Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-07, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParagonNova
Gjorde min operation igår morse. Skönt att äntligen fått det gjort efter flera år av nojja. Är 17 år gammal för den som undrar.

Operationen gick smidigt. Kirurgen tog en snabb titt och gjorde en bedömning att han behövde snitta både huden och strängen. Jag fick träffa sjuksköterskorna och sedan lägga mig på britsen. Fick narkos genom armen och flög iväg och vaknade efter knappt en timme. Efteråt fick jag hjälp till toan och väl där inne såg jag kompressen. Jag kunde inte pissa med den på så jag frågade en sjuksköterska om det och han sa att det gick att ta av. Sagt som gjort slet jag loss det och såg min misshandlade dase. Den var läskigt röd och svullen och jag frågade om det var normalt. Kirurgen kollade och sa att det var helt normalt. Fick en ny kompress och gick hem.

Drulen är nu extremt svullen och ser på riktigt förjävlig ut, med blåmärken och allt. Vet att det bara har gått ett dygn men tycker svullnaden är lite oroande. Har nån annan upplevt en överdriven svullnad.
Alla svar uppskattas.

Vill tillägga att jag dumt nog tog bort kompressen och duschade försiktigt redan igår kväll. Nu lägger jag om kompressen varje gång jag pissar. Hur gör ni andra? Har ni samma en längre tid istället?

Nu har jag inte gjort min operation men har googlat på detta ämne de senaste månaderna mer än vad som är hälsosamt troligen. Att den kommer se slagen gul och blå är att förvänta, olika svullnader för olika personer kan bero på vilka blodkärl som blev påverkade men svullnaden lägger sig, dock kan det ta flera månader. Försök att ha den i högläge så mycket som det går, upp mot magen alltså. Bli inte orolig över att den ser dålig ut de kommande dagarna/veckorna, håll bara koll så att det inte ser ut att vara inflammerat i form av var eller liknande, du vet nog hur ett vanligt sår ser ut och hur ett inflammerat sår ser ut så.

Skönt att du fått det gjort, "längtar" tills min operation.
Citera
2016-05-09, 18:42
Medlem
Gjorde för ca 4 månader sedan min operation.. Det som oroar mig är att jag fortfarande är riktigt svullen under ollonet, ungefär som en svullen krans eller hur man ska förklara det.
Är det någon annan som vart svullen så länge och ska man ringa läkaren eller bara vänta?
Citera
2016-05-09, 18:45
Medlem
NeonCrosss avatar
Har själv gjort en omskärelse, det är nog en av de bästa sakerna jag någonsin har gjort. Allt från hygien till sex.
Citera
2016-05-09, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av MMIX92
Gjorde för ca 4 månader sedan min operation.. Det som oroar mig är att jag fortfarande är riktigt svullen under ollonet, ungefär som en svullen krans eller hur man ska förklara det.
Är det någon annan som vart svullen så länge och ska man ringa läkaren eller bara vänta?

Det kan ta rätt många månader för svullnaden att helt gå ner, men är du orolig så är det ju inte fel att få det tittat på. Sånt kan man gå till sköterska med, så det brukar man inte behöva vänta så länge på.
Citera
2016-05-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Det kan ta rätt många månader för svullnaden att helt gå ner, men är du orolig så är det ju inte fel att få det tittat på. Sånt kan man gå till sköterska med, så det brukar man inte behöva vänta så länge på.

Tack för svar!
Inte direkt orolig, bara mest förvånad att så pass stor svullnad kan sitta i så länge hehe.
Avvaktar tills det gått 6 månader och är det inte bättre då så besöker jag sjukhuset igen.
Citera
2016-05-09, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av MMIX92
Tack för svar!
Inte direkt orolig, bara mest förvånad att så pass stor svullnad kan sitta i så länge hehe.
Avvaktar tills det gått 6 månader och är det inte bättre då så besöker jag sjukhuset igen.

