Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaycobicious
Ok, skriver ännu en gång för att uppdatera lite.
Dag 2 idag, har försökt dra tillbaka förhuden över ollonet men har inte kunnat pga av smärta, svullnad och allmän oro över att göra sönder något, tror dock att jag måste ta mig själv i kragen om någon dag å börja "träna", vill ju inte att problemet ska återkomma... Eller kan man göra detta efter att det har läkt?

Tror du ska göra det så snart som möjligt, för annars existerar väl risken att det hela läker ihop till en oigenkännelig röra, i vilken förhuden verkligen fastnar på ollonet?
Citera
2012-02-01, 13:41
Medlem
pollykorvs avatar
Citat:
Tjo, opererade bort förhuden idag (partiell omskärning) och fick rådet att dra bak förhuden så ofta som möjligt så att den inte "fastnar" bakom skaftet när jag drar tillbaka det. Gjorde ni detta, och gjorde ni det direkt efter operationen eller väntade ni i några dagar?

Har en rätt jobbig smärta som gör att jag helst inte rör/töjer den, men det känns ju som en bra idé att följa läkarens råd...

Låg under kniven för snart 2 timmar sen och tror att du och jag har gjort samma operation

Läkaren sa till mig att jag skulle ha kvar kompressen han satte på i ett dygn, sen byta och sätta dit en ny,efter två dagar så ska jag försiktigt börja att försiktigt föra förhuden fram och tillbaka morgon och kväll, för att det inte ska läka ihop.
Citera
2012-02-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollykorv
Låg under kniven för snart 2 timmar sen och tror att du och jag har gjort samma operation

Läkaren sa till mig att jag skulle ha kvar kompressen han satte på i ett dygn, sen byta och sätta dit en ny,efter två dagar så ska jag försiktigt börja att försiktigt föra förhuden fram och tillbaka morgon och kväll, för att det inte ska läka ihop.

Tack för svaret! Får ta något smärtstillande å hoppas att svullnaden går ner lite innan jag försöker med det, fast som man säger, no pain no gain
Citera
2012-02-01, 18:56
Medlem
pollykorvs avatar
Var och pissade precis, det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra,men jag känner inte igen lillgrabben riktigt, ser väldigt svullen ut, antar att detta är normalt, men när går svullnaden ner märkbart?
Citera
2012-02-01, 20:59
Medlem
Jadu, undrar själv samma sak, har för mig det stod nånstans i tråden att det kunde ta en vecka innan svullanden börjar gå ner. Längtar tills dess, just nu måste jag fan ta i för att kunna dra tillbaka förhuden pga att den är såpass svullen
Citera
2012-02-01, 21:41
Medlem
pollykorvs avatar
Citat:
Jadu, undrar själv samma sak, har för mig det stod nånstans i tråden att det kunde ta en vecka innan svullanden börjar gå ner. Längtar tills dess, just nu måste jag fan ta i för att kunna dra tillbaka förhuden pga att den är såpass svullen

Har du provat att försöka dra förhuden fram och tillbaka samtidigt som du sitter i ett varmt bad? Tror att jag läste nåt om det tidigare i tråden och har själv tänkt att ge mig på den varianten när det är dags för mig. Lycka till!
Citera
2012-02-01, 23:19
Medlem
Verdess avatar
Nu gjorde jag inte en halv som ni utan en hel, men för mig tog det ungefär 5 dagar innan det värsta försvann, sen tog det ytterligare en vecka innan den var helt som vanligt. Jag kan tänka mig att det tar lite längre tid för er med tanke på att ni har ett större sår, om jag har förstått saken rätt
Citera
2012-02-02, 00:08
Medlem
Har inte badat i ett badkar på 8 år typ så det kunde ju vara roligt att testa på gött att man är inne på 4:e dagen idag då, känns som det börjar bli lite bättre
Citera
2012-02-02, 02:02
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Har inte badat i ett badkar på 8 år typ så det kunde ju vara roligt att testa på gött att man är inne på 4:e dagen idag då, känns som det börjar bli lite bättre

Se till att tvätta kuken lite extra efter badet. Det är ganska smutsigt i ett badkar, och du vill inte ha en infektion där.
Citera
2012-02-02, 16:46
Medlem
pollykorvs avatar
Kom precis hem från jobb och skulle byta förband och efter lite trixande så fick jag dit det, dock inte lika snyggt som det läkaren satte dit men huvudsaken är ju att den sitter där.

Kör du med förband fortfarande Jaycobicious eller när slutade du använda det?
Citera
2012-02-02, 20:07
Medlem
pollykorvs avatar
Ligger här endast iförd morgonrock och med ett paket om lillen, samtidigt som jag kom på att jag har anmält mig till en bowlingtävling på lördag vilket blir tre dagar efter operationen, tror ni att detta är lugnt att genomföra eller ej?
Citera
2012-02-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollykorv
Kom precis hem från jobb och skulle byta förband och efter lite trixande så fick jag dit det, dock inte lika snyggt som det läkaren satte dit men huvudsaken är ju att den sitter där.

Kör du med förband fortfarande Jaycobicious eller när slutade du använda det?

Yes, har haft det i några dagar, ska nog lägga av snart. Slutade blöda andra dagen så har det mest där för säkerhets skull, ser ibland små fläckar av blodblandat piss, dock väldigt utspätt så det ska inte vara nån fara.

När det gäller tävlingen så är det nog ingen fara, det beror nog mest på hur du själv känner dig. Gör det ont eller dylikt så kan du ju ta det lugnt, upp till dig

Själv känner jag fortfarande smärta efter 4 dagar, dock är den mycket mildare än gårdagens. Den kommer som ett stick då och då, men känner också en tråd som skaver ordentligt mot ollonet (ONT)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in