Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-12, 12:02
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Det krvs mindre n man tror. Det rcker om verfrmyndarnmnden bedmer att man har svrt att klara sin dagliga livsfring. Att gna hela sin tillvaro t att beg brott kan absolut ligga till grund fr en sn bedmning.Hur man hanterar pengar osv.. Jobbar inom detta s jag har koll.

Tror du tnker p LPT tvngsvrd. D mste man lida av allvarlig psykisk strning.

Hon r gift och svida inte maken kan anses oduglig att se till att hon klarar sin dagliga livsfring (kanske han som betalar rkningar etc?) blir det nog svrt att f verfrmyndaren att ta ett snt beslut, eller?
Citera
2013-09-12, 12:06
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottrich
Den dr "Bea Thyra"-profieln r aktiv. Uppdaterades iaf fr 17 min sen. Haha, jag mste spana igen alla lnkar.

Profilen Anika Din r med aktiv. Hon skriver i lite olika grupper om barn som omhndertas enligt LVU. Man kan ju hoppas att LVU omfattar ven hennes ungar...
Citera
2013-09-12, 12:07
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Nr spelades avsnittet in?

Br ha varit under vren....
Citera
2013-09-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Hon r gift och svida inte maken kan anses oduglig att se till att hon klarar sin dagliga livsfring (kanske han som betalar rkningar etc?) blir det nog svrt att f verfrmyndaren att ta ett snt beslut, eller?

Nejd frvaltare kan utses ven om huvudmannen r gift. Makar har inget juridiskt ansvar att skta om sin partner p det sttet. Det r vanligt att att nrmast anhriga sker frvaltare t sin fru/maka / sambo. Vet flertalet som har en funktionsnedsttning och lever ihop med ngon och har nd godman / frvaltare. Frvaltare r vanligast vid missbruk, psykisk ohlsa samt kriminalitet.
Citera
2013-09-12, 12:09
Medlem
Jorrosoattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Profilen Anika Din r med aktiv. Hon skriver i lite olika grupper om barn som omhndertas enligt LVU. Man kan ju hoppas att LVU omfattar ven hennes ungar...

Om det jag hrt stmmer s r de omhndertagna ja... Men det r som sagt bara vad jag har hrt..
Citera
2013-09-12, 12:15
Medlem
Citat:
Br ha varit under vren....
Enligt Expressen gjordes husrannsakan som ledde till talet i programmet under november 2012 s vintern-vren verkar rimligt.

http://www.expressen.se/kvp/gunn-fic...blev-forfoljd/
Citera
2013-09-12, 12:29
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Enligt Expressen gjordes husrannsakan som ledde till talet i programmet under november 2012 s vintern-vren verkar rimligt.

http://www.expressen.se/kvp/gunn-fic...blev-forfoljd/

Minst 6 mnader sedan d...... och hon har ju inte direkt lugnat sig p ntet.
Gunn, kvinnan i programmet, har tydligen ftt det lite lugnare, men om jag fattat rtt r minst 2 andra polisanmlningar p MS inlmnade (ntstalking bl.a) sedan programmet spelades in.
Citera
2013-09-12, 12:33
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Minst 6 mnader sedan d...... och hon har ju inte direkt lugnat sig p ntet.
Gunn, kvinnan i programmet, har tydligen ftt det lite lugnare, men om jag fattat rtt r minst 2 andra polisanmlningar p MS inlmnade (ntstalking bl.a) sedan programmet spelades in.
Nej, det har tagit ny fart skriver hon p ett annat stlle, s det varade bara ett kort tag efter konfrontationen.
Citera
2013-09-12, 12:47
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrosoatte
Japps och r hon d gravt utvecklingsstrd som hon sjlv sger kan hon inte inse en sn sak sjlv s man kan vl kanske kalla det att falla p eget grepp?
Det kan hon lura i folk, hon r inte utvecklingsstrd alls, dremot har ngot allvarligt hnt med hennes psyke, hon har vad jag frstr lyckats med att driva en kennel, osv .. Hon skyr inga medel, hon r pkommen och vet att hennes bild ligger ute men kr p fr fulla muggar nd. Hon var ju kvicktnkt vid konfrontationen nr hon gick rakt p bilen och skulle se den som lurat dit henne frn redaktionen, undrar om hon haft besvr med henne? ..sjukt med att hon satt vid datorn hela natten innan hon skulle gifta sig, s makalst sjukligt. Makabert var ocks att hon ppnade konto i en avliden mnniskas namn utan att skmmas det minsta. Det kommer inte sluta bra, vad vill till fr att hon ska bli inlst under en tid?
Citera
2013-09-12, 12:50
Medlem
onemorechances avatar
Som jag skrev och som jag vet frn skra kllor s r hon LTT frstndshandikappad.
Hon kr med grov utvecklingsstrning just fr att hon ska slippa ta ansvar fr allt jvla sjukt hon gr.

Hon har konfronteras gng p gng och drar ngon snyftarhistoria och r vl lugn en dag och s stts allt igng igen.

Hon har raderat en massa dokument frn olika grupper p facebook och ftt admin i dessa grupper att bli utslngda s att man inte kan stda upp efter henne.
Hon r en sjuk individ.

Nej hon har ingen autismstrning, de skulle inte bete sig p ett sdant hr stt.
Senast redigerad av onemorechance 2013-09-12 kl. 13:04.
Citera
2013-09-12, 13:06
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Som jag skrev och som jag vet frn skra kllor s r hon LTTfrstndshandikappad.
Hon kr med grov utvecklingsstrning just fr att hon ska slippa ta ansvar fr allt jvla sjukt hon gr.

Hon har konfronteras gng p gng och drar ngon snyftarhistoria och r vl lugn en dag och s stts allt igng igen.

Hon har raderat en massa dokument frn olika grupper p facebook och ftt admin i dessa grupper att bli utslngda s att man inte kan stda upp efter henne.
Hon r en sjuk individ.

Nej hon har ingen autismstrning, de skulle inte bete sig p ett sdant hr stt.
Undrar hur hon var som mnniska innan hon fick en dator framfr sig fr frsta gngen, det lter ju som hon var ganska normal nr hon blev vn med G**n p rullstolsdansen, dom umgicks i familjerna i mnga r innan det slog slint. Frstndshandikappet verkar det som att hon plockar fram nr det behvs, hon lt inte trg nr dom pratade med henne, handlar snabbt och kvickt och r en hejare p att manipulera folk..
Citera
2013-09-12, 13:19
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Undrar hur hon var som mnniska innan hon fick en dator framfr sig fr frsta gngen, det lter ju som hon var ganska normal nr hon blev vn med G**n p rullstolsdansen, dom umgicks i familjerna i mnga r innan det slog slint. Frstndshandikappet verkar det som att hon plockar fram nr det behvs, hon lt inte trg nr dom pratade med henne, handlar snabbt och kvickt och r en hejare p att manipulera folk..

Lindrig utvecklingsstrning eller frstndshandikapp gr inte alltid att man blir sl och trg nr man pratar

Ja det r ju en intressant frga.
Skulle vara intressant att veta hur hon var innan datorerna vart populra i hemmet.

Frresten Golda ingen id att skicka pm till mig, vill du ta en diskussion s gr du det via trden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in