Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-13, 17:55
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Herregud vilket patrask. Flytta ut krringen ur skogen och ge henne nt som liknar ett liv s kanske hon slutar. Eller ge henne en egen bljbebis gubbe s kan hon underhlla sig med denne p dagarna :-)

Den dr psykologen i programmet agneta siren eller vad hon heter, sa ju vad som motiverar en stalker. Hon ger ju offren svaret p hur man ska bli av med en stalker.

Stalkern vill knna makt ver sitt offer, det r det som triggar personen. Vad ska man d gra om man blir utsatt? Jo sjlvklart strunta i det hela, fr d uteblir stalkerns belning. Fr man ingen belning fr sitt agerande, s tappar man motivationen helt enkelt s funkar det med det mesta.

Att offren sjlva ska maila till stalkern och be dem sluta triggar ju bara igng stalkers, s rullstolslraren borde sluta med det. Stng av telefonen och hr inte av dig till den hr Marie r vl mitt tips. Skit i det helt enkelt.

Det r det frsta rdet man fr av polisen nr man r besvrad av en stalker och det verkar de helt ha missat i programmet. Det r ju jtteviktigt att aldrig nnsin besvara en stalkers invit eller frsk till kontakt och aldrig visa att man blir besvrad av detta. Jag tror till och med att ett tv program som detta kan gra mer skada n nytta. Ignorera r det bsta recepet tro mg.

Det kanske inte r s ltt att ignorera nr stalkern bestller saker i offrets namn och hackar hennes facebook. I dom andra fallen har stalkern attackerat offren fysiskt och smygit runt utanfr deras bostder.
Citera
2013-09-13, 18:46
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Special Forces-lingo och kamoklder. Jag tyckte att det var ett extra starkt gonblick nr de skildes t. Sammanbitet klappar man p varandras armar, "D kr vi d!", som riktiga karlar gr nr de s vl vet att de kanske inte ses igen. Men detta r livet de valt, och risker hr till deras vardag. Oerhrt starkt tv-gonblick.

Hur vore det med "Hallj! Jag inventerar pillemojbaggar i skogen som ett studieprojekt bla bla bla och tnkte frga om vgen"?
Inte s frsig tv- produktion mhnda men det blir bara tramsigt nr de bde i studion och i flt br sig t som om det handlade om Mexikos strsta druglord. Det handlar om en mager muppig kring som r galet irriterande. Man behver inte g till defcon 37.

HAHAHA, bsta inlgget i trden so far. Satte fredagslen i strupen
Citera
2013-09-13, 18:47
Medlem
Moff .. es avatar
"Blev tvungen att se" senaste avsnittet pga all uppstndelse hr p FB.

Den hr Marie som verkar helt strd i skallen och vldigt obehaglig, pminner om en trd hrinne som jag inte kan hitta. Den handlade om en kvinna som i sitt bostadsomrde stllde till s mycket skit s flera familjer tvingats flytta. Hon anmlde sina grannar till polis och soc varje dag. Kan det vara samma kvinna?
Citera
2013-09-14, 00:42
Medlem
LifeEdgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Herregud vilket patrask. Flytta ut krringen ur skogen och ge henne nt som liknar ett liv s kanske hon slutar. Eller ge henne en egen bljbebis gubbe s kan hon underhlla sig med denne p dagarna :-)

Den dr psykologen i programmet agneta siren eller vad hon heter, sa ju vad som motiverar en stalker. Hon ger ju offren svaret p hur man ska bli av med en stalker.

Stalkern vill knna makt ver sitt offer, det r det som triggar personen. Vad ska man d gra om man blir utsatt? Jo sjlvklart strunta i det hela, fr d uteblir stalkerns belning. Fr man ingen belning fr sitt agerande, s tappar man motivationen helt enkelt s funkar det med det mesta.

Att offren sjlva ska maila till stalkern och be dem sluta triggar ju bara igng stalkers, s rullstolslraren borde sluta med det. Stng av telefonen och hr inte av dig till den hr Marie r vl mitt tips. Skit i det helt enkelt.

Det r det frsta rdet man fr av polisen nr man r besvrad av en stalker och det verkar de helt ha missat i programmet. Det r ju jtteviktigt att aldrig nnsin besvara en stalkers invit eller frsk till kontakt och aldrig visa att man blir besvrad av detta. Jag tror till och med att ett tv program som detta kan gra mer skada n nytta. Ignorera r det bsta recepet tro mg.

