Hej på er.
Har läst lite i tråden och tänkte dela med mig av min historia, om än lite kortfattad.
Som så många andra här hade jag problem med att göra det där första samtalet, ignorerade mitt problem med trång förhud i flera år och antog väl att det som av något sorts mirakel skulle ordna sig. Provade lite salvor, sitta och taija och tänja, bada för att värma upp kuken innan sex(gick lite bättre då), men ja, vill det så vill det inte.
Hur som helst, när jag en dag var på vårdcentralen för lite rutinkoll slank det som ur mig att jag hade problem med grejen där nere och syster tittade mer än gärna. Hon konstaterade snabbt att 1, strängen var för kort och 2, eventuellt lite av förhuden skulle behövas tas bort, men det ansåg hon att en urulog skulle bestämma vilket lätt vettigt. Det tog maximalt 30 sekunder. Sen gick jag hem och det var igång.
Efter några veckor blev jag fundersam över att ingen hade hört av sig så jag ringde till urologen och gick igenom det pinsamma telefonsamtalet och där stog ju mitt namn redan med en remiss, kallelsen hade bara inte nått mig än. Detta var någon gång mars/april och i mitten på maj fick jag komma dit för en koll där en trevligt kille gick igenom mina problem och var väldigt lättsam, kändes egentligen inte ens jobbigt. Ja, dom förstår hur nervösa folk är och har antagligen sett en del könsorgan.
Poängen med detta? Ta kontakt så fort som möjligt, det kommer knappast vara att du ligger med kuken under kniv dagen efter, utan snarare om ett år.
Således fick jag en tid i slutet på oktober.
När jag väl kom till sjukhuset på operationsdagen, här kan vi snabbspola då många redan berättat det, ligga och vänta, få drop, blev inkörd till operationsal, x antal sprutor i penisroten, ingreppet tog ca 20-30 min medan jag låg och prata med en sköterska hög på lugnande. Sov i två timmar efter och vaknade upp med snasen i bandage stor som en falukorv. Hade tyvärr mina tightare jeans på mig dagen till ära så var lite orolig att paketet inte skulle få plats, då jag skulle ta bussen hem(pinsamt att fråga om skjuts). Det löste sig tack och lov eftersom falukorven skulle vara bedövad i ungefär ett dygn till. Det var då härligheterna började.
Första dagen gick ganska smidigt som sagt, gjorde inget speciellt, satt bara hemma och ugglade. Natten till dag två vaknade jag av ett litet "pang" i kroppen. Det var ett stygn som givit vika för min stigande, blodiga ståtlighet under en härlig sexdröm. Klockan var väl runt 7 så fick en fin nattsömn trots allt så det var bara att kliva upp.
Planera inget speciellt de närmaste dagarna, sitt med pitten i högläge för att minska svullnaden. Ett tips kan vara att köra ordentligt med onani dagarna innan så du inte kommer i dessa tankebanor, det är bara att glömma som sagt. Se detta som ett ypperligt tillfälle att se massa krigsfilmer, dricka öl, läsa böcker, plugga(?), ringa mormor.
Ett annat tips är, vilket många här verkar vara oroliga för, att berätta för någon. Bor man hemma blir det lite problematisk om man inte berättar för sina föräldrar. Bor man ensam kan det vara bra att ha en vän som hjälper till med ölinhandlade, eller bara stötta och lida med dig. Till slut sitter ni och garvar åt situationen medan Band of brothers rullar i bakgrunden.
Första dagarna var inte speciellt härliga men konstigt nog vaknade jag redan andra natten med ståfräs utan att det gjorde speciellt ont(kan ha lite med tabletter och någon öl att göra) men vågade inte kolla på spektaklet.
Efter ungefär en vecka började den mesta av smärtan att släppa(har generellt ganska bra läkkött och vet att flera lider längre än så), givetvis gör det lite ont om man har för tighta brallor eller får ståfräs mot madrassen, men man ser ljuset i tunneln. Självklart känns det om man drar eller trycker men under kontroll. Börjar även ana resultatet och det ser bra ut!
Poängen med allt detta? Antar att det är bra att ta hjälp av någon, ställa in sig mentalt på en jobbig första vecka och försöka göra det bästa av situation. Kasta inte bort mer tid på att inte ringa för om ni tycker "Hej, jag har lite problem med snoppen, det känns som att förhuden är för trång/strängen för kort/eller något annat) så kan jag informera er om att det var den sköna biten. Synd att jag inte gjorde detta mycket tidigare. Lycka till!