Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-02, 23:48
Medlem
Btw har lyckats hålla nere stånd hittills, när tror ni det är lugnt att inte behöva fokusera på det längre? Att få stånd kan ju vara en bra "töjningsmetod", men kan det göra skada? Förväntar mig inte att det kommer vara smärtfritt, men känner att jag behöver töja huden under de här dagarna...
Citera
2012-02-03, 01:47
Medlem
pollykorvs avatar
vaknade nu mitt i natten av att jag behövde gå och pissa, upptäckte att svullnaden som har varit lite mörkröd hela tiden nu har blivit ljusare rosa istället. Tar detta som att svullnaden börjar gå ner , eller tänker jag fel här? Har själv också lyckats hålla mig ifrån att få stånd, men den var på väg att resa sig första natten och då kände jag att det spände i stygnen, så jag håller mig nog undan från det ett par veckor till om det går.
Citera
2012-02-03, 15:59
Medlem
pollykorvs avatar
48 timmar efter operation

Tog ett bad nu när jag kom hem från jobb samtidigt som jag plockade bort förbandet,badet var nog det skönaste på hela veckan

Funderar på att skita i bandage från och med nu eftersom det inte blöder och läkaren sa att det inte skulle behöva vara omlindat efter 2 dagar. Det jag oroar mig för är svullnaden på undersidan som jag tycker är väldigt stor, men andra som skrivit här verkar ha haft det likadant så det är nog inget att oroa sig för. Det som kommer att bli jobbigt är att ha på sig kalsingar, men man få väl härda ut, alternativt hälla i sig en flaska sprit så att man inte har nån känsel kvar i kroppen
Citera
2012-02-03, 16:49
Medlem
Vore det en bra idé att använda någon slags hudkräm för att mjuka upp förhuden innan man drar tillbaka den, eller ska man göra det så naturligt som möjligt? Hur går det för dig, har du börjat dra tillbaka förhuden än? Hur känns det, lätt eller svårt?

Innan jag var opererade mig så funkade det utmärkt att onanera, även om jag inte kunde dra ner förhuden en minsta millimeter (fimosis på latin), och när man hade stånd så spände det inte åt någonstans eller gjorde ont. Anledningen till varför jag valde att göra operationen var att jag antog det kunde bli jobbigt att ha sex, och att jag ville kunna runka på ett mer normalt sätt. Sen antar jag att tjejer tycker det är fräschare att iaf kunna föra tillbaka förhuden, jämfört om ollonet är helt täckt av hud...

Gjorde också en "halv" omskärelse, kändes lite onödigt att ta bort allt. Fast man kan ju alltid göra det en gång till
Citera
2012-02-03, 16:56
Medlem
pollykorvs avatar
Har inte börjat dra tillbaka förhuden än, vågar inte pröva eftersom det är så jävla svullet, men ska kanske försöka ändå senare ikväll. Hur går det för dig då?

Edit: Kunde inte dra tillbaka förhuden alls innan operationen men det funkade att runka, men gjorde inte ont eller så, kan ju säga det nu i efterhand att jag ångrar att jag inte har gjort nåt åt det tidigare

Är inte helt säker på att vi har gjort samma operation, är din förhud också svullen som fan på undersidan?
Senast redigerad av pollykorv 2012-02-03 kl. 17:11.
Citera
2012-02-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollykorv
Har inte börjat dra tillbaka förhuden än, vågar inte pröva eftersom det är så jävla svullet, men ska kanske försöka ändå senare ikväll. Hur går det för dig då?

Edit: Kunde inte dra tillbaka förhuden alls innan operationen men det funkade att runka, men gjorde inte ont eller så, kan ju säga det nu i efterhand att jag ångrar att jag inte har gjort nåt åt det tidigare

Är inte helt säker på att vi har gjort samma operation, är din förhud också svullen som fan på undersidan?

