Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-20, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det tror jag säkert men inte de uigurer Kina har att tampas med. Jag är inte vad du tror den vanliga islamofoben. Däremot ser jag tydligt skillnad på den ena sidan salafism och Muslimska brödraskapet och på andra sidan progressiva strömningar inom både Sunni och Shia. Jag har även förståelse för de individer som tyvärr lockas in i radikalisering som t.ex. många somalier som hemmavid är suffister men när de kommer till Sverige fångas upp i salafistiska moskéer. Mycket p.g.a. inkompetens bland svenskarna som ger fritt utrymme åt krafter finansierade av Saudi och andra Gulfstater. Och även åt organisation stödda av Muslimska brödraskapet. Samma krafter som de kinesiska myndigheterna kämpar emot när det gäller uigurer. Där det har gått så långt att det nu sitter tusentals i Syrien, krigshärdade och beväpnade till tänderna, fast i en bråddjup radikalisering. Dem vill nog inte Kina ha tillbaka för allt i världen.

Vi kommer själva att hamna i det läget att vi antingen får ge upp eller ta till med hårdhandskarna mot radikaliseringen om vi inte redan är där d.v.s.

Kina tog tillbaka sina IS krigare. IS svarade med självmordsbomb i Thailand.
Uyghui har två fraktioner
A. nationell som får stöd av Ryssland och Turkiet
B en Islamsk som får stöd av Saudi
Citera
2019-11-29, 08:55
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Kina tog tillbaka sina IS krigare.

Hade varit bättre om Kina tog tillbaka alla sina spioner i Sverige och andra västländer.

Hade också varit bra om Kina avslutar sina misslyckade försök att påverka debatten i demokratiska länder, tex kinesiske ambassadören Gui Congyou i Stockholm. Kina borde ta tillbaka Gui Congyou.

Sätt gärna Gui Congyou i ett kinesiskt koncentrationsläger, tortera och hjärntvätta honom lite. Det skulle vara bra för honom.
Citera
2019-11-29, 20:53
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Hade varit bättre om Kina tog tillbaka alla sina spioner i Sverige och andra västländer.

Hade också varit bra om Kina avslutar sina misslyckade försök att påverka debatten i demokratiska länder, tex kinesiske ambassadören Gui Congyou i Stockholm. Kina borde ta tillbaka Gui Congyou.

Sätt gärna Gui Congyou i ett kinesiskt koncentrationsläger, tortera och hjärntvätta honom lite. Det skulle vara bra för honom.

Hade också varit bra om USA och Co tar tillbaka alla sina massmördar soldater och invasions arméer världen runt. Hade också varit bra om alla invandrare flyttar hem från Europa! Hade också varit bra om globalisterna (västvärlden) slutar lägga sig i alla andras regionala politik, system, kultur, traditioner och tänk!

Sätt gärna alla landsförrädarna som kör på massinvandring på Europa i liknande situation där du önskar Gui Congyou!
Citera
2019-11-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Hade också varit bra om alla invandrare flyttar hem från Europa!

Sätt gärna alla landsförrädarna som kör på massinvandring på Europa i liknande situation där du önskar Gui Congyou!

Du gillar inte att utlänningar bor i Europa?

Då har du säkert inget emot att vi kastar ut utlänningen Gui Congyou.
Citera
2019-11-29, 22:14
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Du gillar inte att utlänningar bor i Europa?

Då har du säkert inget emot att vi kastar ut utlänningen Gui Congyou.

Tack för att du bevisar för oss här på tråden hur psykiskt sjuk du är! Du har fullkomligt tappat det!

Att du ens jämför en ambassadör och diplomat med en utlänning/flykting/invandrare visar att du behöver snarast söka psykhjälp!!

Jag har en regel att inte diskutera med psykiskt sjuka individer så om du har en uns självrespekt så skriver du inte mer i denna tråd eller till mig! Tack på förhand! Jag har slut diskuterat med dig!!
Citera
2019-11-29, 23:30
Medlem
Citat:
Tack för att du bevisar för oss här på tråden hur psykiskt sjuk du är! Du har fullkomligt tappat det!

Att du ens jämför en ambassadör och diplomat med en utlänning/flykting/invandrare visar att du behöver snarast söka psykhjälp!!

Jag har en regel att inte diskutera med psykiskt sjuka individer så om du har en uns självrespekt så skriver du inte mer i denna tråd eller till mig! Tack på förhand! Jag har slut diskuterat med dig!!

Ambassadörer är alltid utlänningar.

Menar du att Kina skulle anställt en svensk, för att representera Kina i Sverige?

