Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absentis
Funderat på en omskärelse ett tag nu. Har lite trång förhud, den har egentligen aldrig varit något problem vid sex eller så, men det är hygienfrågan jag tänker på framför allt... Har lite frågor...

1. Är det alltid möjligt att be om att bli nedsövd/morfin? Skulle inte vilja vara klarvaken vid ingreppet.

2. Är det möjligt att be om att kirurgerna inte tar bort hela skiten, utan bara en del av den, typ halva? Avrunkningar är rätt härliga, inte så nice att ha med sig glidmedel hela tiden kanske.

3. Lindrar cannabis smärtan en aning? Blir det av nu i sommar kan jag ta ledigt från jobbet och ligga och dega stenhög hela dagarna.

4. Hur fan blir det om man får stånd några dagar efter operationen? Lär ju kännas helt åt helvete?

Det var väl alla frågor jag hade. Tack på förhand!

1. Du kommer få bedövning, lovar att du inte kommer känna ett smack. Jag fick alvedon-liknande piller en stund innan ingreppet. När man väl låg på slaktbordet drog dom en spruta i penisroten samt två prutor i strängen. Sen körde dom 2 doser med nåt skojigt i armen på mig (blev salongs på 10 sekunder)
Kände att dom var där och skar men ingen smärta öht. Blev lätt schockad när dom drog tillbaks skynkena och fick se ganska duktigt med blod...hörde läkaren knorra något om många blodkärl

2. Går säkert att diskutera sig fram till en bra lösning. Bara var tydlig med att framföra dina önskemål / förväntningar.

3. Se punkt 1, du kommer absolut inte behöva någon själv-medicinering.

4. Har inte varit några problem för mig. Har fått stånd av olika grader, allt från halvslakt morgonstånd till all out ståfräs utan några komplikationer. Kan säkerligen bero på att jag enbart har opererat strängen och inte tagit bort hela förhuden.
Citera
2010-06-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stekspade
Läkaren som köttade min sträng till oigenkännelighet sa att man skulle tvätta med ljummet vatten 2ggr per dag. Mycket viktigt att ha rena händer när man är där nere och slemmar runt.

Har haft lite obehagskänslor den senaste dagen men ingen smärta. Jag tror att detta med hur mycket vila som behövs är helt och hållet individuellt. Jag, som iofs bara opererat strängen, har kunnat jobba precis som vanligt utan smärtlindring.

Ömmar en del när man ska dra tillbaks förhuden samt när man tvättar, men det kom knappast som en chock.
Jag tog tillfället i akt att fråga läkaren om det spelade någon roll om jag hade förhuden tillbakadragen eller inte och enligt henne så kvittade det.

Så man har alltså inga problem att dra tillbaka förhuden efter operationen?

Visst förlängde du strängen? I mitt fall ska de tydligen klippa av den helt.
Citera
2010-06-08, 23:24
Medlem
absentiss avatar
Citat:
3. Se punkt 1, du kommer absolut inte behöva någon själv-medicinering.

Ingen alls? Du får ursäkta min tvivel men det låter lite knäppt. Cannabis ser jag bara som ett plus förresten, jag antar att det inte blir värre av det
Citera
2010-06-09, 15:48
Medlem
Nej fyfan för svensk sjukvård. NU fick jag ett telefonsamtal där de sa att min operation imorgon kanske blir struken pga. personalbrist

Förhoppningvis skulle det gå ändå eftersom ingreppet går så pass snabbt. Men jag har väntat 5 månader nu, och blir det inte av måste jag börja om från början eftersom jag flyttar. Så då blir det vårdcentral - urolog - väntan i 3-4 månader, IGEN.

Nu ska jag gå och vara nervös för om det blir av eller inte
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-06-09 kl. 15:55.
Citera
2010-06-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Så man har alltså inga problem att dra tillbaka förhuden efter operationen?

Visst förlängde du strängen? I mitt fall ska de tydligen klippa av den helt.

Dom gjorde ett snitt i strängen. (I) = sträng
(_) = snitt
(: ) = stygn

I
I___ Punkt A, precis ovanför snittet
I Punkt B, precis under snittet
I

Efter ingreppet ser det ut såhär:

I Punkt A
:
:
I Punkt B

Dock kapade dom inte strängen helt, snittade ner till halva ungefär sen sydde dom ihop det.
Inga problem att dra tillbaks förhuden när jag är slak, har inte vågat exprimentera vid erigerat tillstånd.
Visst ömmar det lite men inget akut.
Citera
2010-06-09, 20:45
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
4. Hur fan blir det om man får stånd några dagar efter operationen? Lär ju kännas helt åt helvete?
Det varierar otroligt för många. Många i den här tråden har sagt att dom inte kände ett dyft när dom fick stånd, personligen så gjorde det jävla ont för mig.

