Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-07, 15:32
Medlem
PastaCarbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Ok, tack för svaret, bara till att vänta då.
Snart 3 veckor sedan, tycker det har läkt fruktansvärt bra utan några som helst komplikationer. Bara badringen som är kvar.

Drygt 3 veckor sedan för mig också, och har fortfarande en badring kvar! Hur är det med dina stygn? Mina börjar lossna och det är riktigt läskigt, känns som hela ollonet kommer ramla av

En annan fråga: man måste väl vara "redo" för sex 8 veckor efter OP?
Citera
2015-01-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastaCarbonara
Drygt 3 veckor sedan för mig också, och har fortfarande en badring kvar! Hur är det med dina stygn? Mina börjar lossna och det är riktigt läskigt, känns som hela ollonet kommer ramla av

Mest troligt
Citera
2015-01-07, 19:35
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastaCarbonara

Mina stygn verkar vara helt borta redan och huden där de satt har vuxit ihop fint.
Citera
2015-01-09, 15:43
Medlem
xobxs avatar
Har precis opererat mig och dom sa att jag skulle smörja in med vaselin morgon och kväll i en vecka.
Var på apoteket och frågade efter vitt vaselin och fick en tub "ACO Vaselin vitt Special Care", är detta rätt typ av vaselin? Dom använde en annan tub där jag opererades..

Redan nu efter ngra timmar bara så har mitt halva ollon fått ett blåmärke, är detta normalt?
Citera
2015-01-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Har precis opererat mig och dom sa att jag skulle smörja in med vaselin morgon och kväll i en vecka.
Var på apoteket och frågade efter vitt vaselin och fick en tub "ACO Vaselin vitt Special Care", är detta rätt typ av vaselin? Dom använde en annan tub där jag opererades..

Redan nu efter ngra timmar bara så har mitt halva ollon fått ett blåmärke, är detta normalt?

Det är normalt, hela mitt ollon var blålila, men nu efter 3 månader är allt bra. Efter 1-2 veckor
minskar svullnaden för varje dag. Vad gäller vaselin så har jag ingen aning eftersom jag aldrig
fick order om insmörjning. Ha tålamod, det kan se förjävligt ut första dagarna
Citera
2015-01-09, 20:11
Är det fler än jag som råkat ut för slarviga kirurger och fått snett, ojämnt och/eller vridet ihopsytt? Det känns lite som att jag är rätt ensam om det, mtp att de flesta läkare jag träffat inte ens anser sig kompetenta att göra något åt det...
Citera
2015-01-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Är det fler än jag som råkat ut för slarviga kirurger och fått snett, ojämnt och/eller vridet ihopsytt? Det känns lite som att jag är rätt ensam om det, mtp att de flesta läkare jag träffat inte ens anser sig kompetenta att göra något åt det...

Är det nyligen gjort kan det se snett och krokigt ut men eftersom det läker brukar
det jämna till sig. Så var det för mig. Det såg ut som om något skurit med en ovass
kniv första dagarna.
Citera
2015-01-10, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Är det nyligen gjort kan det se snett och krokigt ut men eftersom det läker brukar
det jämna till sig. Så var det för mig. Det såg ut som om något skurit med en ovass
kniv första dagarna.

Nä, vi pratar om snart tre år sedan, så det är färdigläkt sedan länge. Det är snett och ojämnt klippt (dubbelt så mycket kvar av inre förhuden på ena sidan tex), plus att han har sytt ihop det fel. Stramt på vissa delar och för löst på andra. Mörka linjen på undersidan är en halv centimeter för långt åt vänster, osv. Så alltså, inget som rättar till sig, utan rent slarv. Av en överläkare i kirurgisk urologi... Jag har inte värsta förtroendet för svenska läkares kompetens längre, om man säger så...
Citera
2015-01-11, 13:36
Medlem
debbens avatar
Jag ska in och operera min krigare om en vecka. I tråden verkar det som att många kört en full omskärelse, jag blev däremot rekommenderad att gå in och fixa strängen samt skära/töja förhuden lite. Ett par frågor:
1. Hur lång tid tar det innan man är redo för sex? Har läst 6-8 veckor (är detta endast en rek eller är man oftast inkapabel så länge?)
2. Är det vanligt att man får göra fler ingrepp? Verkar som att ingreppet inte alltid fungerar utan att en del har fått gå in och köra en full omskärelse?
3. Tjej kommer på besök över helgen 5 dagar efter ingrepp. Dum idé?

Helt klart en supporter av omskärelse på barn. Hade gärna haft mitt avklarat...
Citera
2015-01-11, 21:14
Medlem
PastaCarbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debben
Jag ska in och operera min krigare om en vecka. I tråden verkar det som att många kört en full omskärelse, jag blev däremot rekommenderad att gå in och fixa strängen samt skära/töja förhuden lite. Ett par frågor:
1. Hur lång tid tar det innan man är redo för sex? Har läst 6-8 veckor (är detta endast en rek eller är man oftast inkapabel så länge?)
2. Är det vanligt att man får göra fler ingrepp? Verkar som att ingreppet inte alltid fungerar utan att en del har fått gå in och köra en full omskärelse?
3. Tjej kommer på besök över helgen 5 dagar efter ingrepp. Dum idé?

Helt klart en supporter av omskärelse på barn. Hade gärna haft mitt avklarat...

2. Min läkare/doktor/kirurg eller vad du nu vill kalla dom sa att det händer ganska ofta att man får operera igen, därav mitt val att göra en full omskärelse för att slippa det. Kanske värt att prova en gång, och om det skiter sig köra en full omskärelse då? Upp till dig!

3. Troligtvis
Citera
2015-01-13, 23:12
Medlem
6 dagar sedan operation idag, full omskärelse. Tycker läkningen går fint! Svullnaden minskar, mest lite svullnad bakom ollonet kvar nu. Ganska noga med att försöka ha högläge.

Lite orolig för att jag fått en infektion där det är som mest svullet, det blir lite mörkgult på kompressen varje dag (ej sårvätska, som jag också har/har haft). Å andra sidan så verkar det ju läka på och bli bättre varje dag. Någon som haft infektion som kan ge lite varningssignaler?

Ser fram emot att stygnen ska börja lossna!
Citera
2015-01-14, 23:15
Medlem
Har gått och varit orolig över detta ett bra tag nu och funderar på att ta tummen ur och göra något åt det. Jag har en ganska trång förhud och även gissningsvis kort sträng. Har inga problem med att dra tillbaka förhuden när snasen är slak, dock böjs ollonet då neråt pga strängen.

Med stånd kan jag dra tillbaka förhuden hela vägen, men det stramar och gör ont där strängen fästs i ollonet och i en "ring" i förhuden som är tightare än den resterande huden. Om jag sedan drar fram förhuden medans jag fortfarande har stånd "korvar sig" förhuden och jag måste räta ut den med fingrarna.

Det verkar inte vara lika illa som för vissa här i tråden så går det möjligtvis att lösa utan operation?
Hel omskärelse är ute ur bilden, men kan tänka mig att klippa strängen/göra snitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in