Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-19, 17:51
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tror vi bryr oss eftersom det görs på barn i mycket ung ålder. Om män vill kapa sin penis så bryr jag mig inte för fem öre, ej heller om de vill hugga av öronen.

Som jag skrev innan, helt fel tråd. Ta reda på vad "medicinsk omskärelse" betyder först, det har inget med rituell omskärelse att göra.
Citera
2016-03-20, 02:08
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tror vi bryr oss eftersom det görs på barn i mycket ung ålder. Om män vill kapa sin penis så bryr jag mig inte för fem öre, ej heller om de vill hugga av öronen.
Du kanske ska läsa trådstarten innan du skriver korkade kommentar
Citera
2016-03-22, 23:47
Medlem
dovAkins avatar
Trodde inte detta var så vanligt :O

Jag gjorde min operation för typ 6 år sedan.

Kunde inte dra tillbaka huden något alls såg ut som en riktig pojk - task

Så gick till ungdomsmottagningen och dem remiiterade mig vidare till sös där en urolog drog och kollade hårt som fan för att konstatera att det inte gick att dra tillbaka huden... No Shit sherlock..

Fick en remiss till Liljeholmen urologi där dem gjorde operationen och tog bort hud och allt verkade bra, dock hjälpte inte denna operation utan jag fick gå runt med elefant snabel och ont som fan i två veckor typ innan dem gjorde om det och gjorde en hel omskärelse. Var lite skeptisk i början då jag gärna inte ville bara omskuren men nu i efterhand fungerade operation utmärkt och kuken ser fan snyggare ut

Fan vad stygnen kliade i bland och när man hade morgon stånd fy fan. Tyckte operationen var ganska chill gjorde endast ont när man bedövande tre sprutor takt in i skaftet vad inte roligt.
Citera
2016-03-24, 11:48
Medlem
Jahapp, då var man nästa man på tur.

Lång historia för min del, problemen börja när jag va 15, är nu 30 år. Det började med att jag märkte att jag inte kunde dra förhuden över ollonet utan att det gjorde ont. Jag insåg snabbt att något inte var som det ska, men det dröjde inte länge tills jag hade samlag första gången. Hon var väldigt våt, så jag körde på utan att det gjorde ont, och märkte efter samlaget att min förhud hade dragit sig över ollonet. Ju fler gånger jag hade sex, desto mer elastisk blev förhuden. Efter 1 månad såg det helt normalt ut, dvs förhuden gick hela vägen tillbaka, perfekt tänkte jag.

Allt funkade bra tills det att jag var 27 och hade sex med min dåvarande flickvän och strängen sprack. Blod överallt, dum som jag var sprang jag panikslagen till toan och hällde handsprit över hela kuken för att minska risken för infektioner. Dummaste jag gjort i hela mitt liv.

Efter strängen hade läkt fick jag en svampinfektion i sista delen av förhuden, ni vet, den som täcker allra sista biten av ollonet vid slakt tillstånd. Detta gjorde i sin tur gjorde att huden blev extremt torr och tight, och att den därför sprack varje gång jag hade sex. Det blev fler o fler ärrbildningar för varje gång den sprack, o huden blev bara värre och värre. Till slut fick jag knappt över förhuden vid slakt tillstånd. Jag var hos mansmottagningen vid ett flertal tillfällen och fick massa olika kortisonsalvor och krämer utskrivna, bland annat dermovat. Dermovat löste mina problem, allt blev som vanligt efter att jag använt det i 3 veckor, kunde ha sex utan att huden sprack och jag trodde allt var löst. Men sen när jag börja trappa ner på dermovatkrämen så gick det sakta tillbaka till att bli för tight igen, och efter några månader var det extremt tight igen.

Efter kanske 5 olika behandlingar bestämde mansmottagningen sig för att skicka mig till en urolog för en eventuell omskärelse. Jag träffa urologen och vi kom överens om att prova partiell omskärelse då det endast är denna del av förhuden som strular, allt annat ser fint ut.

Så nu sitter jag här, Dag 1, 2 timmar efter operationen, med en blodig kuk och skriver på flashback. Läste nu i tråden att partiella omskärelser nästan aldrig funkar och det gjorde mig ju inte direkt glad.... Jag kollade på min penis för en stund sen, o jag har fortfarande förhud nästan hela vägen ner till ollonets slut, däremot saknas den "sjuka" torra delen med massa ärrbildningar... Hoppas att jag slipper en till operation..

