Tjena, jag har alltid varit frlskad i Delfiner. Kan man kpa sm nyfdda ca 1-2 cm och ha dem i akvarie? De anpassar vl sig till miljn ssom alla andra fiskar. Allts, stor sj = stora fiskar.
Liten sj = sm fiskar. Gr det eller bli de fr stora? Akvariet kan byggas max 4 meter lngt och hjden 1,5 med hnsyn till att enkelt kunna mata dem.
Vilken ras spelar ingen roll men helst ngon som hoppar. Drmmen r en strre "pool" i kllaren. Den ekonomiska biten r begrnsad till 200 000 kr (sponsring frn en privatperson). Rcker vl knappast fr "akvariepool" ? Ungefr ngot shr fast mindre:
http://www.petramedaoche.se/wp-conte...ds/Akvarie.jpg
Jag har inte ringt upp ngon firma som skulle st fr "akvariepoolen" n. Knns dumt och prata med dem och inte ha ngon koll alls.. De mindre akvariumet bygger grannen, s dr r det inga problem.
"Akvariepoolen" kan vara p 25-30 kvadratmeter, ni som sjlva har eller vet vad ska man ha, s litet eller s stort som mjligt? Strre r ju mer och skta i underhll.. Men det ska min skallade sponsor st fr. De r kontrakt men brjar glla frst nr saker och ting r bestmt.