Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-15, 13:55
Medlem
xobxs avatar
6 dagar sedan operation. Hur vet man att det läker bra?

På många bilder online ser man att det är väldigt svullet precis vid ollonet och jag tror det är detta många refererar till när dom säger badring i denna tråden.

Jag har i princip ingen svullnad alls vid ollonet har har aldrig haft det, och börjar nu bli orolig om detta är dåligt. Eftersom det inte är svullet kan jag inte se vart stygnen är fästa och jag har svårt att se/veta om det läker bra

Finns det någon annan här som gjort en full omskärelse och inte fått en badring?
Citera
2015-01-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xobx

På många bilder online ser man att det är väldigt svullet precis vid ollonet och jag tror det är detta många refererar till när dom säger badring i denna tråden.

Jag har i princip ingen svullnad alls vid ollonet har har aldrig haft det, och börjar nu bli orolig om detta är dåligt. Eftersom det inte är svullet kan jag inte se vart stygnen är fästa och jag har svårt att se/veta om det läker bra

Finns det någon annan här som gjort en full omskärelse och inte fått en badring?

Tja, inga stygn som gått upp och det blir mindre och mindre blod varje dag i princip.

Alltså, jag har bara svullnad bakom ollonet, större delen är inte svullet alls. När jag gjorde operationen sa sköterskan att de helst inte ville bedöva för mycket, eftersom det leder till mer svullnad, så det kanske har lite med bedövningen att göra? För mig är det lite tvärt om, svullnaden gör att jag inte riktigt ser hur det läker.

Jag ringde igår eftersom jag var lite orolig för infektion, men sköterskan sa att jag inte skulle oroa mig, utan att det var bra att ha lite is i magen i början. Nu har jag också börjat gå/sova med det utan att ha det inlindat.
Citera
2015-01-20, 23:19
Medlem
Tja! Ska göra en full omskärelse inom några veckor och har några frågor.

Kan börja med att säga att jag har haft väldigt trång förhud (fimosis) och har aldrig tyckt att sex, avrunkning eller avsugning har varit skönt alls förens jag är påväg att komma. Bara jag som har så?

Nu till frågorna för er som förstår mitt problem..

Hur var sexet första gången? Var de som ni hade tänkt er?
Vad var jobbigast med läkningen?
Sa ni till erat jobb/skola exakt vad ni skulle göra eller bara sjukde ni er några dagar?

Är väldigt nojig över operationen när jag läser runt på nätet om folk som inte blivit nöjda. Dela gärna eran upplevelse.. Behöver stöd här..
Citera
2015-01-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafter
Tja! Ska göra en full omskärelse inom några veckor och har några frågor.

Kan börja med att säga att jag har haft väldigt trång förhud (fimosis) och har aldrig tyckt att sex, avrunkning eller avsugning har varit skönt alls förens jag är påväg att komma. Bara jag som har så?

Nu till frågorna för er som förstår mitt problem..

Hur var sexet första gången? Var de som ni hade tänkt er?
Vad var jobbigast med läkningen?
Sa ni till erat jobb/skola exakt vad ni skulle göra eller bara sjukde ni er några dagar?

Är väldigt nojig över operationen när jag läser runt på nätet om folk som inte blivit nöjda. Dela gärna eran upplevelse.. Behöver stöd här..

Fråga 1: Gjorde några provrunkningar (lite ny teknik, kanske) före första knullet efter op. för att se om den funkade.
Fråga 2: För min del så så blev allt till det bättre. Både runket och knullet.
Fråga 3: Lite pyssel i början med herrbinda men efter ca 1-1,5 vecka slutade det blöda
helt så man kunde sluta med bindan.

För mig blev både självförtroende, liv och sex bättre. Det enda jag ångrar är att jag inte
kom till skott tidigare. Jag skulle tro att det är en mikroskopisk chans att op. misslyckas!
Lycka till!
Citera
2015-01-26, 19:34
Medlem
Någon som opererats av L*rs S*ndfeldt? * = A

Har min operation om någon månad och ska opereras av just honom.
Citera
2015-01-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negers
Någon som opererats av L*rs S*ndfeldt? * = A

Har min operation om någon månad och ska opereras av just honom.