Men men, får se det från den ljusa sidan, sprutorna var absolut inte lika farliga som de flesta skriver här inne. Så ni som läser i denna tråd natten innan ni ska opereras och ligger och kallsvetas när ni ska sova, oroa er inte. Jag lovar att sprutorna inte var så farliga, och det går fort. Allt är klart på 1 minut! Sen tog hela operationen ca 30 minuter för min del. Skulle absolut klara att gå igenom det en gång till om jag var tvungen.
Citera
2016-03-26, 11:11
Medlem
+4v nu. Har fortfarande stygn kvar, jävligt irriterande. Kan inte tänka mig att de fyller någon funktion längre, annat än att de är ivägen för den sista läkningen som är kvar. Så jag tänker att jag skall plocka ut dem. Liten vass nagelsax samt pincett som jag steriliserar. Jag ser inte riktigt hur knuten på stygnen ser ut, bara ca 5mm långa tåtar som sticker ut här och där. Någon som tagit sig för detta och har några tips, förutom att kapa tråden och göra rent ordentligt innan och efter?
Citera
2016-03-26, 14:30
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
+4v nu. Har fortfarande stygn kvar, jävligt irriterande. Kan inte tänka mig att de fyller någon funktion längre, annat än att de är ivägen för den sista läkningen som är kvar. Så jag tänker att jag skall plocka ut dem. Liten vass nagelsax samt pincett som jag steriliserar. Jag ser inte riktigt hur knuten på stygnen ser ut, bara ca 5mm långa tåtar som sticker ut här och där. Någon som tagit sig för detta och har några tips, förutom att kapa tråden och göra rent ordentligt innan och efter?

4 veckor?? Prova dra lite försiktigt i dem bara, de ska i princip bara gå att borsta loss. Sitter stygnen jättehårt så ska du nog ta och kontakta din läkare.

Sen måste jag bara fråga k
Senast redigerad av PreaC 2016-03-26 kl. 14:33.
Citera
2016-03-26, 16:22
Medlem
Ja, de ska ju lösas upp efter ca 10 dagar, men tydligen är det vanligt att de sitter kvar längre. Det funkar inte att dra loss dem.
Ska på återbesök om ett tag, men jag blir fan tokig, vill ha bort dem nu.
Citera
2016-03-26, 16:45
Citat:

Jag tog tag i ena änden, drog lite lätt och klippte av öglan. Att tänka på är att inte klippa i skinnet. ;-)
Citera
2016-03-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Jag tog tag i ena änden, drog lite lätt och klippte av öglan. Att tänka på är att inte klippa i skinnet. ;-)
Jo tack skinnet ska jag försöka undvika. Gjorde ett försök efter duschen idag. Fick loss ett par, vissa verkar sitta så jävla tight att jag inte ser öglan. får lirka vidare eller vänta på återbesöket...
Citera
2016-03-26, 22:09
Citat:
Jo tack skinnet ska jag försöka undvika. Gjorde ett försök efter duschen idag. Fick loss ett par, vissa verkar sitta så jävla tight att jag inte ser öglan. får lirka vidare eller vänta på återbesöket...

Bästa är ju att få bort skiten så fort som möjligt, efter fyra veckor har de redan gett fulare märken. Tyvärr, har en del sådana själv, de efter fyra veckor bleknade rätt bra iaf, det är de jag har som satt i sex veckor, eller vad det var, som blev riktigt fula. Men det ska ju förstås inte vara på bekostnad av skadad hud, det blir ju inte bra det heller.

En trubbig nål kan vara till hjälp, om du kan få in den i öglan utan att skada huden. Eventuellt en sprättare, men är inte säker på att den är tunn nog.
Citera
2016-03-27, 07:24
Medlem
Gått 3 månader och en dag nu sedan hälsocentralen skrev remiss.. Blir dags att ringa in igen på måndag och se vad som händer..
Citera
2016-03-27, 15:18
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Ja, de ska ju lösas upp efter ca 10 dagar, men tydligen är det vanligt att de sitter kvar längre. Det funkar inte att dra loss dem.
Ska på återbesök om ett tag, men jag blir fan tokig, vill ha bort dem nu.
Mjo. Jag har kvar några efter 20 dagar. De som löstes upp snabbast var de som satt under den förhud som var kvar på ovansidan och alltid var "sårfuktiga" liksom. De på undersidan har inte lösts upp alls för att det är rätt torrt där. Ska nog klippa bort de jag kan nu så får vi se vad som händer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in