Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-10-13, 15:44
Medlem
Maria Cimini har uteslutits ur transportarbetarförbundet pga att hon representerade SD som förtroendevald i kommunfullmäktige i Mönsterås.

Enligt Thoralf Alfsons blogg är hon den som stretar emot värst av den skara som på senare tid uteslutits av facken pga politisk tillhörighet.

Saxat från bloggen:
"Givetvis kostar hennes beslut att stämma fackförbundet och anlita en advokatbyrå en hel del pengar. Hennes försäkringsbolag kommer täcka ca 50 procent av hennes kostnader men resten måste Maria Cimini stå för själv.

Sverigedemokraterna har startat en solidaritetsfond som förhoppningsvis kan hjälpa Maria Cimini till viss del men långt ifrån alla Marias kostnader. I dagsläget har fakturan från advokatbyrån nått ett sexsiffrigt belopp."

"Vill du hjälpa Maria Cimini kan du sätta in ett bidrag på Bankgiro 5279-5465. Skriv också Maria Cimini på inbetalningen."

"Ärendet är på väg upp i hovrätten".

Thoralfs blogg:
http://thoralf.bloggplatsen.se/2012/...etarforbundet/

Har letat runt lite och olika fall av uteslutning av sd-medlemmar framkommer lite här och var men eftersom detta borde bli ett prejudicerande fall så tycker jag att det förtjänar en egen tråd.

Har hon någon chans enligt er?
Citera
2012-10-13, 15:46
Medlem
Tänkte posta i juridikforumet men var för het på avtryckarfingret.

Feel free to flytta tråden.
Citera
2012-10-13, 15:50
Medlem
Enligt lagen ska hon väl inte bli bannad?
Som vanligt så ser de väl mellanfingrarna.
Citera
2012-10-13, 16:26
Medlem
El-Knoxs avatar
Fan vilket jävla tattar-land vi lever i egentligen.
Utesluten ur ett fackförbund bara för att hon är Sverigedemokrat.

Helt sinnessjukt.
Citera
2012-10-13, 16:40
Medlem
I en demokrati får man väll ha sin egna fria politiska åsikt.. eller?
Citera
2012-10-13, 17:03
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukesvensken
I en demokrati får man väll ha sin egna fria politiska åsikt.. eller?

Givetvis. Men våra fackförbund är enormt starkt knutna till S, och brukar ha lite turer ibland där de besöker arbetsplatser och propagerar för att Alliansen och SD vill ta bort det skydd som facket ger, så vi får mindre pengar osv..

Så ja, facket är S-knutet. Då är det väl klart att de inte vill ha SD där?
Även om jag tvivlar starkt på att de skulle utesluta en moderat..
Citera
2013-04-26, 13:18
Medlem
Endsiegs avatar
Att gång på gång läsa "i en demokrati ska man ha rätten att tycka.." eller "vi har ju yttrandefrihet i Sverige.." börjar bli väldigt uttjatat.

Nej! Vi har Inte yttrandefrihet eller organisationsfrihet i Sverige. Vi lever i ett övervakat samhälle som endast är en skendemokrati. Man kartlägger och förföljer personer med fel åsikter, samtidigt som median målar upp en falsk bild av dessa som extremister så att de ska få med sig opinionen. Det är totalt förkastligt, ja, men inte något nytt.

Angående Maria Cimini, så visst är det tråkigt för henne, men hon är inget enskilt fall, hon är ingen utsatt individ. Jag kunde helt klart ha övervägt att stödja henne ekonomiskt i form av någon insamling om det inte vore för hennes äckliga, desperata försök att spotta ut så mycket pk-floskler som möjligt för att desperat försöka bli en del av etablissemanget.

"Jag har själv italiensk-amerikanska rötter och vet hur det är att bli trakasserad för sin härkomst, och min pojkvän är dessutom etiopier."

"Jag har också vänner ifrån mellanöstern, kvinnor som kämpar för att kunna ens ha chansen att välja vilka män de vill umgås med och män som vill kunna visa sina tatuerade kroppar och älska sina hundar utan repressalier.

"Min högsta önskan som barn och tonåring var att bli aktiv i Greenpeace och Amnesty International. Jag hade enorma planscher på Martin Luther King, Dalai Lama och "Free Nelson Mandela" på väggen. Jag står på samma värdegrund som Ghandi, som Jesus"

Bitch please! Din desperation är så äcklig.
Citera
2013-04-26, 13:29
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
"Jag har själv italiensk-amerikanska rötter och vet hur det är att bli trakasserad för sin härkomst, och min pojkvän är dessutom etiopier."
Så enligt hennes resonemang så bör man bli avskriven som rasist bara för att man suger negerkuk, vilken liten hora man har att göra med.
Citera
2013-04-26, 14:19
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Så enligt hennes resonemang så bör man bli avskriven som rasist bara för att man suger negerkuk, vilken liten hora man har att göra med.

Ja Att hon var rasförräderska gjorde inte saken bättre.
Citera
2013-04-26, 15:22
Bannlyst
Sjukt land 2013 = Sverige
Citera
2013-04-26, 19:27
Medlem
tclaessons avatar

Väl skrivet, håller helt med. Riktigt vidrigt när man börjar krypa inför etablissemanget på det där viset, det legitimerar det här åsikts förtrycket som råder på något vis. Förvisso förstår jag henne till viss del, rasist är bland det värsta man kan bli anklagad för att vara idag. Men nog hade det sett bättre ut om hon kämpat emot utan att ta till floskelapparaten.
Senast redigerad av tclaesson 2013-04-26 kl. 19:31.
Citera
2013-04-26, 20:03
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson

Väl skrivet, håller helt med. Riktigt vidrigt när man börjar krypa inför etablissemanget på det där viset, det legitimerar det här åsikts förtrycket som råder på något vis. Förvisso förstår jag henne till viss del, rasist är bland det värsta man kan bli anklagad för att vara idag. Men nog hade det sett bättre ut om hon kämpat emot utan att ta till floskelapparaten.

Så det är enligt er helt omöjligt att hon är SD:are och samtidigt verkligen tycker vad hon säger?

Att ta avstånd från rasism och samtidigt kämpa för en förnuftig invandringspolitik låter för mig som ett vinnande koncept. Jag hoppas att det är åsikter som hennes, snarare än era, som blir de tongivande i partiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in