Varför låtsas han då att han inte kan svenska, bara kinesiska och knapphändig engelska?
Citera
2019-11-30, 03:22
Medlem
PUBG2018s avatar
https://www.gp.se/ekonomi/kinesiska-...ige-1.20951353

Nästan 1/3 av alla företag i väst Sverige ägs av Kineser. Får se hur detta utvecklar sig om några år! Stänger man ner allt när man är klar med att suga åt sig all know-how eller startar man upp små kolonier som man gör i Afrika.

Jag kan inte glädjas åt detta även om jag skulle vilja, då multikultur agendan känns väldigt hopplöst för oss etniska svenskar!
Citera
2019-11-30, 08:19
Medlem
Citat:
https://www.gp.se/ekonomi/kinesiska-...ige-1.20951353

Nästan 1/3 av alla företag i väst Sverige ägs av Kineser. Får se hur detta utvecklar sig om några år! Stänger man ner allt när man är klar med att suga åt sig all know-how eller startar man upp små kolonier som man gör i Afrika.

Jag kan inte glädjas åt detta även om jag skulle vilja, då multikultur agendan känns väldigt hopplöst för oss etniska svenskar!

För att vara "etnisk svensk," har du jäkligt dålig läsförståelse!

I artikeln står att "en tredjedel av bolagen FOI identifierat, 20 stycken, är registrerade i Västsverige."

Tror du att det bara finns 60 företag i Västsverige?
Citera
2019-11-30, 12:44
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
För att vara "etnisk svensk," har du jäkligt dålig läsförståelse!

I artikeln står att "en tredjedel av bolagen FOI identifierat, 20 stycken, är registrerade i Västsverige."

Tror du att det bara finns 60 företag i Västsverige?

Läste artikeln för hastig och snappade ej upp detaljerna! Jag såg väl vad jag ville se under min berusning, så det är ett stort fel från min sida! Tack för rättelsen.
Citera
2019-12-01, 02:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Är väl bekant med kinesers oblyga uppträdande gentemot västerlänningar, speciellt på utanför de stora städerna och på landsbygden, och har själv aldrig blivit illa bemött. Har bara råkat ut för glad nyfikenhet. Men kineserna har själva upplevt fasansfulla konsekvenser av rasism och rasistiska teorier under Japans ockupation. Tyvärr verkar Kommunistpartiet mest använda den erfarenheten till att ursäkta och själva ägna sig åt rasistiskt hets, mest mot japaner men även andra.

Det finns kraftiga nationalistiska, även rasistiska, toner i Kommunistpartiets retorik gällande relationer till andra länder. Man är mycket snabba med att påpeka hur kränkt och skymfat hela det kinesiska folket, nationen och kulturen blir av allt som ens i närheten kan tolkas som kritik mot diktaturen. Det behöver inte ens vara kritik, det räcker med att inte genast falla undan för Kinas halsstarriga och ofta helt orimliga krav på att t.ex. inte ens tala med eller nämna enskilda personer, eller organisationer, som Kina inte tycker om. Dalai Lama, Falun Gong, Gui Minhai, Ai Wei Wei... Listan kan göras längre än Konfucius skägg.

Dessa högljudda krav kläs ofta i en orddräkt där man vill framställa det kinesiska folket, nationen och kulturen som något så upphöjt att man enbart får omtala det i lismande hyllningar. Allt annat är en skymf, och andra länder och folk är något slags barbarer. Kommunistpartiet underblåser mer än gärna nationalistiska och rasistiska strömningar närhelst det passar partiets syften i att hetsa folket mot någon yttre fiende, må vara Japan, USA eller andra länder.

Bedrövligt att läsa apologetiska inlägg här som av allt att döma försöker gå diktaturens ärenden.

Det är kanske dags att Sverige kommer ned till verkligheten?
Våra frankofila och anglofila maner där man utdelar svinhugg bakifrån en vett och etikett, en vett o etikett som inte klär oss, vi äger ingen finkultur utan att vi leker med lånta fjädrar och dom där smarta orden och förklaringarna dom döljer inte bonnlurken utan att det blir bara värre då man inte behärskar ädla konster.
Att det är så grovt tillyxat och ändå har man mage till att fortsätta - vi vill väl, - vi vill vara vänner och annat trams efter att man har stått och visat röven.
Det är inte bara Kina, Israel, Indien, Ryssland, Vitryssland, Danmark, Finland och sist men inte minst US President Trump.

Kina har råd till att säga som det är, vin till vänner och hagelgeväret åt fiender.
-Kina hotar oss!
Vilka djävla idioter som vi har.
Vi kommer att få höra mer sådant ur omvärlden och börjar inte verkligheten snart att sjunka in då har Sverige en lång och svår vandring framför sig.

