Citat:
Ursprungligen postat av
xobx
6 dagar sedan operation. Hur vet man att det läker bra?
På många bilder online ser man att det är väldigt svullet precis vid ollonet och jag tror det är detta många refererar till när dom säger badring i denna tråden.
Jag har i princip ingen svullnad alls vid ollonet har har aldrig haft det, och börjar nu bli orolig om detta är dåligt. Eftersom det inte är svullet kan jag inte se vart stygnen är fästa och jag har svårt att se/veta om det läker bra
Finns det någon annan här som gjort en full omskärelse och inte fått en badring?
Tja, inga stygn som gått upp och det blir mindre och mindre blod varje dag i princip.
Alltså, jag har bara svullnad bakom ollonet, större delen är inte svullet alls. När jag gjorde operationen sa sköterskan att de helst inte ville bedöva för mycket, eftersom det leder till mer svullnad, så det kanske har lite med bedövningen att göra? För mig är det lite tvärt om, svullnaden gör att jag inte riktigt ser hur det läker.
Jag ringde igår eftersom jag var lite orolig för infektion, men sköterskan sa att jag inte skulle oroa mig, utan att det var bra att ha lite is i magen i början. Nu har jag också börjat gå/sova med det utan att ha det inlindat.