• 1
  • 2
2012-10-10, 00:06
Medlem
Jag hade innan en mbp 2010, och störde mig lite på att jag var tvungen att ha grafiken på "low" för att kunna spela red alert 3. Jag har svårt att tänka mig att det gamla spelet skule vara en utmaning för den datorn.

Nu har jag en retina 2,3 och jag kan fortfarande inte ha högre än medium. Ställer jag in spelgrafiken på "high" eller "ultra high" blir det ospelbart.

Är det datorn eller spelets fel? Kan det skilja mellan köpta och piratade spel?
Citera
2012-10-10, 01:51
Medlem
Är det fortfarande Red Alert du har som "måttstock"?
Citera
2012-10-10, 02:07
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag skulle vilja påstå att spelen nog flyter på bättre i Windows.

Kanske kan du använda bootcamp för att installera Windows 7 på datorn, så kan du boota upp med Win7 varje gång du vill spela?
Citera
2012-10-10, 07:39
Medlem
Flamesofhells avatar
Spelen flyter på dåligt för att Macbooks är ren SKIT för gaming... Dom är bara byggda för att ha ett äpple på baksidan och ha ett snabbt operativsystem men när det kommer till gaming så ger Macbooks upp direkt, oberoende på vilken modell du har (Om du köper en MBP 2012 så kanske du får lite kräm men då handlar det ju om över 20000kr)

Köper du en Mac för 10000kr så presterar en Windows-dator för 5000kr lika bra eller bättre, så är det bara.
Citera
2012-10-10, 08:12
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamesofhell
Spelen flyter på dåligt för att Macbooks är ren SKIT för gaming... Dom är bara byggda för att ha ett äpple på baksidan och ha ett snabbt operativsystem men när det kommer till gaming så ger Macbooks upp direkt, oberoende på vilken modell du har (Om du köper en MBP 2012 så kanske du får lite kräm men då handlar det ju om över 20000kr)

Köper du en Mac för 10000kr så presterar en Windows-dator för 5000kr lika bra eller bättre, så är det bara.

Jag är onekligen nyfiken på vad du baserar dina påståenden på, du får gärna några exempel. Jag har spelat ett flertal spel på olika Macar, och givetvis är mbp(mb också för den delen) en av dessa, och det du pladdrar om anser jag är rent skitsnack.

Explain yourself..

Förresten, vad är en ”Windows-dator”?
Citera
2012-10-10, 08:22
Medlem
Flamesofhells avatar
Visst, det går att spela några spel på dom flesta Macbooks men hur bra det flyter är en annan sak.

Jag menar helt enkelt att för priset så är Macbooks extremt dåliga för spel för om det nu skulle finnas en Mac för 40000kr så kanske den skulle prestera likvärdigt med en Windows-dator för 15-20k och det tycker iaf jag är en orättvis jämförelse.

Det jag menar med "Windows-dator" är en dator som inte är designad som en Macbook och har Windows installerat från första början.

Visst kan man spela några spel på sin Mac men det flyter inte alls för det "tränade ögat" och prestanda/krona är oerhört dåligt om man nu vill se Macbooks som speldatorer.

Redigering: Jag glömde ett exempel ja... Jag spelade Diablo 3 på min Macbook 2010 och fick en genomsnittlig FPS på 30FPS och hade ALL grafik satt till det lägsta och spelade med upplösningen 800x600, det säger en del.
Senast redigerad av Flamesofhell 2012-10-10 kl. 08:24.
Citera
2012-10-10, 09:18
Medlem
dåligt köp dom där macarna
Citera
2012-10-10, 09:30
Medlem
Flamesofhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozziee
dåligt köp dom där macarna

Det beror på...Personligen så skulle jag inte vilja ha något annat än en Macbook om jag skulle köpa bärbart på grund av att jag gillar OS X och Macbooks ser snygga ut men för priset så kan man ju grimasera lite.
Citera
2012-10-10, 11:10
Medlem
luckebjuckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Jag hade innan en mbp 2010, och störde mig lite på att jag var tvungen att ha grafiken på "low" för att kunna spela red alert 3. Jag har svårt att tänka mig att det gamla spelet skule vara en utmaning för den datorn.

Nu har jag en retina 2,3 och jag kan fortfarande inte ha högre än medium. Ställer jag in spelgrafiken på "high" eller "ultra high" blir det ospelbart.

Är det datorn eller spelets fel? Kan det skilja mellan köpta och piratade spel?

Kör du spelet med retina upplösning "2800*1880 och har igång antialaising? Isåfall testa ta bort antialaising eller sänk upplösningen. Annars var säker på att du kör Windows via bootcamp, OSX och spel är inte lika bra vänner som Windows.
Citera
2012-10-10, 12:43
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Upplösningen i förhållande till gpu:n är ju ett problem, dessutom ligger osx kvar på opengl 3.2 från 2009 när den nyaste versionen är 4.3 från i våras. Det är säkert mer stabilt så men innebär samtidigt att det finns en massa nya funktionsanrop i hårdvaran som inte utnyttjas.
Citera
2012-10-10, 13:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckebjucke
Kör du spelet med retina upplösning "2800*1880 och har igång antialaising? Isåfall testa ta bort antialaising eller sänk upplösningen. Annars var säker på att du kör Windows via bootcamp, OSX och spel är inte lika bra vänner som Windows.
Retina MBP fanns inte då.
Citera
2012-10-10, 13:38
Medlem
Har du ens hårdvaru stöd i det spelet eller körs det enbart på cpu med "software" gpu? finns ju massor med gamla spel som enbart går köra med cpu som "grafikkort"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in