Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-23, 14:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Glasspinne
Har vid 22 års ålder äntligen tagit tag i problemet efter många misslyckade sexakter. Mitt problem var kanske inte som de flesta. Själva "öppningen" till ollonet var ca 1 cm i diameter, det gjorde självklart att jag inte kunde dra ner förhuden för fem öre. För 6 dagar sedan blev det en omskärelse. Ingreppet var inte stort alls, tog 20 min. Är skit nöjd med mig själv att jag pallrade mig dit och utförde detta.

Låter typ exakt som mig själv, med den rätt väsentliga skillnaden att jag INTE gjort något åt det än... Känner dock att det fan är på tiden nu, tack för att du delade med dig.
Citera
2012-10-23, 16:00
Medlem
Hej!

Gjorde en s.k "förhudsplastik" för cirka 3 veckor sedan och allt har gått bra än sålänge men jag har märkt att jag fortfarande är lite trång, speciellt när jag har stånd...

Är det bara att fortsätta stretcha eller finns det någon speciell salva jag kan köpa så det går lättare? eller ska jag pressa bak förhuden även fast det gör lite ont?

Vill inte operera igen...
Citera
2012-10-23, 16:14
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V0lfram
Hej!

Gjorde en s.k "förhudsplastik" för cirka 3 veckor sedan och allt har gått bra än sålänge men jag har märkt att jag fortfarande är lite trång, speciellt när jag har stånd...

Är det bara att fortsätta stretcha eller finns det någon speciell salva jag kan köpa så det går lättare? eller ska jag pressa bak förhuden även fast det gör lite ont?

Förmodligen är det fortfarande svullet, jag gjorde min operation för en månad sedan och har fortfarande en del svullnad. Resultatet syns först efter 6-12 månader. Är du orolig är det bara att ringa till din operationsavdelning.
Citera
2012-10-23, 21:04
Medlem
förhudsplastik =
Alltså som jag skrev innan började det spricka upp nere vid strängen, nu är strängen delad och en stor reva i förhuden brevid såret där dem sytt ihop det, och sen bara för att ha tur (sarkasm) vaknade med stånd.. vilket nog inte är helt ovanligt, men nu har huden som håller strängen delat sig och ser ut som jävla massaker, dags boka omskärelse? Var på en vc förra veckan och en ssk kollade, såg helt normalt ut med sträng i 2 delar och reva i förhuden...

Några synpunkter? :s
Citera
2012-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
1. Känner du dig osäker tycker jag du ska ringa, bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
2. Det kan ta några veckor / månader, gjorde min operation för en månad sedan och jag har fortfarande en del svullan.
3. Osäkert, troligtvis.
4. Som sagt bara en månad sedan, misstänker att jag kanske behöver men får väl se.

Jag är inte orolig över att det inte ska läka, är orolig att att det läker fel eller tar längre tid men får se vad jag gör, verkar inte sluta heller, samma som förut tror om jag måste dra tillbaka lite och tvätta mig där så tror jag det kommer bli svårt för det och läka utan stygn där. får ringa tror jag, som du sa bättre 1 gång för mkt än 1 gång för lite, Får se vad dom säger.

tack!
Citera
2012-10-24, 01:33
Awaiting Email Confirmation
Kan berätta min historia om min omskärelse.

Insåg egentligen inte att min förhud var trång innan jag var runt 16 år gammal och ett eventuellt samlag började komma på tal. Dock avstyrde jag alltid dessa aktiviteter när jag fattade att min penis inte var helt normal, något jag ångrar i efterhand. Tillslut tog jag tag i problemet och gick till ungdomsmottagningen och fick en remiss utan att någon kollat ett dugg på mig. Schysst.

Väl där så fanns det väl inte så mycket att göra, kom inte nån snubbe och tittade och konstaterade att "jo det var ju lite trångt". Blev bedövad med den mest smärtfulla sprutan jag någonsin fått men det var en riktigt skön narkosläkare, någonstans vid pungen fick jag den men efter det var det ingen smärta. Väldigt olustig känsla dock Det tog väl kanske 30 min och sen bar det av hemåt med en inlindad penis och yrsel och efterdyningar av bedövningen. Hur som helst läkte det inte alls bra. När inte smärtan eller svullnaden la sig efter 5-6 dagar började jag ana oråd och ville kolla hur det egentligen stod till med penis, och det var inte bra alls. Förhuden hade svullnat upp som en ring, en badring under ollonet och stygnen var liksom på undersidan så jag insåg att det hade gått åt skogen. Åkte in till sjukhuset och då konstaterade en tjej att "nae så här ska det inte se ut", blev skickad vidare och då träffar jag av en slump samma läkare som opererade mig förra gången och han blev minst sagt bekymrad när han såg hur det såg ut. Antar väl att han hade tänkt göra något häftigt snitt och bara vidga hålet i förhuden eller något men det blev ju fiasko. Under den här tiden från operationen tills jag märkte att det inte gick bra alls mådde jag mer eller mindre dåligt, men man var ju tvungen att leva, gå i skolan och idrotta samtidigt som man var tvungen att dölja att ens penis hade en ring på sig och värkte konstant.