Tror jag icke har ju hjlpt i mnga fall. Ngon borde gra ett litet besk till sdana hr psykfall och ge dom vad dom frtjnar. Bara att hoppas p att dom utstter fel person ngon gng, med fel familjemedlemmar som r beredda att ge dom en liten lxa..........
Citera
2013-09-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
"Blev tvungen att se" senaste avsnittet pga all uppstndelse hr p FB.

Den hr Marie som verkar helt strd i skallen och vldigt obehaglig, pminner om en trd hrinne som jag inte kan hitta. Den handlade om en kvinna som i sitt bostadsomrde stllde till s mycket skit s flera familjer tvingats flytta. Hon anmlde sina grannar till polis och soc varje dag. Kan det vara samma kvinna?

Nej den kvinnan bodde i Jnkping och var blond rtt kraftig och hade ftt 2 barn som var omhndertagna.
Citera
2013-09-14, 10:34
Medlem
lyktstolpes avatar
P onsdag 18/9 r det dags fr nsta avsnitt, men vi med viaplay har redan tillgng till detta avsnitt. Det kommer handla om en kvinna frn nordstra skne som stalkas av en ungdomstrnare i allsvenska fotbollslaget Mjllby AIF.

http://www.fotbolliblekinge.se/news_...ml?id=11278272

Hr finns en bild som r med i avsnittet.

Jag har sjlv researchat lite efter att jag sg avsnittet, vet ven vilken avpersonerna det handlar om p bilden samt namn men vntar med ytterliggare info tills programmet visats.
Citera
2013-09-14, 12:48
Medlem
atskitvlasovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
P onsdag 18/9 r det dags fr nsta avsnitt, men vi med viaplay har redan tillgng till detta avsnitt. Det kommer handla om en kvinna frn nordstra skne som stalkas av en ungdomstrnare i allsvenska fotbollslaget Mjllby AIF.

http://www.fotbolliblekinge.se/news_...ml?id=11278272

Hr finns en bild som r med i avsnittet.

Jag har sjlv researchat lite efter att jag sg avsnittet, vet ven vilken avpersonerna det handlar om p bilden samt namn men vntar med ytterliggare info tills programmet visats.

Tackar!
Citera
2013-09-14, 18:16
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Denna golda r vl bara en skn flashbackare som tog det perfekta tillfllet att trolla.

Annars kan inte ngon bara ka och sl skiten ur mongokrringen som var med i senaste?
Det vore ju genialiskt! Oh, vilken bra id! Men tyvrr tror jag att det r den riktiga knppisen.
Citera
2013-09-14, 20:04
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det vore ju genialiskt! Oh, vilken bra id! Men tyvrr tror jag att det r den riktiga knppisen.

S efter nsta avsnitt kommer det vara en massa konton som utger sig fr att vara stalkern?
Citera
2013-09-14, 20:37
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
S efter nsta avsnitt kommer det vara en massa konton som utger sig fr att vara stalkern?
OM nsta stalker ocks r en person som missbrukar massor av konton p sociala medier och forum p ntet, d nstan hoppas jag att det hnder!
Citera
2013-09-17, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
S nu har vi typ 4 nyreggade konton som skriver i den hr trden. Underhllande!

och alla e Linas! )
Citera
2013-09-18, 10:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Programmet snktes ngra niver nr den buskkldde spanaren dk upp men fan vad jag skratta

Ja, dramaturgin i programmet r fel p ngot stt. Spnningen och frvntningar byggs upp, fr att avslutas med rtusendets antiklimax dr ngot fyllo som sitter i grset i en park och dricker folkl blir "konfronterad" och svarar "ja, jag skall sluta"

Samt deras komradiokonversationer r stor underhllning.

"Nu hnder ngot, kom"

S kommer stalkern ut frn sitt jobb kl 16:00, nr han slutar jobba.

Sedan avslutet nr Hasse Aro, kldd i vit kavaj p en sommarng akompanjerad av sliskiga strkar trffar offret och frgar hur det gtt.

Jag vet inte, men det r inte vrldsklass direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in