Har man inga rättigheter som patient i Sverige? När ens läkare klart och tydligt gjort flera misstag under operationen bör man väl kunna anmäla läkaren? Det enda jag hittat är att man kan kontakta sjukhuset där operationen utfördes och framföra sina klagomål, men det verkar inte slå läkaren på fingrarna direkt.
Har man inga rättigheter som patient i Sverige? När ens läkare klart och tydligt gjort flera misstag under operationen bör man väl kunna anmäla läkaren? Det enda jag hittat är att man kan kontakta sjukhuset där operationen utfördes och framföra sina klagomål, men det verkar inte slå läkaren på fingrarna direkt.
Fast dom gör ju ingenting åt det, så vitt jag fattat. Jag har flera nya problem efter min operation som alla klart och tydligt uppkommit på grund av min kirurgs oaktsamhet/oerfarenhet som mycket lätt hade kunnat undvikas. Han bör ju få en tillsägelse eller någon typ av åtgärd riktat mot sig.
Jag lever med lichen sclerosus och har en fråga till er med samma problem. Jag blev omskuren för det och personligen så upplever jag att det har blivit bättre, men det finns en grej som jag stör mig på. Jag har typ en vit rand runt ollonet som är synligt.
Går det på något sätt att få bort dom vita fläckarna som orsakas av lichen med t.ex Dermovat eller en annan kur?
Jag lever med lichen sclerosus och har en fråga till er med samma problem. Jag blev omskuren för det och personligen så upplever jag att det har blivit bättre, men det finns en grej som jag stör mig på. Jag har typ en vit rand runt ollonet som är synligt.
Går det på något sätt att få bort dom vita fläckarna som orsakas av lichen med t.ex Dermovat eller en annan kur?
Jag hade också en vit rand ett tag men efter att ha behandlat med Dermovat en gång varannan vecka i snart två år så har jag inget vitt kvar. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan det försvann, men min operation var för ungefär precis två år sen iaf.
Jag hade också en vit rand ett tag men efter att ha behandlat med Dermovat en gång varannan vecka i snart två år så har jag inget vitt kvar. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan det försvann, men min operation var för ungefär precis två år sen iaf.
Aha okej så då har du fortfarande en del att dra i.
Har själv funderat på en hel omskärelse dock. Men ja har ju hört om det att ollonet blir förhårdnat.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Ja jag är nöjd. Det var dock en halv omskärelse så jag har fortfarande en del förhud som täcker ollonet.
Dock hört att många som gjort hel omskärelse inte är nöjda eftersom ollonet blir förhårdnat och tappar känsel vilket leder till särme sexliv.
Aha okej så då har du fortfarande en del att dra i.
Har själv funderat på en hel omskärelse dock. Men ja har ju hört om det att ollonet blir förhårdnat.
Mycket har att göra med hur bra du tar hand om det. Själv går jag alltid med tighta boxers så den alltid sitter på plats och inte "gnider"/nöter mot kalsongerna hela tiden + smörjer in med babyolja/vaselin nån gång i veckan så har inte märkt av nån känsel ska försvinna än. Är 9 månader sen jag opererade mig
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!