En andra operation blev schemalagd och den här gången gick det mycket bättre och det kände jag direkt. Värken och svullnaden var mycket mindre och bara efter några dagar var kompressen borta helt och hållet och jag kunde se att det blivit ganska bra ändå. I normalt läge täcker inte förhuden ollonet alls men det finns fortfarande ganska mycket att dra i och att runka inte skulle vara något problem märkte jag snabbt. I början var ollonet väldigt känsligt och att duscha och så sved till ett tag men nu .. 2-3 år senare är det inget som skaver. Oroar mig självklart för hur det kommer bli när man bli gammal med känsel och så men det får bli ett problem för då.

Ajuste. Tjejer vet inte hur dom ska göra med en omskuren penis. Och när man berättar för dom att man är omskuren och att dom inte kan köra så jävla hårt med händer utanför brallorna tror dom att man är ett offer. Idioter.

Jag gjorde alltså operationen 2 gånger men det blev ju bra tillslut iaf. Önskar dock att jag hade försökt dra mer i förhuden och försöka tänja den på egen hand innan jag gick dit första gången. Det funkar ju nu men det känns inte optimalt. En sak är säker iaf och det är att jag kommer uppmuntra eventuell son att dra riktigt rikligt mycket i baguetten så att han slipper gå igenom de operationer jag gjort bara för att kunna få ett fungerande sexliv! Hörs mina omskurna vänner
Citera
2012-10-26, 08:32
Medlem
Till er som är opererade:

Fick ni en färgskiftning precis där snittets las? Se http://www.circlist.com/instrstechs/...663700011b.jpg

Jag opererades för ca 2 år sedan och man kan tydligt se en skarp linje där färger skiftar från rosa till brun/hudfärg, till och med tydligare än på bilden jag länkade

edit: Ser snarare ut som på den här bilden: http://www.restoringforeskin.org/sit...-2_300x300.jpg
Senast redigerad av Syra 2012-10-26 kl. 08:42.
Citera
2012-10-26, 12:40
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syra
Till er som är opererade:

Fick ni en färgskiftning precis där snittets las? Se http://www.circlist.com/instrstechs/...663700011b.jpg

Jag opererades för ca 2 år sedan och man kan tydligt se en skarp linje där färger skiftar från rosa till brun/hudfärg, till och med tydligare än på bilden jag länkade

edit: Ser snarare ut som på den här bilden: http://www.restoringforeskin.org/sit...-2_300x300.jpg

Alla får det. Det är två olika typer av hud som sys ihop, där den tidigare undre huden är betydligt ljusare än den övre. Man kan "lösa" det genom att få huden fastsydd nära ollonkanten, men det är ju lite sent om man redan är opererad
Citera
2012-10-29, 20:29
Medlem
Tjollahopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V0lfram
Hej!

Gjorde min andra operation idag.
Gjorde en förhudsplastik för 2 år sedan som fungerade utmärkt men inte vid hårt tillstånd. Idag tog dem istället bort strängen och gjorde ett hack på ovansidan förhuden.
Hoppas innerligt att det ska bli bra så jag inte behöver göra det en 3e gång.

Det blir inte alltid som man hoppas. Så känner du att det inte blev bra är det bara att beställa en ny tid.
Citera
2012-10-31, 16:35
Medlem
Jag har själv fått en tid för att genomgå denna nervösa upplevelse.

Doktorn ville förlänga min korta sträng men ta bort hela förhuden, är det inte vanligast att man tar bort strängen helt när man gör en omskärelse? Vad är det för poäng att försöka behålla den onödiga strängen som dessutom kan bli till besvär sen igen?

Personligen tycker jag inte det är fult att få lite färgskiftning som du visade Verdes, tvärtom så ser det ju cleanare ut. Tycker du att det är så hemskt kan du alltid bleka den övriga huden lite .
För er som inte gjort det ännu, kanske kan någon här inne svara er om man kan be doktorn specifikt om att få huden fastsydd så högt upp som möjligt?
Citera
2012-11-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18074u
Jag har själv fått en tid för att genomgå denna nervösa upplevelse.

Doktorn ville förlänga min korta sträng men ta bort hela förhuden, är det inte vanligast att man tar bort strängen helt när man gör en omskärelse? Vad är det för poäng att försöka behålla den onödiga strängen som dessutom kan bli till besvär sen igen?

Personligen tycker jag inte det är fult att få lite färgskiftning som du visade Verdes, tvärtom så ser det ju cleanare ut. Tycker du att det är så hemskt kan du alltid bleka den övriga huden lite .
För er som inte gjort det ännu, kanske kan någon här inne svara er om man kan be doktorn specifikt om att få huden fastsydd så högt upp som möjligt?

