Citat:
Ursprungligen postat av tinyjim
Fr att dra bakgrunden snabbt s har jag under mnga rs tid haft problem med att jag kissar vldigt mycket.. P dagarna r det inte speciellt besvrligt men p ntterna r det fruktansvrt jobbigt. 3-5 ggr per natt r jag uppe och kissar.. Normal strle, normal mngd, ingen smrta och inget blod..
Ngon som upplever liknande ?
Jag har nu ntligen ftt tummen ur rven och skt hjlp fr detta..
Vid frsta kontrolle. Gjorde dom rutincheck och allt verkade ok..
Vidare ska ultraljud av njurar och urinblsa gras.
Enligt lkaren s kunde anvndning av hormoner ssom steorider pverka ett hormon i kroppen som p natten dmpar ens urinproduktion..
Vi ett terbesk s skall det tas blodprov fr att kolla dessa niverna i kroppen..
Vad som oroar mig r att jag r p kur just nu och det r inte lnt jag gr av fr det r bara 3v till nsta besk..
r dr ngon som varit med om detta innan och vet om dom kollar efter steorider i proven och om det nu skulle vara s att dom ser att jag r p, VAD hnder d !?
// Tiny
Du behver inte vara orolig detta hnder i samband med steroider. Undvik att dricka mycket timmarna innan du gr och lgger dig, och drick inte vtskedrivande.
Hur mnga gnger man kissar per dag beror allts p hur mycket urin som bildas och hur mycket urinblsan rymmer innan den ger signal att den vill tmma sig och det innebr att du har liten urinblsa och drmed anledningen att du kissar s ofta och en annan anledning r steroider.
Lkarna har tystnasplikt sg som det r annars finns det risk fr felmedicinering. Hur mnga ggr kissar du per dag? Att du gr 3-5 ggr per natt och kissar kom det i samband med steroider?