Har inte lust att visa dig bilder direkt, men vad jag förstått så har jag gjort en halv omskärelse, där läkaren/kirurgen har skurit bort en bit av förhuden och sen vecklat in den så att kanten ligger på "undersidan" av förhuden, mot ollonet. Min förhud är dock mer svullen runtom själva öppningen, som en tjock "ring" som är relativt svår att föra över ollonet. Har dock lyckats ett antal gånger, dock inte utan ansträngning eller smärta :P Är 18 atm, orkade inte berätta för mina föräldrar så jag väntade helt enkelt tills jag blev myndig innan jag gick till UM. Hade ju inga större problem så det var inget akut direkt...
Citera
2012-02-03, 17:43
Medlem
pollykorvs avatar
Okej, jag har också prövat att dra tillbaka förhuden nu, det smärtar inte alls när jag gör det, det mesta är psykologiskt. Något som är riktigt obehagligt dock, är när man nuddar vid ollonet, ska försöka att sova utan kompress inatt och sen köra med kompress under morgondagen för det är stört omöjligt att röra sig annars.

Edit: Har nu kommit på en lösning på mitt problem Eftersom mitt ollon just nu är oskyddat på grund av att förhuden är svullen så kommer ollonet ligga emot tyget i kalsongerna vilket blir djävulsk obehagligt

Jag tog en kompress som jag fick med mig från sjukhuset, sen blötlade jag den lite och sen var det bara att lirka ner den i kalsongerna, så istället för att ligga mot tyg och ge en obehagskänsla så ligger ollonet mot en blöt kompress istället och ger inget obehag alls
Senast redigerad av pollykorv 2012-02-03 kl. 18:13.
Citera
2012-02-03, 18:14
Medlem
Citat:
Okej, jag har också prövat att dra tillbaka förhuden nu, det smärtar inte alls när jag gör det, det mesta är psykologiskt. Något som är riktigt obehagligt dock, är när man nuddar vid ollonet, ska försöka att sova utan kompress inatt och sen köra med kompress under morgondagen för det är stört omöjligt att röra sig annars.

Håller med, nudda ollonet=eternal pit of fire
Kanske ska förtydliga lite också, det gör inte ont när jag för tillbaka förhuden, problemet där ligger i att det är såpass svullet runt öppningen. Smärtan kommer först när förhuden ska tillbaka över ollonet. Tror det är nån tråd eller ett väldigt känsligt område som skaver till mot ollonet, vilket kan göra riktigt ont

Just nu är jag lite orolig för hur det kommer te sig när det har läkt, om jag inte utför dessa töjningar så ofta som man borde... Gör fortfarande lite för ont för att jag skall våga göra det flera gånger om.
Citera
2012-02-03, 18:23
Medlem
pollykorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaycobicious
Håller med, nudda ollonet=eternal pit of fire
Kanske ska förtydliga lite också, det gör inte ont när jag för tillbaka förhuden, problemet där ligger i att det är såpass svullet runt öppningen. Smärtan kommer först när förhuden ska tillbaka över ollonet. Tror det är nån tråd eller ett väldigt känsligt område som skaver till mot ollonet, vilket kan göra riktigt ont

Just nu är jag lite orolig för hur det kommer te sig när det har läkt, om jag inte utför dessa töjningar så ofta som man borde... Gör fortfarande lite för ont för att jag skall våga göra det flera gånger om.

Jag är också lite orolig för hur slutresultatet kommer att se ut, för just nu ser det inte ut som en kuk ska göra, men det blir säkert bättre med tiden
Citera
2012-02-03, 19:30
Medlem
Citat:
Jag är också lite orolig för hur slutresultatet kommer att se ut, för just nu ser det inte ut som en kuk ska göra, men det blir säkert bättre med tiden

Japp, får hoppas det. Lite tidigt att börja nojja nu, har bara gått 4 dagar sen operationen :P Efter två veckor borde väl det se mer eller mindre normalt ut? Då kanske det är dags att nojja om allting inte ser rätt ut...
Citera
2012-02-03, 19:58
Medlem
Btw, vågar man få stånd nu? Alltså, framkalla ett själv? Vill se hur det blir, men man kanske drar upp sår eller trådar, jag vill ju inte förstöra nånting...
Citera
2012-02-04, 01:45
Medlem
Ska få en förlängd sträng på måndag. Någon som kan redovisa förhur det känns under tiden efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in