Det gjorde dom för mig. Tanken var att bara kapa lite förhud men han tyckte att vi skulle ta bort hela strängen så det gjorde vi. Du kan ju höra med läkaren varför han hellre vill förlänga den, det kanske finns någon fördel? Innan det är försent liksom

Hur känns det annars inför operationen?
Citera
2012-11-02, 22:11
Medlem
Hej på er.
Har läst lite i tråden och tänkte dela med mig av min historia, om än lite kortfattad.

Som så många andra här hade jag problem med att göra det där första samtalet, ignorerade mitt problem med trång förhud i flera år och antog väl att det som av något sorts mirakel skulle ordna sig. Provade lite salvor, sitta och taija och tänja, bada för att värma upp kuken innan sex(gick lite bättre då), men ja, vill det så vill det inte.
Hur som helst, när jag en dag var på vårdcentralen för lite rutinkoll slank det som ur mig att jag hade problem med grejen där nere och syster tittade mer än gärna. Hon konstaterade snabbt att 1, strängen var för kort och 2, eventuellt lite av förhuden skulle behövas tas bort, men det ansåg hon att en urulog skulle bestämma vilket lätt vettigt. Det tog maximalt 30 sekunder. Sen gick jag hem och det var igång.

Efter några veckor blev jag fundersam över att ingen hade hört av sig så jag ringde till urologen och gick igenom det pinsamma telefonsamtalet och där stog ju mitt namn redan med en remiss, kallelsen hade bara inte nått mig än. Detta var någon gång mars/april och i mitten på maj fick jag komma dit för en koll där en trevligt kille gick igenom mina problem och var väldigt lättsam, kändes egentligen inte ens jobbigt. Ja, dom förstår hur nervösa folk är och har antagligen sett en del könsorgan.

Poängen med detta? Ta kontakt så fort som möjligt, det kommer knappast vara att du ligger med kuken under kniv dagen efter, utan snarare om ett år.
Således fick jag en tid i slutet på oktober.
När jag väl kom till sjukhuset på operationsdagen, här kan vi snabbspola då många redan berättat det, ligga och vänta, få drop, blev inkörd till operationsal, x antal sprutor i penisroten, ingreppet tog ca 20-30 min medan jag låg och prata med en sköterska hög på lugnande. Sov i två timmar efter och vaknade upp med snasen i bandage stor som en falukorv. Hade tyvärr mina tightare jeans på mig dagen till ära så var lite orolig att paketet inte skulle få plats, då jag skulle ta bussen hem(pinsamt att fråga om skjuts). Det löste sig tack och lov eftersom falukorven skulle vara bedövad i ungefär ett dygn till. Det var då härligheterna började.

Första dagen gick ganska smidigt som sagt, gjorde inget speciellt, satt bara hemma och ugglade. Natten till dag två vaknade jag av ett litet "pang" i kroppen. Det var ett stygn som givit vika för min stigande, blodiga ståtlighet under en härlig sexdröm. Klockan var väl runt 7 så fick en fin nattsömn trots allt så det var bara att kliva upp.
Planera inget speciellt de närmaste dagarna, sitt med pitten i högläge för att minska svullnaden. Ett tips kan vara att köra ordentligt med onani dagarna innan så du inte kommer i dessa tankebanor, det är bara att glömma som sagt. Se detta som ett ypperligt tillfälle att se massa krigsfilmer, dricka öl, läsa böcker, plugga(?), ringa mormor.
Ett annat tips är, vilket många här verkar vara oroliga för, att berätta för någon. Bor man hemma blir det lite problematisk om man inte berättar för sina föräldrar. Bor man ensam kan det vara bra att ha en vän som hjälper till med ölinhandlade, eller bara stötta och lida med dig. Till slut sitter ni och garvar åt situationen medan Band of brothers rullar i bakgrunden.

Första dagarna var inte speciellt härliga men konstigt nog vaknade jag redan andra natten med ståfräs utan att det gjorde speciellt ont(kan ha lite med tabletter och någon öl att göra) men vågade inte kolla på spektaklet.

Efter ungefär en vecka började den mesta av smärtan att släppa(har generellt ganska bra läkkött och vet att flera lider längre än så), givetvis gör det lite ont om man har för tighta brallor eller får ståfräs mot madrassen, men man ser ljuset i tunneln. Självklart känns det om man drar eller trycker men under kontroll. Börjar även ana resultatet och det ser bra ut!

Poängen med allt detta? Antar att det är bra att ta hjälp av någon, ställa in sig mentalt på en jobbig första vecka och försöka göra det bästa av situation. Kasta inte bort mer tid på att inte ringa för om ni tycker "Hej, jag har lite problem med snoppen, det känns som att förhuden är för trång/strängen för kort/eller något annat) så kan jag informera er om att det var den sköna biten. Synd att jag inte gjorde detta mycket tidigare. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in