Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stekspade
Helvetes jävla KUK, bokstavligt talat!
2 stygn mitt på har släppt och det ser inte alltför trevligt ut, jag har officiellt gått in i denial-mode och kommer avvakta självläkning.
Kommer eventuellt att skippa jobbet imorgon och stanna hemma utan att röra en fena, måste fan få rätsida på detta nu

Stygnen ska ju släppa efter 1-2 veckor, och det har väl gått en vecka för dig? Jag menar så länge det sitter ihop riktigt borde det gå bra!?

Var det ståndet som gjorde det?
Citera
2010-06-11, 06:03
Medlem
Första natten avklarad. Känns skönt iallafall. Väntade mig att vakna av smärta pga. stånd, men gjorde aldrig det. Däremot fick jag ett litet stånd när jag vaknade, men det kändes inte Vågade inte ens somna igår pga. detta, men nu bör nästa natt gå bättre.
Citera
2010-06-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Första natten avklarad. Känns skönt iallafall. Väntade mig att vakna av smärta pga. stånd, men gjorde aldrig det. Däremot fick jag ett litet stånd när jag vaknade, men det kändes inte Vågade inte ens somna igår pga. detta, men nu bör nästa natt gå bättre.

Bra där!
Hoppas att allt fixar sig för dig nu
Jag har fortfarande inte vågat kolla läget med min sträng....stramade lite vid en cykeltur idag men känns helt ok. Väntar nog några timmar till innan jag ska köra lite rengöring.
Citera
2010-06-11, 23:26
Medlem
Citat:
Bra där!
Hoppas att allt fixar sig för dig nu
Jag har fortfarande inte vågat kolla läget med min sträng....stramade lite vid en cykeltur idag men känns helt ok. Väntar nog några timmar till innan jag ska köra lite rengöring.

Har faktiskt varit väldigt behagligt hittills. Inga smärtor alls i stort sett, och den lilla svullnaden försvann direkt. Återkommer efter denna natten. Får hoppas att den är lika behaglig

Borde ha läkt så pass mycket för dig att det inte gör något att ett par stygn lossnade.
Citera
2010-06-12, 03:32
Medlem
Hm är väl lika att man "kommer fram" här... Är en kille på 20 år som har för trång förhud, får inte ner huden mer än så att toppen på ollonet syns, sen gör det ont, vare sig det är i slakt eller "givakt" tillstånd.. Det har givetvis orsakat problem med kvinnorna då man ej vågar bli för seriös eftersom sex inte direkt skulle vara genomförbart.. Har skjutit upp att gå till vårdcentralen dels för att det känns väldigt skämmigt ( dels att man går dit, sen ifall man får bånge när läkarn undersöker), dels för att det känns väldigt dumt att gå dit som 20-åring...

Har haft väldig ångest över detta ett bra tag nu, så skulle gärna ha lite feedback från er.
Citera
2010-06-12, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Har faktiskt varit väldigt behagligt hittills. Inga smärtor alls i stort sett, och den lilla svullnaden försvann direkt. Återkommer efter denna natten. Får hoppas att den är lika behaglig

Borde ha läkt så pass mycket för dig att det inte gör något att ett par stygn lossnade.

Du hade rätt! Jag kollade läget nyss och det ser faktiskt riktigt bra ut, känner en sån otrolig lättnad. Ett tag trodde jag att det var återbesök som gällde... Nu är det bara att vänta och ta det lungt.
Citera
2010-06-12, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskoguy
Hm är väl lika att man "kommer fram" här... Är en kille på 20 år som har för trång förhud, får inte ner huden mer än så att toppen på ollonet syns, sen gör det ont, vare sig det är i slakt eller "givakt" tillstånd.. Det har givetvis orsakat problem med kvinnorna då man ej vågar bli för seriös eftersom sex inte direkt skulle vara genomförbart.. Har skjutit upp att gå till vårdcentralen dels för att det känns väldigt skämmigt ( dels att man går dit, sen ifall man får bånge när läkarn undersöker), dels för att det känns väldigt dumt att gå dit som 20-åring...

Har haft väldig ångest över detta ett bra tag nu, så skulle gärna ha lite feedback från er.

Tjenixen, jag vet precis hur du känner dig. det var ingen höjdare att ringa till vårdcentralen som 25+ och säga att man hade problem med förhuden.... Risken att du skulle få stånd vid undersökningen är minimal, maken till osexig stämning får man leta efter plus att du förmodligen kommer att vara ganska duktigt nervös.
Sen hade jag ganska mycket tur, antar jag, då det var ett riktigt gammal russin till tant som undersökte mig.