Beror ju en hel del på hur mycket man använder den med. Svullnaden brukar gå upp en hel del om man har sex eller runkar, särskilt om man inte är återhållsam (vem fan är det). Prova att låta den vara ett par dagar så borde det minska igen, om det är det som är boven. Men annars så ska det ge sig successivt ändå.
Citera
2016-05-09, 23:11
Medlem
Citat:
Beror ju en hel del på hur mycket man använder den med. Svullnaden brukar gå upp en hel del om man har sex eller runkar, särskilt om man inte är återhållsam (vem fan är det). Prova att låta den vara ett par dagar så borde det minska igen, om det är det som är boven. Men annars så ska det ge sig successivt ändå.

Aha.. då får jag ta och leta fram lite självdisciplin igen haha. Hade ju vart perfekt om man kunde få en relativt visuellt attraktiv penis nu till sommaren.
Citera
2016-05-10, 15:34
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Har själv gjort en omskärelse, det är nog en av de bästa sakerna jag någonsin har gjort. Allt från hygien till sex.
Ja om man inte kan tvätta sig under förhuden för att den är för trång så är det bättre hygien, annars inte!

Härligt att du är nöjd! Vad är det som gör sexet bättre?
Citera
2016-05-10, 19:21
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisishappiness
Ja om man inte kan tvätta sig under förhuden för att den är för trång så är det bättre hygien, annars inte!

Under förhuden samlas smuts, så varför säger du att om man har förhud och kan dra tillbaka den och tvätta den är bättre än om man inte har någon förhud alls?

Angående sexet, det känns bara bättre och skönare på något sätt.
Citera
2016-05-10, 21:37
Citat:

Något man slipper efter omskärelse är ju smegma, i och med att körtlarna som tillverkar smegma skärs bort. Sen ligger det inte kvar urin längst ut i vecken på förhuden heller (bakteriehärd). Så jag skulle nog vilja påstå att det är mer hygieniskt utan förhud. Jag vet, tvål och vatten, men man tvättar sig inte hur många gånger som helst på ett dygn.
Citera
2016-05-11, 00:37
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Under förhuden samlas smuts, så varför säger du att om man har förhud och kan dra tillbaka den och tvätta den är bättre än om man inte har någon förhud alls?

Angående sexet, det känns bara bättre och skönare på något sätt.
Fint att sexet är skönare! Det ska bli spännande att testa det när det blir av!
Citat:
Något man slipper efter omskärelse är ju smegma, i och med att körtlarna som tillverkar smegma skärs bort. Sen ligger det inte kvar urin längst ut i vecken på förhuden heller (bakteriehärd). Så jag skulle nog vilja påstå att det är mer hygieniskt utan förhud. Jag vet, tvål och vatten, men man tvättar sig inte hur många gånger som helst på ett dygn.
Till er båda kan jag säga att det gjorts studier på det och det är inte mer hygieniskt att vara omskuren. Flänsost är tvärtom en bra sak för det håller det rent bättre, även om det låter konstigt för det ses som något äckligt.

Tvål ska man för övrigt inte använda, det torkar ut slemhinnorna och är allmänt för mycket! Köp RFSLs intimtvätt!
Citera
2016-05-11, 08:33
Citat:
Fint att sexet är skönare! Det ska bli spännande att testa det när det blir av!Till er båda kan jag säga att det gjorts studier på det och det är inte mer hygieniskt att vara omskuren. Flänsost är tvärtom en bra sak för det håller det rent bättre, även om det låter konstigt för det ses som något äckligt.

Tvål ska man för övrigt inte använda, det torkar ut slemhinnorna och är allmänt för mycket! Köp RFSLs intimtvätt!

Det beror ju lite på vad man lägger i begreppet hygieniskt. I studier tar man inte hänsyn till "känna sig fräsch", de tittar på det rent medicinska. Hur bra smegma än må vara (jag vet att det har en viktig funktion för att hålla rent) så bidrar det inte direkt till känslan av hygien, varken för en själv eller en partner. Smegma behövs ju dessutom enbart för att man har en förhud, för att smörja och hålla borta bakterier under den, den skulle inte fylla något syfte för en omskuren.

Vilka slemhinnor? Jag är omskuren så jag har knappt någon. Använder i och för sig duschcreme istället för tvål, som de flesta, i och med att det inte är lika uttorkande för huden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in