Citat:
Ingen alls? Du får ursäkta min tvivel men det låter lite knäppt. Cannabis ser jag bara som ett plus förresten, jag antar att det inte blir värre av det
Generellt sett så kommer du inte ha speciellt ont. Jag tog en citodon samma dag för att vara säker. Behövde ingenting mer efter det.
Citera
2010-06-10, 02:34
Medlem
prylfs avatar
Närmar mig 40 timmar sedan ingreppet och tvingades nyss upp av ett morgonstånd (aja, vem behöver mer än tre timmars sömn/natt i vilket fall?). För min del så var det tydligen lite speciellt då de var tvungna att karva loss förhuden ifrån ollonet vilket om jag inte missförstod något gjorde att det blir "fulare och gör mer ont ett tag".

Citat:
Funderat på en omskärelse ett tag nu. Har lite trång förhud, den har egentligen aldrig varit något problem vid sex eller så, men det är hygienfrågan jag tänker på framför allt... Har lite frågor...

1. Är det alltid möjligt att be om att bli nedsövd/morfin? Skulle inte vilja vara klarvaken vid ingreppet.

2. Är det möjligt att be om att kirurgerna inte tar bort hela skiten, utan bara en del av den, typ halva? Avrunkningar är rätt härliga, inte så nice att ha med sig glidmedel hela tiden kanske.

3. Lindrar cannabis smärtan en aning? Blir det av nu i sommar kan jag ta ledigt från jobbet och ligga och dega stenhög hela dagarna.

Det var väl alla frågor jag hade. Tack på förhand!

1. Du kan få bli nedsövd om du tycker det känns obehagligt, bara att säga till och några sekunder senare så mår du kalas

2. Min lokalbedövning tog inte som den skulle så jag bad om att bli knockad när de började skära(känslan för min del när de gick loss med skalpellen var ungefär som att någon konstant stack mig med en spruta, hade gått att stå ut med men varför skulle man vilja det?) Några sekunder senare så kändes allt perfekt igen

3. Det gör inte direkt ont om dagarna. Jag klämmer två alvedon med ~6-7h mellanrum i förebyggande syfte enligt doktorns rekommendation. Känsla av obehag? Japp. Ont? Nope. Går alldeles utmärkt att knata till jobbet dagen efter om man är en s.k. kontorsråtta annars kanske man vill avvakta en dag eller två. Det kommer ta några månader innan du får tid, vårdcentralen ska ta en titt sen så ska kirurgen ta en titt och komma fram till samma sak som de på vårdcentralen kom fram till och sen plockar de upp skalpellen. Runt 5-6 månader är det nog bara att räkna med.

4. Olika för alla verkar det som, för min del så gör det inte så ont men det är mer än nog för att väcka mig var jävla gång och förstöra alla chanser på att somna om innan det har lagt sig igen. Har inte fått det under dagen än så jag har ingen aning om hur det känns när man är helt uppvaknad.
Citera
2010-06-10, 10:17
Medlem
peeew. Fick göra operationen ändå, fastän jag blev varnad igår att den kunde strykas. Sjukt skönt att det blev av iallafall.

Själva operationen gick rätt bra. Var samma ursöta urolog som tittade förut som gjorde detta. Det som gjordes var att strängen snittades och förlängdes. Var jäkligt nervös innan, men det är ju inte direkt konstigt. Pulsen var uppe i 120 som mest Sjönk dock till normal puls efter ett tag. Själva operationen är egentligen inte jobbig. Smärtan av bedövningen är väldigt liten och själva operationen känns ju givetvis inte. Men obehagskänslan är hög, och ibland kunde man känna blodet flöda ut (tror jag) . Jag vet inte om det var så, men det var en pulserande känsla.

Nu känns det inte alls. Förväntar mig lite mer smärta senare (?). Nu sitter jag och är pissnödig som fan och ska se om jag vågar gå på toa snart.

Fråga: Vågar jag dra ned förhuden sen? Är lite känslig och vore jobbigt att ha den överdragen länge.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-06-10 kl. 10:19.
Citera
2010-06-10, 15:00
Medlem
Citat:
peeew. Fick göra operationen ändå, fastän jag blev varnad igår att den kunde strykas. Sjukt skönt att det blev av iallafall.

