Eftersom det r ett mer och mer viktigt mne i vrlden som den ser ut nu fr tiden s undrar jag.
Varfr vill vi inte ha censur eller varfr vill vi det?
Vi kan hlla det p en niv i stil med "Vrlden ser ut som den gr" fr att begrnsa det en smula (ven om jag personligen inte r frmmande fr att utveckla det).
Pros imo.
- Barn slipper uppleva en massa ondska skapat av tidigare existenser.
- Vissa kulturer/personer/gudar r inte tillrckligt medvetna om omvrlden fr att frst att andra kanske inte har deras kunskap om just den historia dessa gr igenom och svarar drfr p sanningar oproportionerligt.
Cons imo.
- Med ett visst mtt av grundlggande frstelse fr en annan individs medvetande r knslorna underordnade framfrhllningen. Dvs ven om din instinktiva knsla r p ett visst stt kan du kontrollera den och fundera ver den (psykopater o dylika givetvis undantagna).
- Det r den vrld vi lever i. Det kommer inte tjna ngot att frska dlja en sanning som nd kommer visa sig.
Vldigt snabba sikter dr s reserverar mig fr klassiska fel men nd. Ngot att prata om som inte r "Jag gillar inte folk som plockar blbr i min skog fr jag sjlv inte frstr varfr de inte vill vara kvar i sin egen vrld.".
//Peace