Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-19, 22:28
  #1
Medlem
Hasselhoffs avatar
Kollade just på Skavlan och fick se en, minst sagt, udda figur - Yohio från... Sundsvall!
Vid första anblick kändes han som ett freak, men under intervjuns gång verkade han skärpt och verbal - och så är han bara 17 år!

Har aldrig hört talas om Yohio innan! Vem är han?
Citera
2012-10-19, 22:36
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag läste i papperstidningen idag om detta "svenska fenomen"
Tydligen har killen en enorm skara galna fans som följer varje steg han tar.


Det var faktiskt väldigt länge sedan jag sa detta, men han är en snygg kille
http://www.wornthrough.com/blog/wp-c...ioartikel.jpeg
Citera
2012-10-19, 22:48
  #3
Medlem
kattellas avatar
Finns en tråd om honom:

https://www.flashback.org/t1833758
Citera
2012-10-19, 23:32
  #4
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Finns en tråd om honom:

https://www.flashback.org/t1833758

Jag såg det.
Men den ligger under "Musik" och det är inte det jag vill diskutera.

Ärligt talat skiter jag i musiken.
Är mer fascinerad av att en 17-årig kille från en håla i Sverige bestämmer sig för att flyga över halva klotet och klä ut sig till tjej för att spela musik och bli (androgyn) kändis.
Är det stålarna (jag utgår från att han får bra deg) eller något annat som driver honom?
Citera
2012-10-19, 23:47
  #5
Medlem
Jehova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Kollade just på Skavlan och fick se en, minst sagt, udda figur - Yohio från... Sundsvall!
Vid första anblick kändes han som ett freak, men under intervjuns gång verkade han skärpt och verbal - och så är han bara 17 år!

Har aldrig hört talas om Yohio innan! Vem är han?

Kevin Rehn Eires heter han. Googlade som fan på Yohio utan resultat, svårt som fan att hitta hans riktiga namn genom att söka på Yohio. Fick ta till hårdhandskarna för att hitta hans riktiga namn.
__________________
Senast redigerad av Jehova. 2012-10-19 kl. 23:56.
Citera
2012-10-19, 23:59
  #6
Medlem
Das_Roddbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Har aldrig hört talas om Yohio innan! Vem är han?

Han har ett band som är heter Seremedy som blivit oerhört populära i Japan.
Bandet består av flera medlemmar, varav de flesta väldigt androgyna men inte alls homosexuella för den sakens skull.
Musikvideo finns här.
Det ser ut att bli en ny våg med emo/visuell rock i den kommande framtiden, speciellt efter Skavlan.
Citera
2012-10-20, 00:03
  #7
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Jag såg det.
Men den ligger under "Musik" och det är inte det jag vill diskutera.

Ärligt talat skiter jag i musiken.
Är mer fascinerad av att en 17-årig kille från en håla i Sverige bestämmer sig för att flyga över halva klotet och klä ut sig till tjej för att spela musik och bli (androgyn) kändis.
Är det stålarna (jag utgår från att han får bra deg) eller något annat som driver honom?
Pengarna gör nog sitt men vad jag har läst mellan raderna så verkar det som att han har varit "mobbad" tidigare. Jag uppfattade det som att de har anklagat honom för att vara fjollig etc. och detta ledde till att han började extremt överdriva sin karaktär för att kunna ge svar på tal s.a.s. (min personliga tolkning).
Citera
2012-10-20, 01:41
  #8
Medlem
Hans farsa lirar gitarr i Corroded och farbror är med i Takida så han har väl en del musikalitet i blodet kan man tänka
Citera
2012-10-20, 01:47
  #9
Medlem
Om jag säger såhär: Det finns tusentals svenska grabbar som kan lite gura och sjunga lite, men bara en gör det på japanska utklädd till kvinna. Orginalitet säljer.
Citera
2012-10-20, 10:03
  #10
Medlem
Googla på visual kei... Det är inte orginellt att klä ut sig till kvinna och spela gitarr då varenda jävla band i Japan ser ut typ så.
Citera
2012-10-20, 10:34
  #11
Avstängd
Gillar det vita guldet....
Citera
2012-10-20, 10:35
  #12
Medlem
MADs avatar
Han har ett brinnande intresse för Japansk kultur. Och till skillnad från de flesta är han så pass begåvad att han t.o.m lärt sig japanska för att själv kunna slå på den japanska marknaden.
Tror att pengarna är den minsta drivkraften i det här fallet.
Om man bortser från om man tycker musiken är bra eller inte så är killen enormt begåvad.
Det är extremt ovanligt att icke japaner tar sig in på den marknaden.

Hatten av
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback