Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongoraja
fick veta att Gl hade massa mark som hyrdes ut till en annan kille. herr M som sitter annhållen ska direkt efter försvinnandet ha försökt säga upp det för att han själv vill ha markerna å pengarna. allt handlar om pengar. både dottern och pojkvännen ska ha varit/är väldigt elaka framförallt på Gl när han va vid liv. Är det ingen som vet mer fakta om dottern å pojkvännen?

Exakt detta stämmer vad jag har hört. För lite mark för mycket djur.

Kan väll ge en så bra förklaring/beskrivning jag kan om dom.

Flickan var väll tillbakadragen som jag kan beskriva, sa inte så mycket och när GL var vid livet så satt hon mest med i hans skogsmaskiner. Hade hästar dock aldrig sett henne använda dom.
Det är ungefär den beskrivningen jag har av henne... Inte mycket men hon sågs sällan också.
Sockertroll23 kanske kan fylla i mer om henne?

Mannen. 1 barns pappa, tror han är störst bäst och vackrast har ett väldigt stort ego. Aldrig riktigt haft några kompisar under uppväxten pga detta. Kan beskriva att han var mobbad under skolgången.
Efter skolgången på ett naturbruksgymnasium fortsatte han att jobba på sin fars gård.
Vet inte hur han är med andra djur men han tycker det är kul att skrämma hästar när folk är ute och rider på "hans" vägar (vägsamfällighet= alla bosatta äger vägen). Han har alltså inget konsekvens tänk alls...
Greps i byn har jag fått höra medan flickan greps någon annan stans.

Lite luddigt kanske men om du har någon mer fråga du undrar över så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Senast redigerad av AkaNixie 2014-06-22 kl. 18:05.
Citera
2014-06-22, 18:52
Medlem
Nej jag vill inte hänga ut min syster mer än vad som redan görs.
Citera
2014-06-22, 20:16
Medlem
AkaNixie

Jag är från närheten och gick på skolan där och tror jag vet vem mannen är.
Du beskrev han väldigt bra . Kvinnan vet jag inte vem det är.
Jag har cyklat och åkt bil förbi huset ett antal gånger och huset såg obebott ut , bara hästar som gick på trädgården.
Citera
2014-06-22, 20:18
Medlem
countrychicks avatar
Bodde GL på samma adress när han försvann som den han är skriven på nu i Norra Förlösa? Alltså samma som de nu anhållna/häktade personerna är skrivna på? I efterlysningarna som gick ut stod det att han bodde i Förlösa och inte Norra Förlösa men i kommentarsfältet på MPS sida säger flera att GL bor i Norra Förlösa.

Var GL sammanboende med någon av dem på sin fastighet vid försvinnandet eller bodde båda ungdomarna på familjen T:s lantbruk som också ligger i Norra Förlösa?

Vet någon hur långt det är mellan GL:s hem och T:s lantbruk (där mgm arbetar)?
Citera
2014-06-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Bodde GL på samma adress när han försvann som den han är skriven på nu i Norra Förlösa? Alltså samma som de nu anhållna/häktade personerna är skrivna på? I efterlysningarna som gick ut stod det att han bodde i Förlösa och inte Norra Förlösa men i kommentarsfältet på MPS sida säger flera att GL bor i Norra Förlösa.

Var GL sammanboende med någon av dem på sin fastighet vid försvinnandet eller bodde båda ungdomarna på familjen T:s lantbruk som också ligger i Norra Förlösa?

Kanske 800meter emellan "typ stenkast bort"
Citera
2014-06-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick

Jag vet inte varför dom skriver Förlösa istället för Norra Förlösa men GL och Mr T bor/bodde i
Norra Förlösa.
GL.s dotter bodde med honom men sen när han försvan så flyttade Mr T in hos henne i GL.s hus.
Det är bara några 100meter mellan gårdarna.
Senast redigerad av AkaNixie 2014-06-22 kl. 21:07.
Citera
2014-06-22, 23:16
Medlem
Timeouts avatar
Källa: Mannen erkände mordet
Den häktade mannen erkände mordet på 63-åringen för sökorganisationen Missing People, uppger en källa till Aftonbladet.
I ett möte ska han ha berättat var och hur han utförde dådet.

Mer här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19099294.ab
Citera
2014-06-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den häktade mannen erkände mordet på 63-åringen för sökorganisationen Missing People, uppger en källa till Aftonbladet.

Måste han erkänna detta för polisen också eller kommer detta räcka? Själv kan jag tycka att missing people måste anses som ett väldigt trovärdigt vittne, eller?
Kommer sova gott inatt nu när man fått det bekräftat som man trott.
Citera
2014-06-22, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Det var över en månad MPS var där och sökte. Varför tog inte polisen honom förrän nu?
Citera
2014-06-22, 23:57
Medlem
Minimois avatar
Detta styrker att kroppen ej var funnen vid anhållandet. Anhöriga till försvunna som är med på söken eller har möten med MPS är på både gott och ont. Hans uppgifter kontrolleras naturligtvis av polisen. T ex med likhund. Påstådda utsagor till MPS i sig häktar inte människor.
Citera
2014-06-23, 00:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Detta styrker att kroppen ej var funnen vid anhållandet. Anhöriga till försvunna som är med på söken eller har möten med MPS är på både gott och ont. Hans uppgifter kontrolleras naturligtvis av polisen. T ex med likhund. Påstådda utsagor till MPS i sig häktar inte människor.
Men om kroppen inte var funnen vid anhållandet, hur kan han då vara häktad nu? Hittade de kroppen däremellan? Hur visste de att kroppen skulle hittas vid anhållandet?
Citera
2014-06-23, 00:47
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om kroppen inte var funnen vid anhållandet, hur kan han då vara häktad nu? Hittade de kroppen däremellan? Hur visste de att kroppen skulle hittas vid anhållandet?

Som jag uppfattade artikeln så skedde "erkännadet" samma dag som mannen anhölls. Alltså i förra veckan.

MPS operativa chef i Kalmar, TT, är vän med båda mgm på Facebook, vilket inte är så konstigt med tanke på sökningarna som genomförts. Jag kan tänka mig att det inte är helt osannolikt att de båda mgm och TT har stött på varandra i och omkring Kalmar då och då. Till exempel på krogen. TT arbetar för övrigt hos polisen.

Jag gissar att den manlige mgm har undsluppit sig information till TT när de stött ihop privat och inte i samband med någon sökinsats.

Han kan ha velat lätta sitt hjärta, kanske skryta om "det perfekta brottet" och hur MPS lika gärna kunde sluta söka eller så hade han kanske bara tagit ett glas för mycket i midsommartid därför inte hade riktigt koll på vad han sa.

Hade det dock varit ett genomtänkt beslut från mgm att "erkänna" till TT för att lätta sitt hjärta så borde han ju inte suttit i rätten idag och nekat till mordanklagelserna (om han inte har för avsikt att erkänna vållande vid ett senare tillfälle men det känns lite långsökt).

Å andra sidan verkar ju även mgms försvarare medge att hans klient sagt något (som han inte borde) eftersom försvararen i artikeln från Aftonbladet säger att hans klient har pratat med MPS om det hela.
Citat:
Den häktade mannens advokat, Ingmar Johnson, bekräftar att mannen har varit i kontakt med organisationen.
– Det ligger lite i vad han har erkänt.
Vad då?
– Han har antytt vissa saker för dem och rätten har lagt viss vikt vid det. Men exakt vad han har sagt kan jag inte gå in på. Det är sekretess på alltihop, säger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in