Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-06, 23:26
Bannlyst
Jaja, ingen speciellt djup trådstart men känner att jag verkligen behöver ventilera lite nu

Bor med en heroinist i Berlin, 40 år gammal snubbe, jävligt skötsam, låter mig bo hos honom mitt i Neukölln (!!, för er som varit i Berlin på cannabisresor) men

när denna man är stenad så är han det mest irriterande i världen. Idag runt 18.00 tände vi första spliffen (han betalar för allt weed också, samt mat; han har en rätt välbärgad bror som pumpar in pengar till honom) och just nu känner jag att jag vill ta livet av mig själv då han är så fruktansvärt irriterande

jag gjorde små streck för varje gång han berättade historian om hur han var en "street fighter on the Berlin strase" (strase=gata) och jag har kommit upp i 39 streck, 39 gånger!! Och det har varit samma historia sen slutet av juli! Den tar lite mer än 5 min att berätta och är hur tråkig som helst, han kan inte särskilt bra engelska så hans vokabulär suger kuk vilket gör att han använder exakt samma ord också hela tiden

sen har han haft sex med en tjej här ett par gånger. För ett par dagar sen sa han att det var hans kusin

Helt sjukt att jag trots gratis boende och röka dagligen förmodligen kommer flytta till ett vandrarhem nästa vecka

vad hade du gjort? Var hade din gräns gått?
Senast redigerad av URBANARTS89 2012-10-06 kl. 23:31.
Citera
2012-10-06, 23:31
Medlem
Hahahah Tyckte han lät jätte skön (om än något irriterande givetvis!)
får man fråga hur du lyckades norpa åt dig gratis-boende sådär? Hur lärde du känna heroinisten i fråga?

Tjaa, som det känns nu hade jag nog stått ut, kan du inte göra dig lite ointresserad när han börjar prata, försiktigt slinka in till ditt rum ect?
Citera
2012-10-06, 23:32
Medlem
Bonnatorps avatar
Skriv på hans hand att han redan har berättat den.
Citera
2012-10-06, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates1
Hahahah Tyckte han lät jätte skön (om än något irriterande givetvis!)
får man fråga hur du lyckades norpa åt dig gratis-boende sådär? Hur lärde du känna heroinisten i fråga?

Tjaa, som det känns nu hade jag nog stått ut, kan du inte göra dig lite ointresserad när han börjar prata, försiktigt slinka in till ditt rum ect?

Du, det är en jävligt kul historia! Skriker Berlin om den

det är som så att jag var på ett internetcafe typ varje natt i en 14dagarsperiod (bodde i hostel då) och en snubbe från Jamaica var där med under samma timmar som jag. En natt var han typ packad som fan och börja prata med mig om hur alla människor i världen är bröder och erbjöd mig en sovplats i hans lägenhet. Flyttade dit såklart! Efter typ en vecka gick vi ut och han glömde nyckeln så vi blev utelåsta, han säger då "i go to the owner of the apartment and i make new key for us". Trodde han skulle va tillbaka efter typ en kvart, men jag satt utanför lägenheten i nästan 20 timmar innan hans granne - heroinisten Nils - som var på väg upp hem till sig såg mig och sa att han typ sett mig där hela natten och erbjöd mig en plats i hans lägenhet

2 dagar efteråt kommer jamaicanen tillbaks och säger "sorry man i was at a party"

Denna stad alltså....

Nej, jag kan inte slinka in mig då jag måste gå förbi vardagsrummet för och komma till mitt rum och han är alltid i vardagsrummet. Jag har även försökt säga "Nils i seriously dont give a shit anymore" men då säger han bara "sorry man" och glömmer bort det 5 min senare och sen kör han igång igen, "once i have a friend, his name Tobias and his father own bäckerei" (bageri)

vet du vad som är intressant med Tobias vars pappa äger ett bageri? INGENTING
Citera
2012-10-07, 00:00
Medlem
jävlar vad dryg människa du verkar vara. Jamacian är nog jävligt glad att han lyckades bli av med dig.
Nu paratiserar du på en heroinst som ger dig gratis boende/mat och weed men du hatar han för att han uppreppar sig när han är bäng.

Får man fråga vad du är för människa och vad du gör i Tyskland?
Citera
2012-10-07, 00:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jobbig jävel, men vad fan gör det om det är gratisboende.
Citera
2012-10-07, 00:28
Medlem
S-cups avatar
Gör din generösa värd (och hans bror) en tjänst, flytta!
Du kan testa bo på någon bro någonstans bland allt kiss, verkar vara dig värdigt.
Citera
2012-10-07, 00:34
Medlem
Sereenas avatar
Fan, för gratis kost och logi så skulle jag utan problem lyssna på den där historien 20ggr om dan och bara koppla bort örona och mumla nåt "okej", "shysst" "mmhm" eller liknande vid lämpliga tillfällen...
Citera
2012-10-07, 00:34
Bannlyst
Hahaha visste att det skulle bli en del din-otacksamma-jävel-inlägg. Förstår er dock, ni fattar inte hur jobbigt det är att tvingas lyssna på samma saker 6-12 timmar om dagen i två månader!
Citera
2012-10-07, 00:48
Medlem
inwardlimbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Skriker Berlin om den

det är som så att jag var på ett internetcafe typ varje natt i en 14dagarsperiod (bodde i hostel då) och en snubbe från Jamaica var där med under samma timmar som jag. En natt var han typ packad som fan och börja prata med mig om hur alla människor i världen är bröder och erbjöd mig en sovplats i hans lägenhet. Flyttade dit såklart! Efter typ en vecka gick vi ut och han glömde nyckeln så vi blev utelåsta, han säger då "i go to the owner of the apartment and i make new key for us". Trodde han skulle va tillbaka efter typ en kvart, men jag satt utanför lägenheten i nästan 20 timmar innan hans granne - heroinisten Nils - som var på väg upp hem till sig såg mig och sa att han typ sett mig där hela natten och erbjöd mig en plats i hans lägenhet

2 dagar efteråt kommer jamaicanen tillbaks och säger "sorry man i was at a party"

Haha, låter ju för fan helt jävla underbart.

Men du, jag skulle nog också ha lite problem med att spendera all min hemmatid med ngn slags horsare. Bidrar inte direkt med jättepositiv energi. Har iofs bara pratat med ngra st. Kanske finns massa glada och roligare horsare där ute?
Citera
2012-10-07, 00:48
Medlem
Strodes avatar
Jag hade inte stått ut med det vad det än hade varit. Jag har tänket att mitt hem är min borg, det är den enda platsen jag kan må helt bra på , vara trygg i och känna mig bekväm i. Aldrig att jag hade stått ut med något sånt. Betalar hellre lite extra för ett bra boende än att bo billigt någonstans där jag vantrivs.
Senast redigerad av Strode 2012-10-07 kl. 00:55.
Citera
2012-10-07, 00:53
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Jag hade inte stått ut för det vart det än hade varit. Jag har tänket att mitt hem är min borg, det är den enda platsen jag kan må helt bra på , vara trygg i och känna mig bekväm i. Aldrig att jag hade stått ut med något sånt. Betalar hellre lite extra för ett bra boende än att bo billigt någonstans där jag vantrivs.
Håller med dig ,förstår mig inte på sånt där new age folk som bor i kollektiv och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in