Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-28, 13:24
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsgubben
Jag/vi är inte ensamma om att tycka att det fräschare med omskuret. Som vanligt när detta diskuteras blir man förklarad som hygieniskt oförmögen, vilket, jag hoppas du förstår, inte är så roligt.

Det var ju just det som jag inte skrev. Jag skrev att din frus tidigare erfarenheter måste varit dåliga på att hålla god hygien och att hon kanske därför speglats av detta. Om nu du upplever dig själv som fräschare så kanske det har att göra med att du tidigare inte kunde tvätta snabeln fullt ut då jag antar att du gjort denna operation p.g.a. trång förhud?

Jag själv, som inte har problem med trång förhud, har inga problem att dra tillbaka denna och tvaga grundligt. Alltid lika fräsch.
Skulle jag däremot inte tvätta mig på en vecka så skulle det lukta räkskal, men det skulle det även på någon utan förhud.
Citera
2008-03-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Det var ju just det som jag inte skrev. Jag skrev att din frus tidigare erfarenheter måste varit dåliga på att hålla god hygien och att hon kanske därför speglats av detta. Om nu du upplever dig själv som fräschare så kanske det har att göra med att du tidigare inte kunde tvätta snabeln fullt ut då jag antar att du gjort denna operation p.g.a. trång förhud?

Jag själv, som inte har problem med trång förhud, har inga problem att dra tillbaka denna och tvaga grundligt. Alltid lika fräsch.
Skulle jag däremot inte tvätta mig på en vecka så skulle det lukta räkskal, men det skulle det även på någon utan förhud.

Jag vet det och du läste inte mitt inlägg. Hennes (och mina) erfarenheter har inget med person att göra utan helt enkelt är ett konstaterande att en ej omskuren som har vandrat i huva hela dagen inte är lika fräsch när kvällstvagan kommer som en omskuren. I mitt andra inlägg skrev jag att det är tråkigt att bli förklarad för ohygienisk, trots att jag alltid har tvättat mig noga.

Räkskal får stå för dig, du skulle märka skillnad på endast en dag.
Citera
2008-03-28, 13:50
Medlem
paggans avatar
Citat:
Jag vet det och du läste inte mitt inlägg. Hennes (och mina) erfarenheter har inget med person att göra utan helt enkelt är ett konstaterande att en ej omskuren som har vandrat i huva hela dagen inte är lika fräsch när kvällstvagan kommer som en omskuren. I mitt andra inlägg skrev jag att det är tråkigt att bli förklarad för ohygienisk, trots att jag alltid har tvättat mig noga.

Räkskal får stå för dig, du skulle märka skillnad på endast en dag.

En fråga:
En kvinnas könsorgan är ju som bekant full av veck och skrymslen. Betyder det att de alltid är ohygieniska?

Sen, vart har jag kallat just dig för ohygienisk? Jag skrev att alla kan vara hygieniska och lukta fräscht, bara man sköter den personliga hygienen. Oskuren som omskuren.
Citera
2008-03-28, 13:57
Medlem
Citat:
Sen, vart har jag kallat just dig för ohygienisk? Jag skrev att alla kan vara hygieniska och lukta fräscht, bara man sköter den personliga hygienen. Oskuren som omskuren.

Det var just det. Jag har alltid skött min personliga hygien klanderfritt, men konstaterar att det är fräschare utan.
Citera
2008-03-28, 13:59
Medlem
paggans avatar
Citat:
Det var just det. Jag har alltid skött min personliga hygien klanderfritt, men konstaterar att det är fräschare utan.

Då kan jag bara gissa på att du kan haft svamp eller annat innan (vilket man kan ha trots god hygien) då du märker en betydande skillnad.
Men vad skönt att du känner dig fräschare utan förhud än med. Din lycka är min lycka. Allt gott!
Citera
2008-03-28, 14:05
Medlem
Citat:
Då kan jag bara gissa på att du kan haft svamp eller annat innan (vilket man kan ha trots god hygien) då du märker en betydande skillnad.
Men vad skönt att du känner dig fräschare utan förhud än med. Din lycka är min lycka. Allt gott!

Nej, jag hade inte det, men sen var en av anledningarna också att jag tycker det ser snyggare ut som omskuren, vilket är väldigt subjektivt.

Tack själv och trevlig helg!
Citera
2008-03-28, 20:16
Medlem
Bellossoms avatar
Maken är omskuren. Det är snyggt och fräscht.
Angående din fråga om operationstekniken: man kan inte ta bort bara en liten bit av förhuden, det blir inte bra, det blir svullet och ojämnt.
Allt eller inget är det som gäller. Jag tycker bara: go ahead!
Citera
2008-03-29, 09:43
Medlem
Varför skära bort en del som har känselförmåga?

Hygienargumentet är riktigt löjligt. Har ni ingen dusch så ok. Men, men.
Citera
2008-04-02, 23:07
Medlem
Cathedrals avatar
Effekter av omskärelse

Jag ska på söndag nästa vecka omskära mig pga medicinska och delvis kulturella skäl. Jag är egentligen inte särskilt orolig då jag har största tillit till att processen går rätt till, men jag är ändå lite undrande över vissa saker. Om någan av er är omskuren kanske ni kan kommentera?

Vad blir de sexuellea och andra effekter av omskärelse?
Citera
2008-04-02, 23:53
Bannlyst
Finns en tråd om det, sök!
Citera
2008-04-02, 23:55
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathedral
Jag ska på söndag nästa vecka omskära mig pga medicinska och delvis kulturella skäl. Jag är egentligen inte särskilt orolig då jag har största tillit till att processen går rätt till, men jag är ändå lite undrande över vissa saker. Om någan av er är omskuren kanske ni kan kommentera?

Vad blir de sexuellea och andra effekter av omskärelse?
Du förlorar större delen av känseln och måste övergå till analsex.
Citera
2008-04-03, 12:38
Medlem
Nej men du tappar endel av känslan vid samlag, ollonet stimuleras inte på samma sätt som du är van vid.

Sade dom på pen och teller's bullshit iaf!

Tror det kanske varierar lite, har man medicinska belägg bakom så kan det ju bli till det bättre, men annars ger jag inte mkt för omskärelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in