Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det har gått 3 veckor sedan min operation (full omskärelse). Stygnen sitter fortfarande kvar... Är detta onormalt? Några har ramlat bort men flera sitter kvar. Hur fungerar stygnen? Vad gör att de trillar av? Torkar tråden?
Inte onormalt. Mina satt kvar upp till 5-6 veckor innan allt var borta.
Citat:
Jag har lite problem med att kontrollera strålen när jag pissar. Har jag bra tryck i strålen går den rakt men när jag börjar förlora trycket så blir det lite sprinkler, den kan spruta lite hur som helst. Jobbigt när man är på offentlig toalett och inte kan sitta ner. Är detta normalt? Det var mycket värre i början så det blir bättre och bättre...
Om du är svullen så kan det nog vara svårt att kontrollera strålen. Jag hade inga sådana problem dock... Eftersom det blir bättre o bättre så skulle jag gissa på svullnader som håller på att lägga sig!
Citat:
Kan man inte ha sex fören alla stygn har försvunnit? Jag har en liten chans att hamna i säng med en tjej i helgen och det vore väldigt synd att behöva tacka nej...
Var mkt, mkt försiktig och långsam så KANSKE du inte river upp stygnen, börjar blöda som fan eller får en infektion...
Citat:
Svullnaden har försvunnit men på ovansidan under stygnen är det lite hårt, typ som en avlång ärta under huden... Vad kan detta vara?
Antagligen en vätskeansamling. Kan vara infektion på gång, eller så är det ingenting och du kan vänta på att det ska försvinna. Du kan köpa hydrokortison som KANSKE får bort svullnaden/vätskan. Eller så går du till sjukhuset så de kan klämma ut det som på en finne... Typ.
Citat:
Är jag helt fucked eller är det här saker som kommer försvinna med tiden?
You may be fucked now, but not for long... De sista svullnaderna försvinner först om ca ett halvår. Det sa de till mig i alla fall!