Inte jag, men varför undrar du? Du ska inte oroa dig i onödan, han har jobbet av en anledning, han kan jobbet, be om att få prata med honom om dina oroligheter så kommer han med 100% svara på det.

Gjorde en full omskärelse idag efter en misslyckad första operation men inte fick det mig att lita på doktorn mindre. Du är inte hans första kund så att säga, men som sagt fråga på så svarar han, är du inte nöjd med svaren kan du be om en annan läkare.
Citera
2015-01-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xobx

Det läker bra så länge du inte får feber eller smärtan blir värre istället för bättre, blir du infektionsröd så är det heller inte så bra, Läker det dåligt så är det inte mycket du kan göra åt det eftersom du har svårt och se, men att du inte är svullen skulle jag säga är mer positivt än negativt.

Är du orolig ska du ringa till en urolog (där du gjore ingreppet) och fråga, dom kan svara på dina frågor mycket bättre än vad någon på flashback kan göra.
Citera
2015-01-27, 14:58
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Inte jag, men varför undrar du? Du ska inte oroa dig i onödan, han har jobbet av en anledning, han kan jobbet, be om att få prata med honom om dina oroligheter så kommer han med 100% svara på det.

Gjorde en full omskärelse idag efter en misslyckad första operation men inte fick det mig att lita på doktorn mindre. Du är inte hans första kund så att säga, men som sagt fråga på så svarar han, är du inte nöjd med svaren kan du be om en annan läkare.

Let's face it - alla läkare är inte bra bara för att de har jobbet. Min läkare hade jobbat i 40 år med urologisk kirurgi, men trots det gjorde han en förkastligt dålig operation, och gick knappt med på att prata om det efteråt, än mindre fixa det han hade sabbat... Däremot håller jag helt med om att man ska prata med läkaren. Får man bra svar - gör operationen. Dåliga svar - kräv annan läkare.
Citera
2015-01-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Let's face it - alla läkare är inte bra bara för att de har jobbet. Min läkare hade jobbat i 40 år med urologisk kirurgi, men trots det gjorde han en förkastligt dålig operation, och gick knappt med på att prata om det efteråt, än mindre fixa det han hade sabbat... Däremot håller jag helt med om att man ska prata med läkaren. Får man bra svar - gör operationen. Dåliga svar - kräv annan läkare.

På papper ska en person med 40 år på bältet vara väldigt bra, måste vara ont om urologer där du bor, första personen jag träffade var skit bra, hela personalen va väldigt trevliga och gjorde så man kände sig trygg. Klart det är olika för person till person också, hur trång förhuden är spelar en stor roll.
Citera
2015-01-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Är det fler än jag som råkat ut för slarviga kirurger och fått snett, ojämnt och/eller vridet ihopsytt? Det känns lite som att jag är rätt ensam om det, mtp att de flesta läkare jag träffat inte ens anser sig kompetenta att göra något åt det...

Slarvig va inte min kirurg, men jag märkte samma problem, eftersom det inte hjälpte mig så gjorde jag bara om operationen igår, men en full omskärelse för min förhud va för trång för något annat.
Citera
2015-01-29, 22:31
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
På papper ska en person med 40 år på bältet vara väldigt bra, måste vara ont om urologer där du bor, första personen jag träffade var skit bra, hela personalen va väldigt trevliga och gjorde så man kände sig trygg. Klart det är olika för person till person också, hur trång förhuden är spelar en stor roll.

Vette tusan vad antalet urologer har med en urologs kompetens att göra, men tja, papper hjälper inte när man är slarvig och nonchalant... Jag hade inte särskilt trång förhud, bara tillräckligt för att ge besvär vid erektion. Han gjorde till och med fel omskärelse, och sen blev han sur när jag gick tillbaka med det.

Min poäng är, lita inte blint på en läkare bara för att han har en titel... Man måste ta sig tid och känna efter att det är en vettig läkare... Jag ångrar bittert att jag var godtrogen...
Citera
2015-01-30, 13:20
Medlem
När släpper bedövningen? Eller har den kanske redan släppt?

Känner absolut ingen smärta och då gjorde jag ändå operationen för 4 timmar sen. Kikade lite på den och det såg grymt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in