Själva operationen gick rätt bra. Var samma ursöta urolog som tittade förut som gjorde detta. Det som gjordes var att strängen snittades och förlängdes. Var jäkligt nervös innan, men det är ju inte direkt konstigt. Pulsen var uppe i 120 som mest Sjönk dock till normal puls efter ett tag. Själva operationen är egentligen inte jobbig. Smärtan av bedövningen är väldigt liten och själva operationen känns ju givetvis inte. Men obehagskänslan är hög, och ibland kunde man känna blodet flöda ut (tror jag) . Jag vet inte om det var så, men det var en pulserande känsla.

Nu känns det inte alls. Förväntar mig lite mer smärta senare (?). Nu sitter jag och är pissnödig som fan och ska se om jag vågar gå på toa snart.

Fråga: Vågar jag dra ned förhuden sen? Är lite känslig och vore jobbigt att ha den överdragen länge.

Forts.

Funderade på det ang. att dra över förhuden över ollonet. Det är lite svullet nu. Provade att dra över den, men drog tillbaka för säkerhetsskull. Men jag tänkte inatt; borde väl vara bäst att dra över den så man slipper problem och smärta när man får stånd på natten? Känns som strängen "belastas" och sträcks mindre isåfall.
Citera
2010-06-10, 17:05
Medlem
Citat:
Forts.

Funderade på det ang. att dra över förhuden över ollonet. Det är lite svullet nu. Provade att dra över den, men drog tillbaka för säkerhetsskull. Men jag tänkte inatt; borde väl vara bäst att dra över den så man slipper problem och smärta när man får stånd på natten? Känns som strängen "belastas" och sträcks mindre isåfall.

Var föriktig säger jag bara! Jag har laborerat lite med min sträng nu och resultatet är allt annat än mysigt....
Jag har haft förhuden fördragen hela tiden sedan ingreppet (7 dagar) bortsett från när det ska rengöras.
Har inte sett alltför fräscht ut, svårt att förklara men huden vid stygnen är vit/grådaskig runt dom första stygnen
Till råga på allt lyckades jag få ganska brutal bånge igårkväll, något som jag fick betala dyrt för idag... Stretchade strängen ganska bra och blöder lite lätt, svider och kliar som fasen!
För ca 2 timmar sedan kom jag på den briljanta idén att dra tillbaks förhuden och lufta lite (läka snabbare tänkte jag i min enfald) lyckades såklart få lite stånd med tillbakadragen förhud = smärta!
Stretchade nu strängen ytterligare och blöder från ett par stygn...
Dock tyckte jag mig se att såret fick en mycket sundare färg under luftningen.
Rengjorde efter bästa förmåga och drog upp förhuden igen.

Nu stapplar jag runt i lägenheten och ynkar mig med blödande och svidande balle.
Senast redigerad av Stekspade 2010-06-10 kl. 17:07.
Citera
2010-06-10, 17:16
Medlem
Citat:
Var föriktig säger jag bara! Jag har laborerat lite med min sträng nu och resultatet är allt annat än mysigt....
Jag har haft förhuden fördragen hela tiden sedan ingreppet (7 dagar) bortsett från när det ska rengöras.
Har inte sett alltför fräscht ut, svårt att förklara men huden vid stygnen är vit/grådaskig runt dom första stygnen
Till råga på allt lyckades jag få ganska brutal bånge igårkväll, något som jag fick betala dyrt för idag... Stretchade strängen ganska bra och blöder lite lätt, svider och kliar som fasen!
För ca 2 timmar sedan kom jag på den briljanta idén att dra tillbaks förhuden och lufta lite (läka snabbare tänkte jag i min enfald) lyckades såklart få lite stånd med tillbakadragen förhud = smärta!
Stretchade nu strängen ytterligare och blöder från ett par stygn...
Dock tyckte jag mig se att såret fick en mycket sundare färg under luftningen.
Rengjorde efter bästa förmåga och drog upp förhuden igen.

Nu stapplar jag runt i lägenheten och ynkar mig med blödande och svidande balle.

Det gör ont att bara läsa

Men som sagt; visst bör jag dra för förhuden innan jag går och lägger mig. Har fungerat bra att ha den tillbakadragen idag, rätt känsligt, men det funkar. Känns som ståndet blir betydligt trevligare och mindre skadligt om man drar fram den. Bryr mig inte om smärtan, utan är bara rädd att något ska sabbas nu i sömnen

Glömde fråga läkaren ang. detta. Hon lämnade förhuden tillbakadragen iaf.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-06-10 kl. 17:25.
Citera
2010-06-10, 19:29
Medlem
Helvetes jävla KUK, bokstavligt talat!
2 stygn mitt på har släppt och det ser inte alltför trevligt ut, jag har officiellt gått in i denial-mode och kommer avvakta självläkning.
Kommer eventuellt att skippa jobbet imorgon och stanna hemma utan att röra en fena, måste fan få rätsida på detta nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in