Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-20, 22:09
Medlem
Callz0rs avatar
God afton FB!
jag måste bara säga att jag blev omskuren för ca en månad sedan, och gissa vad som hända igår kväll, när jag var hemma hos min flickvän ska sova över, som de flesta känner till så får man inte ha sex på en månad, hursom, hon väcker mig genom att ge mig ett BJ och jag vaknar ju som om de brann i rummet. OCH OMG VAD UNDERBART DET VAR! DET VAR LÄTT DET DET SKÖNASTE JAG VARIT MED OM!! JAG KOM. OCH TRÄFFADE HENNE I ANSIKTET.

det var lätt värt att levt i celibat i en månad :P
Citera
2011-02-21, 21:39
Medlem
htdgs avatar
Det har gått 3 veckor sedan min operation (full omskärelse). Stygnen sitter fortfarande kvar... Är detta onormalt? Några har ramlat bort men flera sitter kvar. Hur fungerar stygnen? Vad gör att de trillar av? Torkar tråden?

Jag har lite problem med att kontrollera strålen när jag pissar. Har jag bra tryck i strålen går den rakt men när jag börjar förlora trycket så blir det lite sprinkler, den kan spruta lite hur som helst. Jobbigt när man är på offentlig toalett och inte kan sitta ner. Är detta normalt? Det var mycket värre i början så det blir bättre och bättre...

Kan man inte ha sex fören alla stygn har försvunnit? Jag har en liten chans att hamna i säng med en tjej i helgen och det vore väldigt synd att behöva tacka nej...

Svullnaden har försvunnit men på ovansidan under stygnen är det lite hårt, typ som en avlång ärta under huden... Vad kan detta vara?

Är jag helt fucked eller är det här saker som kommer försvinna med tiden?
Citera
2011-02-21, 22:26
Medlem
galenhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det har gått 3 veckor sedan min operation (full omskärelse). Stygnen sitter fortfarande kvar... Är detta onormalt? Några har ramlat bort men flera sitter kvar. Hur fungerar stygnen? Vad gör att de trillar av? Torkar tråden?

Inte onormalt. Mina satt kvar upp till 5-6 veckor innan allt var borta.

Citat:
Jag har lite problem med att kontrollera strålen när jag pissar. Har jag bra tryck i strålen går den rakt men när jag börjar förlora trycket så blir det lite sprinkler, den kan spruta lite hur som helst. Jobbigt när man är på offentlig toalett och inte kan sitta ner. Är detta normalt? Det var mycket värre i början så det blir bättre och bättre...

Om du är svullen så kan det nog vara svårt att kontrollera strålen. Jag hade inga sådana problem dock... Eftersom det blir bättre o bättre så skulle jag gissa på svullnader som håller på att lägga sig!

Citat:
Kan man inte ha sex fören alla stygn har försvunnit? Jag har en liten chans att hamna i säng med en tjej i helgen och det vore väldigt synd att behöva tacka nej...

Var mkt, mkt försiktig och långsam så KANSKE du inte river upp stygnen, börjar blöda som fan eller får en infektion...
Citat:
Svullnaden har försvunnit men på ovansidan under stygnen är det lite hårt, typ som en avlång ärta under huden... Vad kan detta vara?

Antagligen en vätskeansamling. Kan vara infektion på gång, eller så är det ingenting och du kan vänta på att det ska försvinna. Du kan köpa hydrokortison som KANSKE får bort svullnaden/vätskan. Eller så går du till sjukhuset så de kan klämma ut det som på en finne... Typ.

Citat:
Är jag helt fucked eller är det här saker som kommer försvinna med tiden?

You may be fucked now, but not for long... De sista svullnaderna försvinner först om ca ett halvår. Det sa de till mig i alla fall!
Citera
2011-02-21, 22:41
Medlem
Tjolahopp!

Har gått en vecka nu och smärtan är till stor del borta. Men ett stort jävla problem kvarstår.. Jag tror att förhuden fortfarande är för trång... Jag har försökt dra ner förhuden över ollonet lite halvt, gör ont om jag drar för mkt, men rent spontant tror jag att jag måste kapa mer. Mår ganska jävla risigt över det. Jag kan säga att den mesta svullnaden gått ner men lite kvarstår, kan den vara ivägen och göra så att det känns för litet? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och fixa ny operationstid? ...
Citera
2011-02-21, 23:01
Medlem
galenhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficklampan
Tjolahopp!

Har gått en vecka nu och smärtan är till stor del borta. Men ett stort jävla problem kvarstår.. Jag tror att förhuden fortfarande är för trång... Jag har försökt dra ner förhuden över ollonet lite halvt, gör ont om jag drar för mkt, men rent spontant tror jag att jag måste kapa mer. Mår ganska jävla risigt över det. Jag kan säga att den mesta svullnaden gått ner men lite kvarstår, kan den vara ivägen och göra så att det känns för litet? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och fixa ny operationstid? ...

