Citat:
Ursprungligen postat av myskoguy
Hm är väl lika att man "kommer fram" här... Är en kille på 20 år som har för trång förhud, får inte ner huden mer än så att toppen på ollonet syns, sen gör det ont, vare sig det är i slakt eller "givakt" tillstånd.. Det har givetvis orsakat problem med kvinnorna då man ej vågar bli för seriös eftersom sex inte direkt skulle vara genomförbart.. Har skjutit upp att gå till vårdcentralen dels för att det känns väldigt skämmigt ( dels att man går dit, sen ifall man får bånge när läkarn undersöker), dels för att det känns väldigt dumt att gå dit som 20-åring...
Har haft väldig ångest över detta ett bra tag nu, så skulle gärna ha lite feedback från er.
Du har redan fått ett bra svar nu men du får ett till
Det första du ska tänka på är att de är professionella. De har hört och sett det mesta och kommer garanterat inte bry sig om din ålder, eller faktumet att du har trång förhud.
Du lär först få en tid hos en vanlig läkare, som kommer att titta lite, och sen skicka dig till en urolog, som även kommer att titta och bestämma vad som ska göras åt saken. För min egen del var den första en gammal gubbe. Risken för stånd var verkligen minimal. Sen kom jag till urologen som var en yngre tjej. Risken för stånd där bör varit större, men jag var inte i närheten av att få det ändå. Operationen utfördes av samma tjej, och när hon kollade först. Inte i närheten av stånd då heller. (Fick f ö en liten "crush" på urologen efteråt
Förstår fortfarande inte hur tösen kunde se ut att vara typ 22 år och vara urolog
)
Bara ring vårdcentralen, och gör det på måndag. Du lär få vänta några månader, så det är likabra att ringa så fort som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av myskoguy
Hurdan operation blir det då? Sett att det finns flera "val", vad är det man ska ta egentligen?
Det beror lite på. Du sa att du hade trång förhud. Då kan man göra ett snitt i förhuden, eller göra en omskärelse. Har du kollat så inte strängen kan vara problemet också? I mitt fall trodde jag hela tiden att jag hade trång förhud, tills jag faktiskt tittade och insåg att det var strängen som var för kort.
Vad som ska göras är lite upp till dig, beroende på om du vill ha kvar förhuden eller inte.