Tyvärr hade jag inte samma tur på operationsdagen när det visade sig att en het tjej i min egen ålder skulle sköta själva operationen. Blev intryckt i ett litet omklädningsrum och fick byta om till den otroligt sexiga "operations-outfiten" sen kom hon in och sa nåt i stil med att jag skulle visa vad det var som hade kukat ur (haha).
Då var det bara att hala fram den slemmige och sen började hon beskriva ingreppet. Ingen bånge men kändes halvbra

Bra att du bestämt dig för att ta tag i det, lika bra att få det gjort. Måste säga att själva operationen var väldigt odramatisk och simpel för min del. Det jobbiga var att gå runt och ha en skev balle i alla dessa år innan man fick tummen ur

Nu ska jag be en stilla bön för att min läkning går snabbt, det börjar klia lite i avtryckarfingret om man säger så!
Citera
2010-06-12, 04:52
Medlem
syntetconnys avatar
Är omskuren och det är jag jävligt nöjd med. Ser satans porrigt ut och man blir uthålligare.
Citera
2010-06-12, 12:22
Medlem
Citat:
Tjenixen, jag vet precis hur du känner dig. det var ingen höjdare att ringa till vårdcentralen som 25+ och säga att man hade problem med förhuden.... Risken att du skulle få stånd vid undersökningen är minimal, maken till osexig stämning får man leta efter plus att du förmodligen kommer att vara ganska duktigt nervös.
Sen hade jag ganska mycket tur, antar jag, då det var ett riktigt gammal russin till tant som undersökte mig.

Tyvärr hade jag inte samma tur på operationsdagen när det visade sig att en het tjej i min egen ålder skulle sköta själva operationen. Blev intryckt i ett litet omklädningsrum och fick byta om till den otroligt sexiga "operations-outfiten" sen kom hon in och sa nåt i stil med att jag skulle visa vad det var som hade kukat ur (haha).
Då var det bara att hala fram den slemmige och sen började hon beskriva ingreppet. Ingen bånge men kändes halvbra

Bra att du bestämt dig för att ta tag i det, lika bra att få det gjort. Måste säga att själva operationen var väldigt odramatisk och simpel för min del. Det jobbiga var att gå runt och ha en skev balle i alla dessa år innan man fick tummen ur

Nu ska jag be en stilla bön för att min läkning går snabbt, det börjar klia lite i avtryckarfingret om man säger så!

Hurdan operation blir det då? Sett att det finns flera "val", vad är det man ska ta egentligen?
Citera
2010-06-12, 12:26
Medlem
Citat:

Du har redan fått ett bra svar nu men du får ett till

Det första du ska tänka på är att de är professionella. De har hört och sett det mesta och kommer garanterat inte bry sig om din ålder, eller faktumet att du har trång förhud.

Du lär först få en tid hos en vanlig läkare, som kommer att titta lite, och sen skicka dig till en urolog, som även kommer att titta och bestämma vad som ska göras åt saken. För min egen del var den första en gammal gubbe. Risken för stånd var verkligen minimal. Sen kom jag till urologen som var en yngre tjej. Risken för stånd där bör varit större, men jag var inte i närheten av att få det ändå. Operationen utfördes av samma tjej, och när hon kollade först. Inte i närheten av stånd då heller. (Fick f ö en liten "crush" på urologen efteråt Förstår fortfarande inte hur tösen kunde se ut att vara typ 22 år och vara urolog )

Bara ring vårdcentralen, och gör det på måndag. Du lär få vänta några månader, så det är likabra att ringa så fort som möjligt.

Citat:
Hurdan operation blir det då? Sett att det finns flera "val", vad är det man ska ta egentligen?

Det beror lite på. Du sa att du hade trång förhud. Då kan man göra ett snitt i förhuden, eller göra en omskärelse. Har du kollat så inte strängen kan vara problemet också? I mitt fall trodde jag hela tiden att jag hade trång förhud, tills jag faktiskt tittade och insåg att det var strängen som var för kort.
Vad som ska göras är lite upp till dig, beroende på om du vill ha kvar förhuden eller inte.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-06-12 kl. 12:35.
Citera
2010-06-12, 12:32
Medlem
2 dagar har gått nu. Fick ännu en natt av god sömn. Inga som helst problem med nattlig erektion. Tror antingen de är för små, eller att jag faktiskt inte känner av dem. Men det går faktiskt väldigt smidigt hittills. Stygnen sitter som de ska och det gör inte ont alls. Behöver nog inte uppdatera varje dag eftersom det lär vara rätt oförändrat i stort sett.
Citera
2010-06-12, 12:50
Medlem
Hallå! Jag blev omskuren för 7 dagar sedan och fick en infektion vilket gjorde att förhuden blev(är) galet svullen, samt några sår som droppar lite blod då och då(blödde riktigt kraftigt dag 2) men nu är det ganska lugnt förutom när jag sover. Till min fråga, någon som vet om det är ok att röka cannabis i detta läge? Har en del liggandes här och det är så sjukt frestande, men är lite nojjig över att det får såren att blöda igen pga hög puls eller något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in