Kontakta VC eller ring sjukvårdsupplysningen! Personligen tror jag att det är svullnaden som spökar...
Citera
2011-02-23, 16:29
Medlem
Operation: idag 23 feb.

Orsak till operation: väldigt trång förhud pga av ärrbildningar

Nödvändig bakgrundsfakta för mitt "problem": för ca 2 år sedan fick jag en hudinflamation som gjorde att det blev väldigt torrt och irriterat på förhuden och det ledde till att det började spricka och blöda och sedan när det läkte så bildades det ärr, ( ärr är ej töjbart ) så jag kunde varken dra tillbaka förhuden i slakt eller hårt tillstånd.

Efter operation: blev sövd vid operationen och blev helt omskuren så har nu ingen förhud kvar . operationen gick väldigt snabbt och lätt och har ännu inte känt någon smärta över huvudtaget . får se hur det känns sen , så skriver mer sedan , svarar gärna på frågor om någon undrar något .

Mvh
Citera
2011-02-24, 20:34
Medlem
Hej! Nu efter att ha läst de 50 första sidorna (och sedan tröttnat och hoppat fram hit) så har jag tänkt ställa en fråga.

Jag är 20 år och har aldrig sett mitt ollon mer än lite grann i toppen. Väldigt trångt och på ena sidan har förhuden växt fast i ollonet. Det sistnämnda tror jag beror på att jag gjorde en operation när jag var 7 år för att jag pissade taggtråd. Då gjorde de ett litet snitt, men det växte igen tämligen snabbt.
När jag gick i gymnasiet så var jag till ungdomsmottagningen som gav mig ett recept på någon salva som jag skulle smörja in morgon och kväll, men jag slarvade och kände att det var en ganska långsökt lösning, i alla fall för mitt fall. Så då släppte jag det för den gången.
Efter att ha upptäckt att det är helt kört när det gäller sex så har jag tänkt ta tag i saken igen och skulle vilja omskära mig. Ska på läkarbesök i morgon, så får se vad läkaren tycker.

Men min fråga är, ni som har gjort operationer på senare tid, hur lång var väntetiden för er?
Man har ju läst om väntetider på uppåt 1 år i början av tråden så man har ju blivit lite orolig, men då var det 2005. Gäller annat nu, må tro?
Citera
2011-02-25, 08:35
Medlem
galenhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075

Men min fråga är, ni som har gjort operationer på senare tid, hur lång var väntetiden för er?
Man har ju läst om väntetider på uppåt 1 år i början av tråden så man har ju blivit lite orolig, men då var det 2005. Gäller annat nu, må tro?

Jag fick vänta 5-6 veckor. Min snopp var ett akutfall och det låter som om ditt fall också kan klassas som det, jag hade ungefär samma symtom som dig...
Citera
2011-02-26, 16:14
Medlem
Ah, okej. Var till läkaren igår som blev chockad när han såg kewken min. Han skickade genast iväg en remiss för omskärelse. Han sa att om jag inte hade hört något inom en vecka så skulle jag ringa till kirurgen. Skulle väntetiden vara längre än 3 månader så hade jag rätt att välja en privat klinik någonstans med resor osv betalt.

En annan fråga, hur länge måste man vara borta från jobbet? Jag jobbar som elektriker så jag rör mig ganska mycket i arbetet.
Citera
2011-02-26, 18:14
Medlem
AuronTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Ah, okej. Var till läkaren igår som blev chockad när han såg kewken min. Han skickade genast iväg en remiss för omskärelse. Han sa att om jag inte hade hört något inom en vecka så skulle jag ringa till kirurgen. Skulle väntetiden vara längre än 3 månader så hade jag rätt att välja en privat klinik någonstans med resor osv betalt.

En annan fråga, hur länge måste man vara borta från jobbet? Jag jobbar som elektriker så jag rör mig ganska mycket i arbetet.

Enligt den kirurgen jag hade så kunde jag återgå till arbetet dagen efter om det var stillasittande. I och med att jag rör mig mycket i mitt arbete (lagerarbete) vilket du säkerligen också gör då som elektriker så sa han att jag skulle vara hemma två - tre dagar. Det jag kan säga är att jag var borta i en vecka för säkerhetsskull vilket var väldigt bra då jag hade väldigt svårt att klättra i hyllor och ha mig på jobbet upp till två veckor efter operation. Detta är nog väldigt olika person till person tror jag.
Citera
2011-02-27, 21:52
Medlem
Ska till farbror doktorn iövermorgon och få snoppen undersökt då jag lider av trång förhud. Gör undersökningen ont? Vad kommer doktorn göra rent praktiskt?
Citera
2011-02-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Jag är omskuren och har absolut inga problem att runka, beror väl lite på hur lång den är och/eller hur stor hand man har.

Jag rekommenderar omskärning, gjorde det för en herrans massa år sen och har aldrig ångrat mig. Har aldrig varit med om att någon dam har reagerat på det heller.

Blir det inte obehagligt för ollonet när de skrapar mot kallingarna?
och torkar de typ inte ut och får massa sprickor?
Är väldigt rädd för en omskärelse.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in