Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-02, 13:46
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Ja hur går man tillväga om vill bli omskuren? Ringa vårdcentralen och boka tid eller?

Varför inte göra det själv? Kan inte vara för avancerat?
Citera
2010-05-02, 16:28
Medlem
Adjutors avatar
Hej!

Under denna länk står lite info som kan vara en bra grund:
http://www.vardguiden.se/Tema/Sex-oc...ig-omskarelse/

Det jag mest är nyfiken på är, varför?
Citera
2010-05-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkster
Har ingen betydelse, han har nog kollat för mycket på amerikansk PORR.

Precis, förhuden har en funktion som allt annat på våran kropp, den sitter där för att skydda ollonet. Förhudsförträngning kan vara obehagligt när man har sex, jag vet. Att då ta bort hela förhuden är bara dumt när det finns enklare metoder.
Citera
2010-05-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claes1
Precis, förhuden har en funktion som allt annat på våran kropp, den sitter där för att skydda ollonet. Förhudsförträngning kan vara obehagligt när man har sex, jag vet. Att då ta bort hela förhuden är bara dumt när det finns enklare metoder.

Att ha sex med för trång förhud är för många inte bara lite obehagligt det kan också vara inprincip omöjligt. Man kan t.ex. inte komma under sex eftersom det stramar för mycket.

Ett snitt fungerar inte så bra som vissa verkar tro. Har själv gjort det utan att det hjälpt mig. För vissa kanske det funkar men bevisligen inte för alla.
Omskärelse är en utmärkt lösning och dessutom den enklaste alternativet, därav anledning till att det är urologernas första förslag.
Citera
2010-05-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xixip
Att ha sex med för trång förhud är för många inte bara lite obehagligt det kan också vara inprincip omöjligt. Man kan t.ex. inte komma under sex eftersom det stramar för mycket.

Ett snitt fungerar inte så bra som vissa verkar tro. Har själv gjort det utan att det hjälpt mig. För vissa kanske det funkar men bevisligen inte för alla.
Omskärelse är en utmärkt lösning och dessutom den enklaste alternativet, därav anledning till att det är urologernas första förslag.

Glöm inte att kvinnan i fråga kan se olika ut också! Vissa är trånga, en del är större, har haft alla typer. Jag tänker inte ändra mer på penis innan jag fått använda den efter snittet jag gjorde för ca. 4 veckor sen.
Citera
2010-05-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claes1
Glöm inte att kvinnan i fråga kan se olika ut också! Vissa är trånga, en del är större, har haft alla typer. Jag tänker inte ändra mer på penis innan jag fått använda den efter snittet jag gjorde för ca. 4 veckor sen.

Hur mår du nu? Är du back in business? Och ser pikken normal ut igen? Måste veta hur lång läketiden för dom olika ingreppen är.
Citera
2010-05-06, 19:05
Medlem
ja ni de är ju en jävligt enkel operation jag gjorde själv en halv omskärelse (alltså tog bara bort det trånga partiet) gjordes med lokalbedövning i dicken och sedan klippte och skar de i den sure.... eftersom en annan inte kunde hålla sig från att doppa så gjodrde jag det innan läkningstiden hade gått ca 4 veckor... vilket resulterade i att såret sprack runt halva ollat (tur som fan att jag var full som ett ägg) de tog ett par veckor extra men det läkte fint...

de där som folk säger om att man får ett mindre känsligt olla tycker inte jag stämmer njuter mer nu än någonsin förut... är jävligt tacksam för min flickvän som fick mig att göra det
Citera
2010-05-06, 23:21
Medlem
PumpkinKings avatar
En väldigt snabb fråga: har en tid för operation (omskärelse) nästa vecka, har en trång förhud. Jag har tidigare gjort ett "snitt" för att det sas att skulle saken mycket bättre men det har inte blivit så alltså. Min fråga är: finns det något som är en "halv" omskärelse och en "hel"? Har hört mycket om detta men har aldrig sett någon som har något annat än en vanlig omskärelse. Gör det någon skillnad annat än det estetiska?
Citera
2010-05-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han-som-vet
ja ni de är ju en jävligt enkel operation jag gjorde själv en halv omskärelse (alltså tog bara bort det trånga partiet) gjordes med lokalbedövning i dicken och sedan klippte och skar de i den sure.... eftersom en annan inte kunde hålla sig från att doppa så gjodrde jag det innan läkningstiden hade gått ca 4 veckor... vilket resulterade i att såret sprack runt halva ollat (tur som fan att jag var full som ett ägg) de tog ett par veckor extra men det läkte fint...

de där som folk säger om att man får ett mindre känsligt olla tycker inte jag stämmer njuter mer nu än någonsin förut... är jävligt tacksam för min flickvän som fick mig att göra det

Är läketiden fyra veckor eller gjorde du det efter fyra veckor?
JAG MÅSTE FÅ REDA PÅ LÄKETIDEN FÖR OMSKÄRELSE, DORSALT SNITT OCH HALV OMSKÄRELSE! ÄR INTE LÅNGT KVAR TILLS JAG SKA GÖRA DET
Citera
2010-05-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse-plaster
Är läketiden fyra veckor eller gjorde du det efter fyra veckor?
JAG MÅSTE FÅ REDA PÅ LÄKETIDEN FÖR OMSKÄRELSE, DORSALT SNITT OCH HALV OMSKÄRELSE! ÄR INTE LÅNGT KVAR TILLS JAG SKA GÖRA DET

Varför måste du veta det så noga?
Citera
2010-05-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Varför måste du veta det så noga?

För att jag har en ashet flickvän och vill vara back in business så snabbt som möjligt.

Dessutom är min förhud inte mega trång. Jag kan ha sex men det är inte jätte skönt. (För mig ) Funderar på vad jag ska göra och vad som är bäst i längden. Min pappa är också omskuren men han har sagt att det inte är så bra :/ Vet verkligen inte vad jag ska göra! Vill veta hur lång läkeprosessen är, det kan påverka mitt val.
Citera
2010-05-07, 16:52
Medlem
ni som undrar hur det ser ut efter en omskärelse och under läketiden. så kan både läsa och se bilder i denna blogg.

http://swedecirc.blogspot.com/search...ax-results=100
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in