ibland även knivar, hammare med mera, det hände så sent som för nån dag sen...
Då får de skylla sig själva om de får stryk av oss eller polisen.

Hursomhelst, jag tror inte att snubben har något att frukta utom att bli utfryst och att folk lär skrika lite åt honom.
Han kanske borde flytta så att han inte träffar någon på krogen och får en höger, men värre är väl inte att vänta.

Tror du är lite naiv, antagligen är du bara aktiv på internet också. Att personen skulle dö om det kom fram är väl lite orealistiskt, men att han antagligen skulle åka på spö det tvivlar jag inte en sekund på.

Nu kommer det ju aldrig att komma fram med tanke på att den känsliga informationen på dokumenten blev struken, om nu inte de som redan vet namnet skulle få för sig att läcka
Senast redigerad av infogiver 2012-10-04 kl. 11:38.
2012-10-04, 12:03
Medlem
Trondurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Tror du är lite naiv, antagligen är du bara aktiv på internet också. Att personen skulle dö om det kom fram är väl lite orealistiskt, men att han antagligen skulle åka på spö det tvivlar jag inte en sekund på.

Nu kommer det ju aldrig att komma fram med tanke på att den känsliga informationen på dokumenten blev struken, om nu inte de som redan vet namnet skulle få för sig att läcka

Nej, jag är aktiv ute i verkligheten och umgås med folk ur alla organisationer. =)
Aktivistar minst en gång i veckan, oftast med andra men ibland själv.
Far lite hit och dit i landet och deltar i saker också.

Visst, nog kan han väl åka på spö om han fortsätter vara där han är...
Men det skulle nog som sagt vara någon som blir arg på fyllan om de är på samma hak snarare än någon planerad grej.

Det största straffet för en sån person hade nog ärligt talat varit att uteslutas från gemenskapen.
Den känsla av broderskap och den enormt goda stämningen som finns mellan nationella av alla slag går inte att hitta någon annanstans.
Mellan oss existerar det vi drömmer om, en folkgemenskap.
Det enda jag har upplevt som kommit nära var lumpen, men där var det betydligt fler idioter.

Du kanske inte har sett den sidan av oss, utan håller dig till det du tror att du vet...
Det är förståeligt, då jag själv har trott likadant.
Och visst var rörelsen inte något positivt under t.ex. 90-talet... Det håller jag med om helt.
Men då var den knappast bestående av hängivna idealister med rent hjärta, heller.

Vi som grupp är mindre av ett hot än nästan vilka som helst. Men vi är unga män, inte gamla tanter.
Det finns alltid en liten chans att någon tänder till ibland, men det är sällan något allvarligt.
Senast redigerad av Trondur 2012-10-04 kl. 12:10.
2012-10-04, 12:23
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Nej, jag är aktiv ute i verkligheten och umgås med folk ur alla organisationer. =)
Aktivistar minst en gång i veckan, oftast med andra men ibland själv.
Far lite hit och dit i landet och deltar i saker också.

Visst, nog kan han väl åka på spö om han fortsätter vara där han är...
Men det skulle nog som sagt vara någon som blir arg på fyllan om de är på samma hak snarare än någon planerad grej.

Det största straffet för en sån person hade nog ärligt talat varit att uteslutas från gemenskapen.
Den känsla av broderskap och den enormt goda stämningen som finns mellan nationella av alla slag går inte att hitta någon annanstans.
Det enda jag har upplevt som kommit nära var lumpen, men där var det betydligt fler idioter.

Du kanske inte har sett den sidan av oss, utan håller dig till det du tror att du vet...
Det är förståeligt, då jag själv har trott likadant.
Och visst var rörelsen inte något positivt under t.ex. 90-talet... Det håller jag med om helt.
Men då var den knappast bestående av hängivna idealister med rent hjärta, heller.

Vi som grupp är mindre av ett hot än nästan vilka som helst. Men vi är unga män, inte gamla tanter.
Det finns alltid en liten chans att någon tänder till ibland, men det är sällan något allvarligt.

Nu tror jag att den bild du försöker ge är långt ifrån verkligheten, men om det nu skulle stämma är det en jävligt pinsam rörelse du är del utav.
2012-10-04, 12:31
Medlem
Citat:
Nu tror jag att den bild du försöker ge är långt ifrån verkligheten, men om det nu skulle stämma är det en jävligt pinsam rörelse du är del utav.

Är det broderskapet eller den påstått ringa våldsamheten du tycker är pinsam?
2012-10-04, 12:33
Medlem
Citat:

Det var därför SMR satte en pistol i munnen på en fria-snubbe eller? Det var därför Skillt slog Marc eller? Det var därför Robin lekte med batongen eller? Det var därför ni la ner Folkets Marsch va?
2012-10-04, 12:49
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aulus
Är det broderskapet eller den påstått ringa våldsamheten du tycker är pinsam?

Inget av ovannämnda, jag tycker att det är pinsamt ifall man inte tog tag i problemen med infromatörer ifall man visste om dessa. Fast det är väl inte första gången det händer antar jag, Sebb lever väl i frid och fröjd?

Känns som om det är mycket snack och lite verkstad från nasse håll, som sagt, nassarna lär aldrig få reda på namnet ändå så det är nog inget problem för denne invdivid.
2012-10-04, 12:55
Medlem
Citat:
Inget av ovannämnda, jag tycker att det är pinsamt ifall man inte tog tag i problemen med infromatörer ifall man visste om dessa. Fast det är väl inte första gången det händer antar jag, Sebb lever väl i frid och fröjd?

Känns som om det är mycket snack och lite verkstad från nasse håll, som sagt, nassarna lär aldrig få reda på namnet ändå så det är nog inget problem för denne invdivid.

Då är jag med.
2012-10-04, 13:07
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetkrigarN
Det var därför SMR satte en pistol i munnen på en fria-snubbe eller?

Bevis eller troll?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in