Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-03, 19:55
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är inte så farligt, värst är att efter operationen drar sjuksköterskan av förhuden när det är ömt, svullet,

smärtan är inte så farlig som man kan tro,

men det finns ett problem som inte många nämner, nämligen morgonståndet….

man vaknar av smärta, det känns som att stygnen kommer spricka och blodet kommer spruta, känns som en kniv som skär, man kan få panik

Kommer ihåg att jag vaknade flera gånger varje natt med erektion. Gjorde rejält ont och var obehagligt i några minuter tills det la sig. Började blöda varje gång första 3-4 nätterna.
Citera
2019-12-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Kommer ihåg att jag vaknade flera gånger varje natt med erektion. Gjorde rejält ont och var obehagligt i några minuter tills det la sig. Började blöda varje gång första 3-4 nätterna.

Ja det är ingen skönhetssömn dom första nätterna, inte mycket att göra nått åt dock.
Tycker det är bättre att köra utan smärtstillande så man vaknar och får ner ståndet fortast möjligt
Citera
2019-12-03, 20:40
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Ja det är ingen skönhetssömn dom första nätterna, inte mycket att göra nått åt dock.
Tycker det är bättre att köra utan smärtstillande så man vaknar och får ner ståndet fortast möjligt

Jag använde inget smärtstillande alls. Sen ska man absolut inte använda antiinflammatoriska smärtstillande, såsom naproxen, ibuprofen, dikofenak med flera. Det förtunnar bloder och ökar risken för blödning.
Citera
2019-12-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Kompresser lindrar inte smärtan utan är mer till för att skydda såret från underkläder mm. Enda smärtlindringen du kan ta till är vanliga värktabletter, men det kommer knappast behövas.

Är du säker på att du bara ska göra en halv och inte en hel omskärelse?
Ok!
Ja, rätt så säker då jag inte har väldigt trång förhud utan bara vid erektion.
Citera
2019-12-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är inte så farligt, värst är att efter operationen drar sjuksköterskan av förhuden när det är ömt, svullet,

smärtan är inte så farlig som man kan tro,

men det finns ett problem som inte många nämner, nämligen morgonståndet….

man vaknar av smärta, det känns som att stygnen kommer spricka och blodet kommer spruta, känns som en kniv som skär, man kan få panik
Tack för svar! Vad gör man för att undvika detta? Eller jag menar få det att sluta så fort som möjligt? Något knep som funkade för dig?
Citera
2019-12-03, 21:14
Medlem
Kommer det lukta förjävligt om mig på kontoret?
Citera
2019-12-03, 21:16
Medlem
StigAllans avatar
Har ett minne från när jag var liten att jag tittade på snoppen och drog i den och såg då att förhuden rörde på sig.
Rullade tillbaka förhuden samtidigt som den sprack upp och började blöda, gjorde ont minns jag.

Har aldrig haft några problem sen dess.
Citera
2019-12-04, 09:42
Medlem
12cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMNskrtel
Ok!
Ja, rätt så säker då jag inte har väldigt trång förhud utan bara vid erektion.

Ok. Tänker mest på att många som gör bara halv blir inte nöjda pga komplikationer, sedan slutar det med att de gör en hel vid senare tillfälle.

Citat:
Kommer det lukta förjävligt om mig på kontoret?

Hahahaha, nej. Inte om du håller rent, tvättar kuken när du pissat och har kompresser. Smörj gärna in ärret och ollonet (som nu kommer vara blottat även med en halv omskärelse) med vitt vaselin om du behöver pga torka.
Citera
2019-12-04, 16:25
Medlem
12cms avatar
Citat:
Tack för svar! Vad gör man för att undvika detta? Eller jag menar få det att sluta så fort som möjligt? Något knep som funkade för dig?

Lägg dig i fosterställning och gör kuken så liten som möjligt (jag vet, svårt för någon med fb-dase).
Citera
2019-12-08, 04:21
Medlem
Hej alla med förhudsproblem. Har läst många inlägg i denna tråd och försökt få en bra bild.

Jag funderar nämligen om det kan bli aktuellt för mig att omskära mig också. Jag har nämligen fått problem dom senaste månaderna med sprickor på förhuden som ser ut som små sår som svider som fan. Får dom vid onani och sex. Har provat att avstå sex i 1-2 veckor i två omgångar men dom kommer tillbaka. Har nu gått en kur på snart 3 veckor med antisvampkräm som husläkaren gav mig men det verkar inte heller hjälpa? Någon av er som hade detta problem innan ni bad om omskärelse?

Känner att min förhud blivit stramare på senaste tiden pga dessa sprickor som när dom läkt sig verkar gjort att förhuden är tajtare än förut. Hade aldrig problem med tajt förhud innan men nu känns den väldigt tajt. Går att dra den bakom ollonet vid erektion men måste anstränga mig lite för att dra upp den över ollonet igen. Går givetvis lättare när penisen är slak.

Ska på återbesök snart, är det värt att be om någon kräm som töjer ut förhuden lite eller är det kört?
Citera
2019-12-09, 08:18
Medlem
12cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pennywize
Ska på återbesök snart, är det värt att be om någon kräm som töjer ut förhuden lite eller är det kört?

Börja med en kräm. Blir det inte bättre av det så har du nog inget annat alternativ än omskärelse. I mitt fall hade det gått så långt med läkta sprickor att det inte gick att töja ut.
Citera
2019-12-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Börja med en kräm. Blir det inte bättre av det så har du nog inget annat alternativ än omskärelse. I mitt fall hade det gått så långt med läkta sprickor att det inte gick att töja ut.

Hade du också problem med sprickor som återkom gång på gång? Hade du trång förhud innan som orskade sprickorna eller fick du dom efter t.ex. svampinfektion (eller andra åkommor?)

Slutligen, har sprickproblemen blivit lösta med omskärelse?

Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in