2012-10-21, 23:47
Medlem
Mistikos avatar
Är det någon som har koll på hur man fixar sina MMS-inställningar till en Samsung GT-S5570? Har försökt göra inställningarna genom att skicka 123 till Comviq och följa det, men det funkar inte heller. Varje gång jag ska öppna ett MMS så står det "Det går inte att hämta. Försök senare". Någon som har något råd?
Citera
2012-10-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistiko
Är det någon som har koll på hur man fixar sina MMS-inställningar till en Samsung GT-S5570? Har försökt göra inställningarna genom att skicka 123 till Comviq och följa det, men det funkar inte heller. Varje gång jag ska öppna ett MMS så står det "Det går inte att hämta. Försök senare". Någon som har något råd?

Vet inte !
Jag undrar i min tur om någon kan svara på varför detta problem uppstått på senare tid med alla nya super-duper telefoner...kamerorna är värsta pixelutrustade, telefonerna har värsta utrymme och snart kan man säga -beam me upp Scottie... men att skicka mms funkar inte med var o varannan telefon ???
Citera
2012-10-21, 23:54
Medlem
EvilGuys avatar
Skriv ditt nummer i tråden så kan säkert någon hjälpa dig!

Citera
2012-10-21, 23:56
Medlem
Där har du svaret. http://settings.tele2.com/?operator=comviq&locale=sv_se

Har jobbat på tele2 tidigare!!!
Citera
2012-10-22, 00:07
Medlem
Mistikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ag1234
Där har du svaret. http://settings.tele2.com/?operator=comviq&locale=sv_se

Har jobbat på tele2 tidigare!!!

Har testat det också. Men kan ändå inte öppna MMS :/ sjukt märkligt. Det har funkat innan.
Citera
2013-01-26, 02:05
Medlem
Gottns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistiko

Har exakt samma problem och vill gärna ha hjälp. Har en Galaxy mini med halebop original kontantkort
Citera
2013-01-26, 02:23
Medlem
Gottns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottn
Har exakt samma problem och vill gärna ha hjälp. Har en Galaxy mini med halebop original kontantkort

Fick till det till slut... Gick till settings -> Trådlöst och Nätverk -> Mobila nätverk -> klickade i "Använd paketdata" Fick varning för eventuell kostnad (brukar kosta nått öre att ta emot mms) Sen provade jag och det funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in