Vilka är vi att kritisera andra och större länders system?
Jag som är intresserad av att lära mig om andra länder jag följer gärna dokumentärer.
En kinesisk typ kommunalpolitiker mötte upp kritiken ur Sverige med att tre kvarter i Peking det motsvarar Sveriges hela befolkning, därpå så tillkommer resten av Kina och att vi klarar uppgiften, Folket trivs.
Sverige är dom här tre kvarteren i Peking och vi vet att ni brottas med en mängd problem!
Svenskarna känner sig otrygga.

När jag reser utrikes så möter jag aldrig på denna närmast sjuka fixering på andra länder som vi har här utan att folk är lokala dom har sitt och håller sig till sitt, utrikes det sker hos politikerna sådant skiter folk i och undersökningar visar att dom är lyckligare än oss.

Varför ska vi gå runt och hetsa upp oss och må dålig över andra fullt utvecklade länder?
Varför måste vi alltid lägga oss i?
Citera
2019-12-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vi klarar uppgiften, Folket trivs.

Trivs de miljontals människorna i diktaturen Kinas koncentrationsläger?

Trivs de miljontals demokratidemonstranterna i Hongkong? Varför demonstrerar Hongkongs folk då för demokrati?

Trivs Tibets folk under den brutala kinesiska ockupationen av deras land?

Trivs landet Taiwans folk av att Kina ständigt hotar landet Taiwan med militär invasion?

Jag har väldigt svårt att tro det.

Kinas Kommunistparti har tagit makten över Kina med våld, och förvägrar Kinas folk rätten att demokratiskt utse Kinas ledare.

Tills det att Kinas folk tvingar bort Kommunistpartiet från makten genom en demokratisk revolution, ska Sverige och andra demokratiska länder fortsätta att kritisera det Kinesiska Kommunistpartiets förtryck och diktatur.
Citera
2019-12-01, 16:26
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Trivs de miljontals människorna i diktaturen Kinas koncentrationsläger?

Trivs de miljontals demokratidemonstranterna i Hongkong? Varför demonstrerar Hongkongs folk då för demokrati?

Trivs Tibets folk under den brutala kinesiska ockupationen av deras land?

Trivs landet Taiwans folk av att Kina ständigt hotar landet Taiwan med militär invasion?

Jag har väldigt svårt att tro det.

Kinas Kommunistparti har tagit makten över Kina med våld, och förvägrar Kinas folk rätten att demokratiskt utse Kinas ledare.

Tills det att Kinas folk tvingar bort Kommunistpartiet från makten genom en demokratisk revolution, ska Sverige och andra demokratiska länder fortsätta att kritisera det Kinesiska Kommunistpartiets förtryck och diktatur.

1."Det är the International Center for Prison Studies på King's College i London som gjort sammanställningen. USA toppar listan, både vad det gäller antalet fängslade och straffens tidslängd. Orsakerna tros bland annat vara: Fler våldsbrott, hårdare domar, det amerikanska temperamentet och bristen på sociala skyddsnät. Men studien förbryllar också många av världens kriminologer.
USA:s befolkning uppgår inte ens till 5 procent av jordens alla människor men landet har nästan 25 procent av alla fångar. Det motsvarar ungefär 2,6 miljoner gallerskakande människor"

2. Det finns inga belägg för att majoriteten i Honkong är emot Kina, däremot så är keypoint doktrinen en realitet. Honkong är en klassisk brittisk keypoint som nu har lösts ut igen.

3. En del Tibetaner trivs och andra inte, en allmänt låg IQ och fast i det gamla, visst att vi här i väst hade kunnat skapa ett reservat där dem sakta fått gått ned sig på helt egen hand, någon hade varit där och styrt hur som man än vänder på saken och med tanke på regionen så är Kina absolut inte den sämste, sedan är det en annan femma om alla människor där i Tibet begriper så långt.
Vi har en mängd liknande exempel och visst att det är lite tragiskt men att sådan är utvecklingen att den bättre vinner och att dom som inte äger en förmåga till att utveckla sig dom går under.

4. Taiwan skapades av folkförrädare aka opium/krigsherrar vilka stod förbundna till England - Japan -USA, tungt kriminella mördare vars enda mål vara att berika sig själva, in i det sista så försökte dom sk nationalisterna söndra Kina och som den sista skymf så bet dom sig fast ute på Taiwan under US beskydd, en nagel i ögat på Kina, en keypoint.

Det klart att Mao använde våld! Kina var den mest kaotiska och brutala plats på jorden, ett människoliv det var inget värt.
Du är som en bönsyrsa helt i avsaknad av inlevelse och empati.
Du äger tydligen ingen som helst vetskap om hur brutal som tillvaron var i Kina innan Mao.

För den vanlige kinesen så kom kommunisterna som en skänk ifrån himmelen.

Jaja det blir nog bra med den saken.. i en framtid så kanske vi kan ordna resor där du och din sort kan åka till ort o ställe i full mundering och räcka fram en hjälpande hand..så att vi kan få lite lugn här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in